loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 299 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

بر آیکون شبکه در نوار وظیفه ویندوز (کنار ساعت) کلیک راست کرده و گزینهOpen Network and Sharing Center را انتخاب کرده از ستون سمت چپ بر Change adapter settings کلیک کنید.

فهرستی از ارتباطات را مشاهده می کنید. بر اتصال شبکه بیسیم خود که اغلب با عنوان WiFi Network Connection نامگذاری میشود کلیک راست کرده، گزینه Status را انتخاب کنید.

برگزینه Wireless Properties کلیک کرده،به تب Security، علامت چکمارک کنار عبارت Show characters را فعال کنید.

 رمز اتصال به شبکه در کادر Network security key نمایش داده میشود

ابوذرقنبری بازدید : 286 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا صفحه وب مورد نظرتان را با مرورگر کروم اجرا کنيد و سپس کليد ترکيبي Ctrl+P را در سيستم عامل ويندوز و Cmd+P را در سيستم عامل Mac فشار دهيد.

 

پنجره اي به نام Print dialog باز مي شوددر قسمت Destination گزينه «Save As PDF» را انتخاب و بر دکمه Save کليک کنيد.ذخيره صفحه وب مورد نظر شما در قالب پي دي اف آغاز مي شود و فايل مورد نظر را در  مکاني از حافظه رايانه که مي خواهيد،ذخيره کنيد.

ابوذرقنبری بازدید : 241 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

تبلت هاي iPad: کاربران تبلت هاي شرکت اپل برنامه Settings را انتخاب و روي گزينه Wi-Fi کليک کنند.

نکته:اگر واي فاي خاموش است، روي آيکن On/Off ضربه بزنيد تا روي وضعيت ON قرار گيرد.

 iPad به طور خودکار شروع به گشتن براي شبکه هاي بي سيم نزديک خود خواهد کرد و فهرستي از آن ها را به شما نمايش مي دهد. روي نام شبکه مورد نظرتان ضربه بزنيد و اگر رمز عبور درخواست کرد، آن را وارد کنيد. اگر iPad به شبکه بي سيم متصل شده باشد، آيکن شبکه روي صفحه نمايش آبي رنگ خواهد بود.

 نکته:  کاربر مي تواند قدرت سيگنال هاي دريافتي از شبکه بي سيم را مشاهده کند؛ اين قابليت در منوي Wi-Fi قرار دارد و براساس آن مي توانيد نزديک ترين و پرقدرت ترين شبکه را انتخاب کنيدو به آن متصل شويد.

تبلت هاي آندرويدي: در تبلت آندرويدي، آيکن Settings صفحه نمايش اصلي را لمس يا از بخش برنامه ها Settings را انتخاب کنيد.  گزينه Wireless & Network و به دنبال آن انتخاب Wi-Fi است

اگر از آندرويد ۴ استفاده مي کنيد، بايد وضعيت بخش واي فاي را به حالت ON يا فعال در آوريد. وقتي وارد تنظيمات واي فاي مي شويد، بايد فهرستي از شبکه هاي بي سيم فعال اطراف را مشاهده کنيداگر بعد از نام هر شبکه يک علامت قفل مشاهده مي کنيد، يعني بايد براي اتصال به آن ها رمز عبور را وارد کنيد. براي اتصال به يک شبکه خاص، کافي است روي نام آن ضربه بزنيد و رمز عبور را وارد کنيد

ابوذرقنبری بازدید : 2423 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

در پنجره PC Settings و در قسمت Personalize بر روی Lock Screen کلیک کنید.یک تصویر را به عنوان Lock Screen انتخاب کنید.

نکته: صفحه Lock Screen زمانی نمایش داده خواهد شد که  کامپیوتر را با استفاده از کلید ترکیبی Win+L قفل کنید.می توانید با استفاده از دکمه Browse تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 311 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز ۷ یا ۸ منوی Start را باز کنید و عبارت CMD را در کادر جستجو وارد و Enter را فشار دهید. عبارت زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید:

rd /s c:$Recycle.Bin

نکته: در دستور بالا “C” درایو ویندوز است. کلید Enter را فشار دهید.

 

کلید Y را تایپ و Enter را فشار دهید تا دستور اجرا شود. سطل آشغال در تمام حساب های کاربری به سرعت خالی شد. Exit را تایپ  و Enter را فشار دهید تا پنجره Command Prompt بسته شود. 

