loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 327 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

  برای شروع کار وارد Computer در ویندوز 7 شوید بر روی درایو C کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید . بر روی تب Tools کنید وسپس روی دکمه Backup now کلیک کنید.

بر روی Set up Backup کلیک نمایید .

در این مرحله ویندوز به جستجوی درایو مناسب برای بک آپ گیری می پردازد ، شما نیز می توانید درایو مورد نظر خود را برای بک آپ گیری انتخاب کنید ، پیشنهاد ما استفاده از یک هارد اکسترنال برای این کار است . درایو مورد نظر را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید .

در ادامه شما می توانید انتخاب کنید ویندوز خود انتخاب کند از چه قسمت هایی بک آپ بگیرد یا می توانید خودتان این را انجام دهید . ما گزینه Let me choose رو انتخاب و بروی Next کلیک می کنیم .

فایل و پوشه هایی را که می خواهید بک آپ بگیرید انتخاب کنید ، تیک گزینه پایین را هم بزنید تا از ویندوز 7 هم Image گرفته شود .

در این قسمت مرور می کنیم که تنظیمات را درست انجام داده باشیم

Save می کنیم و وارد صفحه بعد می شویم که در اینجا می توانید مشخص کنید که بک آپ در زمانی گرفته شود ( این عمل به صورت خودکار انجام می شود )

بر روی OK کلیک کنید ، کار تمام است حالا می توانید اولین بک آپ خود را از ویندوز 7 بگیرید .

ابوذرقنبری بازدید : 280 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

اگر يك كاربر كامپيوتر عادي باشيم، احتمالا همانند 99درصد از افراد ديگر، يك نرم افزار PDFخوان روي سيستم مان نصب شده است. اما آيا مي دانستيد كه مي شود بدون نصب نرم افزار و يا بدون نياز به سايت هاي انلاين تنها با استفاده از مرورگر اينترنتي گوگل كروم اسناد PDF را روي كامپيوتر ديد؟

با اين ترفند خيلي سريعتر هر فايل و سندPDF را با سرعت بسيار باالا باز کنيد و از ان لذت ببريد

روي هر فايل PDF كه مي خواهيد كليك راست كرده و گزينه Open With را انتخاب كنيد. اگر اين گزينه را در منو نديديد، روي فايل مورد نظر به جاي كليك راست، از كليد تركيبي Shift و كليك راست استفاده كنيد.

در پنجره باز شده مي توان انتخاب كرد كه فايل هاي PDF را با چه چيزي مشاهده كنيد، متاسفانه گوگل كروم در فهرست فايل ها نمايش داده نمي شود. روي دكمه Browse كليك كنيد و سپس به مسيري كه گوگل كروم نصب شده است، برويد. اگر مسير نصب شده كروم را نمي دانيد، روي آيكون ميانبر آن كليك راست كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد. در فيلد Target مي توان آدرس را يافت و همان را در پنجره قبلي كپي كرد.

بعد از اين كه فايل chrome.exe را به عنوان فايل باز كننده PDF انتخاب كرديد، كار به اتمام مي رسد. حالا با دوبار كليك كردن روي فايل PDF، مستقيما گوگل كروم اجرا مي شود. اگر اين ترفند برايتان كار نمي كند، در كروم به مسير about:plugins برويد و مطمئن باشيد كه گزينه Chrome PDF Viewer انتخاب شده است.

ابوذرقنبری بازدید : 274 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

1. ساخت فولدر جدید در ویندوز 7:
شما با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N می‌توانید در محیط ویندوز 7، یک پوشه جدید بسازید. کاری که در ویندوزهای قبلی امکان‌پذیر نبود.

2. بازیابی تب‌های به اشتباه بسته شده در مرورگرها:
با استفاده از کلیدهای ترکیبی در Ctrl+Shift+T می‌توان آخرین تب بسته شده در مرورگر را مجدد بازیابی کرد. این ترفند بر روی کلیه مرورگرهای جدید عملی است. 

3. ایجاد یک یادداشت جدید با وارد کردن محتویات کلیپ‌بورد در نرم‌افزار Evernote:
نرم‌افزار Evernote یک برنامه پرطرفدار برای یادداشت‌برداری است که برای اکثر سیستم‌عامل‌های معروف عرضه شده است. در صورتی که از این برنامه در محیط ویندوز استفاده می‌کنید، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+V در هر قسمتی از محیط ویندوز، می‌توانید آنچه که پیش از این Copy کرده‌اید را در یک یادداشت جدید تحویل بگیرید. در نتیجه دیگر نیازی نیست یک یادداشت جدید ایجاد کنید و محتویات کلیپ‌بورد را در آن Paste کنید.

4. دو کلید ترکیبی در فیس‌بوک:
پس از ورود به سایت Facebook و ورود به حساب کاربری خود، با استفاده از کلید ترکیبی Alt+1 می‌توانید مستقیماً به صفحه News Feed مراجعه کنید. همچنین کلیدهای Alt+2 شما را مستقیماً به صفحه پروفایل‌تان خواهد برد. دقت کنید در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید از کلیدهای Alt+Shift به جای Alt استفاده کنید. همچنین از کلیدهای عددی بالای کیبورد استفاده نمایید.

5. ارسال پست جدید در توئیتر:
در محیط Twitter، با فشردن کلید n، امکان ارسال یک توئیت جدید مهیا خواهد شد. همچنین فشردن کلید g و پس از آن r، شما را به تب Mentions@ خواهد برد.

6. فعالیت‌های سریع در TweetDeck:
یکی از نرم‌افزارهای پرطرفدار در حوزه شبکه‌های اجتماعی نرم‌افزار TweetDeck است که به کاربر امکان مدیریت حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر را می‌دهد. در صورتی که شما نیز از این برنامه برای حساب توئیتر خود استفاده می‌کنید، بعد از اینکه یک توئیت را با استفاده کلیدهای بالا و پایین انتخاب کردید، کلید Space را فشار دهید. خواهید دید که یک پنل کوچک پدیدار می‌شود که با فشردن کلیدهای که در آن مشخص شده است می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را بر روی آن توئیت اعمال کنید. لازم به ذکر است فشردن کلید میان‌بر / در این برنامه، یک ستون جستجوی جدید ایجاد خواهد کرد.

7. بررسی نتایج گوگل با کی‌بورد:
برای استفاده از این ترفند بایستی در ابتدا از فعال بودن قابلیت Instant در جستجوی گوگل اطمینان پیدا کنید. برای این کار بایستی به صفحه Search settings گوگل بروید و اطمینان پیدا کنید گزینه Use Google Instant انتخاب شده باشد. اکنون (ترفندستان) در صورتی که عبارتی در گوگل جستجو کنید، پس از مشاهده نتایج، با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می‌توانید هر نتیجه را به حالت انتخاب دربیاورید. با فشردن Enter وارد آن شوید و با فشردن کلید جهت راست، صفحه پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید. 

8. ارسال سریع ایمیل در Gmail:
پس از تایپ متن یک ایمیل در محیط Gmail، به جای کلیک بر روی دکمه Send، کافی است کلیدهای ترکیبی Tab+Enter را فشار دهید تا ایمیل ارسال شود.

9. ورود به آیتم کنونی در گوگل ریدر:
در صورتی که از گودر برای مطالعه فید