ابوذرقنبری بازدید : 242 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

زمانی که ویندوز ۸ را نصب می کنید به Product key آن به منظور تایید صحت اصل بودن ویندوز و هدایت شدن به ادامه عملیات نصب، نیاز پیدا خواهید کرد و زمانی که کد محصول را به درستی وارد کردید، ویندوز به صورت اتوماتیک در اولین اتصال تان به اینترنت ویندوز را فعال خواهد ساخت.

نکته: در صورت انجام تغییرات سخت افزاری در سیستم ، ویندوز ۸ غیر فعال می شود که نیاز به فعال سازی دستی آن خواهید داشت.

برای انجام فعال سازی دستی مراحل زیر را دنبال کنید:

کلید ترکیبی Win+ C را به منظور دسترسی به بخش Settings بفشارید و در بخش PC Settings گزینه Settings را انتخاب کرده در پنجره باز شده بر دکمه Activate به منظور انجام عملیات فعال سازی کلیک کنید.بعد از کلیک بر دکمه Activation عملیات فعال سازی ویندوز  آغاز می شود و نهایتا با پنجره ای باز می شود که پایان کار فعال سازی را نشان می دهد.

 

ابوذرقنبری بازدید : 359 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

IM Lock Screen Slide Show نام اپلیکیشنی است که با استفاده از آن هر ۱۵ دقیقه یکبار و به صورت خودکار تصویر پس زمینه صفحه قفل تغییر می کند.

این اپلیکیشن با پردازنده های ۳۲ بیتی، ۶۴ بیتی و ARM سازگار است. البته نسخه Trial این App ممکن است بر رویویندوز ۸ ۳۲بیتی به خوبی کار نکند اما بر روی ویندوز ۸ پرو بدون هیچ مشکلی کار می کند. قبل از خرید این اپلیکیشن از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید و منتظر بمانید تا نسخه بهتری از این اپلیکیشن منتشر شود

ابوذرقنبری بازدید : 313 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

با استفاده از کلید ترکیبی Win+X منوی ابزارهای مدیریتی ویندوز را باز کرده و گزینه Control Panel را انتخاب و بعد از باز شدن کنترل پنل بر  گزینه Programs کلیک کرده و گزینه Default Programs را انتخاب کنید.

 در پنجره Default Programs بر  لینک Set your default programs کلیک و از پنل سمت چپ، برنامه مورد نظر  را انتخاب و از پنل سمت راست بر  کلید Set this program as default کلیک کرده و برOK کلیک کنید

نکته:می توانید با استفاده از گزینه Open with در منوی راست کلیک، برنامه پیش فرض را تغییر دهید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 305 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

با استفاده از کلید ترکیبی Win+R پنجره Run را باز کرده و عبارت regedit.exe را وارد  و Enter را فشار دهید و در  پنجره رجیستری به مسیر زیر بروید:

 HKEY_Local_MachineSoftwarePoliciesMicrosoftWindows

زیر کلید Windows یک کلید جدید بسازید و نام آن را به Personalization تغییر دهید.

بعد از ساخت کلید Personalization آن را انتخاب  و در پنل سمت راست یک کلید DWORD بسازید و نام آن را به NoLockScreen تغییر دهید.در آخر بر روی کلید NoLockScreen دابل کلیک کرده و مقدار آن را به ۱ تغییر دهید و بر روی OK کلیک کنید. بعد از راه اندازی مجدد کامپیوتر  Lock Screen را مشاهده نخواهید کرد. اگر خواستید دوباره صفحه قفل را فعال کنید، مقدار کلید NoLockScreen را به ۰ تغییر و یا آن را Delete کنید

 

ابوذرقنبری بازدید : 192 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

برای شروع کنترل پنل را باز کرده و در قسمت Network and Sharing Center بر  گزینه Connect to a networkکلیک کنید.

در Charms bar در قسمت Network  بر روی کانکشن Wi-Fi مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Show estimated data usage را انتخاب کنید تا شمارنده داده های استفاده شده به نمایش گذاشته شود.

برای مخفی کردن شمارنده می توانید بر روی کانکشن Wi-Fi راست کلیک کرده و گزینه Hide estimated data usage را انتخاب کنید.

 نکته:می توانید با کلیک کردن بر روی دکمه Reset شمارنده را ریست کنید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 253 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا به Start Screen رفته و از طریق Charms bar گزینه Settings را انتخاب کنید.می توانید از کلید ترکیبی Win+I برای انجام این کار استفاده کنید. در زیر قسمت Settings بر  گزینه Tiles کلیک کنید.

 گزینه Show administrative tools را فعال کنید تا ابزارهای مدیریتی در صفحه شروع نمایش داده شوند.

 نکته: اگر شما گزینه Tiles را در قسمت Settings مشاهده نکردید، مطمئن شوید که از طریق صفحه شروع Charms bar را باز کرده باشید. چون اگر از طریق دسکتاپ Charms bar را باز کنید گزینه Tiles در قسمت Settings نمایش داده نخواهد شد.

اگر شما می خواهید فقط برخی از این ابزارها در صفحه شروع پین شوند، پس از انجام مراحل بالا بر روی ابزارهایی که مورد استفاده شما نیست راست کلیک کرده و گزینه Unpin را انتخاب کنید

 

ابوذرقنبری بازدید : 416 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

نکته: ویژگی File History می تواند تمام اطلاعات موجود در documents، مرورگر مورد نظر، آیکن های دسکتاپ و بسیاری از فایل های شخصی را بازیابی و اکتیو کند. به  Control Panel رفته و گزینه File history را از بخش All Control Panel itemsانتخاب کنید.

نکته: برای اجرای این بخش نیاز به اتصال یک حافظه جانبی به سیستم و یا استفاده از یک بستر شبکه دارید که در غیر این صورت نمی توانید این ویژگی را فعال سازید. شما می توانید در بخش Advanced Settings گزینه ها را سفارشی و یا پوشه هایی که مایل به ایجاد نسخه پشتیبان از آن ها نیستید را انتخاب و به فهرست اضافه کنید .

نکته:برای بازیابی فایلها  گزینهRestore Personal files را برای نمایان شدن بخش backup history انتخاب نمایید. 

 

ابوذرقنبری بازدید : 249 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا پنجره Computer را باز کنید. Libraries در پنل سمت چپ و در قسمت Navigation وجود دارد. می توانید چندین Libraries را ایجاد کرده و پوشه های خود را در آنها قرار دهید.

بر  Libraries راست کلیک کرده و بر  گزینه Restore default libraries کلیک کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 343 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

بر روی آیکن باتری در نوار وظیفه کلیک کرده و گزینه More power options را انتخاب کنید در  پنجره Power Options  می توانید از بین  Plan موجود یکی را انتخاب کنید: Balanced ,Power Saver و یا High Performance. گزینه بالانس بهتر می باشد.

با انتخاب گزینه High Performance انرژی برق بیشتری مصرف خواهد شد .

با انتخاب گزینه Power Saver تا جایی که امکانش هست مصرف برق کاهش می یابد.

گزینه High Performance به صورت پیش فرض مخفی است و برای مشاهده آن بر روی آیکن فلش رو به پایین مقابل عبارت Show additional plans کلیک کنید.

برای تغییر تنظیمات هر یک از این  Plan بر  Change plan settings کلیک کنید. در پنجره Edit Plan Settings  می توانید تنظیمات مورد نظر را بر روی Plan اعمال کنید. 

نکته:برای تنظیمات پیشرفته  بر  گزینه Change advanced power settings کلیک کنید.

نحوه ساخت یک Power Plan سفارشی

برای انجام این کار در صفحه Power Options و از پنل سمت چپ بر  گزینه Create a power plan کلیک و یکی از  Plan پیش فرض را که می خواهید از روی آن الگوبرداری شود را انتخاب کنید.

نکته:در قسمت Plan name می توانید یک نام برای Plan خود انتخاب کنید.

نهایتا تنظیمات Display و Sleep مورد نظر خودتان را اعمال  و بر دکمه Create کلیک کنید

 

ابوذرقنبری بازدید : 198 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

برای دسترسی سریعتر به پنجره PC Settings از ۳ روش زیر استفاده کنید:

1/ از طریق آیکن نوار وظیفه

/2 از طریق آیکن Start Screen

/3 از طریق کلید ترکیبی

ابتدا فایل میانبر پنجره PC Settings را دانلود کنید. سپس بر فایل PC-Settings.exe راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید تا آیکن PC Settings در Start Screen پین شود.

نکته: با انتخاب گزینه Pin to Taskbar آیکن PC Settings را به نوار وظیفه سنجاق کنید.

 نکته:چنانچه نمی خواهید آیکن PC Settings را به نوار وظیفه و Start Screen پین کنید می توانید برای دسترسی سریعتر به پنجره PC Settings یک کلید میانبر ایجاد کنید . برای انجام این کار ابتدا یک Shortcut از روی فایل ایجاد کنید. سپس با راست کلیک کردن بر روی میانبر، گزینه Properties را انتخاب در زیر زبانه Shortcut و در مقابل کادر Shortcut key کلید ترکیبی مورد نظر را وارد کرده و بر روی Apply/OK کلیک کنید

 

ابوذرقنبری بازدید : 266 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

از ابزار Disk Defragmenter در ویندوز ۷ برای یکپارچه سازی هارد دیسک استفاده می شود. اما در ویندوز ۸ Disk Defragmenter به Optimize Drives یا بهینه سازی درایوها تغییر نام داد و از کلمه Defragment استفاده نمی شود. Optimize کردن درایوها سبب افزایش کارایی ویندوز و بهینه سازی درایوها می شود با تایپ عبارت defrag disk در Start Screen به این ابزار دسترسی دارید:

پس از انتخاب درایو مورد نظر بر  دکمه Optimize کلیک کنید تا عملیات بهینه سازی شروع شود.

نکته:می توان بهینه سازی درایوها را زمانبندی کنید تا در بازه زمانی مشخصی و به صورت خودکار درایوها بهینه شوند. برای انجام این کار  دکمه Change settings کلیک کنید.به صورت پیش فرض بهینه سازی درایوها هفتگی انجام می شود که شما می توانید آن را تغییر دهید

 

ابوذرقنبری بازدید : 422 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

. براي نوشتن فارسي در ويندوز 7  به مسیر زیر بروید :

Control Panel\Change Keyboard or ...\Keyboard and Language\Change Keyboards...o

 

و بر كليد Add كليك و به قسمت Pesian\Keyboard رفته و تيك Persian را روشن نماييد.

نکته: برنامه Keyboard Layout Manager نسخه 2.92 در ويندوز 7 كار مي‌كند آنرا دانلود ونصب کرده واز امکانات بیشتری برخودار شوید.

ابوذرقنبری بازدید : 316 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

روش : گروپ پالیسیGroup Policy:

کلید ترکیبی Win+R پنجره Run را باز کرده و عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.در  پنجره Local Group Policy Editor به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration –> Administrative Template –> Network –> Network Isolation

 از پنل سمت راست بر گزینه Internet P-r-0-x-y Servers for apps دابل کلیک و گزینه Enable را انتخاب کرده و در زیر قسمت Options آدرس سرور را وارد ، بر روی Apply/OK کلیک کرده و کامپیوتر را Restart کنید

ابوذرقنبری بازدید : 250 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

این سیستم عامل رایگان را نسبت به نیاز (۳۲ یا ۶۴ بیتی)  دریافت کنید:

http://www.ubuntu.com/download/desktop

بر Computer  کلیک راست کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید.

در پنجره Computer Management از پنل سمت چپ گزینه Disk Management را انتخاب و بر روی آخرین پارتیشن خود (که مقداری فضای خالی داشته باشد) کلیک راست کرده و گزینه …Shrink Volume را انتخاب کنید.

مقدار آزاد سازی فضای هارد از پارتیشن انتخابی را مشخص کنید   بر روی دکمه Shrink کلیک کنید

فایل iso دانلود شده را رایت کرده و سیستم را با دیسک اوبونتو بوت کنید و منتظر بمانید تا مراحل نصب آغاز شود.

در پنجره Welcome از پنل سمت چپ زبان English را انتخاب کرده و بر دکمه Install Ubuntu کلیک و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

برای نصب اوبونتو در کنار ویندوز ۷ گزینه اول را انتخاب کرده و بر دکمه Continue کلیک و در پنجره ?Where are you  محل جغرافیایی خود گزینه Tehran را انتخاب کرده و دکمه Continue کلیک کنید.

 در پنجره ?Who are you  مشخصات سیستم مانند نام کامپیوتر، نام کاربری و پسورد را وارد  و بر دکمه Continue کلیک کنید.

 برای پایان نصب اوبونتو و راه اندازی مجدد کامپیوتر بر دکمه Restart Now کلیک کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 215 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

Pokki Start Menu نام برنامه کم حجم و رایگانی است که اجازه می دهد تا یک منوی Start با امکانات و ویژگی های فوق العاده جالب به ویندوز ۸ اضافه کنید.

 این App تمام امکانات منوی Start در نسخه های قبلی ویندوز را در خود دارد و جایگزین مناسبی برای منوی استارت قدیمی می باشد. همچنین منوی استارت Pokki یک کادر جستجو دارد که از طریق آن می توانید فایل ها و برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر خود را به راحتی جستجو کنید. از ویژگی های مهم این منوی Start   ی توان به موارد زیر اشاره کرد:

1  امکان جستجوی فایل ها، برنامه ها و اپلیکیشن ها

امکان اضافه کردن فایل ها، پوشه ها و برنامه های مورد علاقه به قسمت Favorites برای دسترسی سریعتر

3 ورود مستقیم به دسکتاپ و عدم نمایش صفحه شروع

ابوذرقنبری بازدید : 265 شنبه 21 دی 1392 نظرات (1)

Windows 8 Apps Data Backup  برنامه پورتابل و بسیار کاربردی ویندوز ۸ است که به شما اجازه می دهد تا به راحتی بتوانید از داده های اپلیکیشن های نصب شده بر روی ویندوز ۸ Backup تهیه کرده و یا حتی آنها را بازیابی کنید. 

نکته:  و برای استفاده از آن برنامه را اجرا کرده و اپلیکیشن های مورد نظر را برای تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید.

نکته: این برنامه از داده های اپلیکیشن ها Backup تهیه می کند نه از خود اپلیکیشن ها.

برای بازیابی داده های اپلیکیشن ها نیاز دارید تا دوباره اپلیکیشن ها را بر روی کامپیوتر جدید نصب کرده و سپس از طریق این برنامه و گزینه Restore آنها را بازیابی کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 286 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

از همه اطلاعات خود Backup بگیرید،.

نکته:اگر گوشی شما Unlocked Factory نیست، iOS 5 را روی آن نصب نکنید چون دستگاه شما سیم کارتتان را نخواهد شناخت.

نکته:پیش از آغاز کار iTunes جدید نسخه 10.5 و iOS 5 مربوط به دستگاه Apple خود را دانلود کنید. این iOS تنها برای نسخه های 3GS به بعد قابل نصب است. بنابراین اگر از iPhone 3G و iPhone 2G استفاده می کنید، نمی توانید این سیستم عامل را روی دستگاه خود نصب کنید.

iTunes نسخه 10.5 را بر روی سیستم خود نصب کنید. هنگام نصب iTunes از شما درخواست می شود که Outlook را ببندید.

نکته:اگر پیشتر iTunes را روی سیستم خود نصب کرده اید، نیاز به Remove کردن آن نیست، تنها کافی است iTunes 10.5 را نصب کنید.

نکته: از سالم بودن Internet Explorer مطمئن شوید.

نکته: اگر Explorer شما قادر به باز کردن سایتی نیست،در قسمت Setting اینترنت اکسپلورر خود ابتدا مسیر Setting -> internet Options -> Connection -> LAN Setting را طی و تیک مربوط به Use a proxy ... را حذف و OK را انتخاب کنید.

دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و iTunes را باز کنید. در ستون سمت چپ iTunes جایی که نام شما نوشته شده، کلیک کنید. کلید Shift را بر روی کیبورد نگه داشته و دکمه Restore در آیتیونز را فشار دهید. در صفحه ای که باز می شود، نسخه جدید iOS 5 که دانلود کرده اید را بیابید و آن را انتخاب نمایید.

منتظر بمانید تا این نسخه جدید Extract شده و گوشی شما ریسیت میشود. پس از روشن شدن گوشی آرم سیب را روی دستگاه خود مشاهده می کنید. iOS 5 در حال نصب و قرار گرفتن روی دستگاه شماست.

نکته:اگر در این مرحله با Error مواجه شدید، iTunes را روی دستگاه دیگر نصب کرده و مراحل را به همین ترتیب از ابتدا انجام دهید.

پس از نصب iOS 5 تنظیمات لازم را روی دستگاه Apple خود اعمال کنید.

زبان English و کشور ایران را انتخاب کنید، در Location ها Enabled را انتخابدر قسمت Restore گزینه Restore From iTunes را انتخاب کنید

نکته:با این عمل پیشتر در آیتیونز از آنچه بک آپ گرفته بودید وارد دستگاه شما میشود. در صورت مشاهده صفحه توافقنامه، دکمه Agree را انتخاب و در صفحه ای که در مورد Wi-Fi از شما سئوال می کند، رمز عبور Wi-Fi را وارد کنید.

بعد از اعمال این تنظیمات در صورتی که تمایل به تغییر داشتید می توانید در قسمت Setting دستگاه تغییرات لازم را اعمال کنید اگر از سیستم iCloud استفاده کنید، می توانید از این پس فایل های دستگاه خود را با استفاده از Wi-Fi سینک کنید.

دستگاه Apple شما به سادگی آپدیت شده و می توانید از امکانات جدید و بی نظیر آن استفاده کنید.

نکته:این آموزش تنها مربوط به روش آپدیت کردن دستگاه Apple به iOS 5 بوده و آموزش جیلبریک این سیستم عامل را در قسمت دوم خواهیم گفت .نقل از سعید شجاعی

 

 

 

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 235
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 235
  • بازدید ماه : 7,336
  • بازدید سال : 70,654
  • بازدید کلی : 1,246,985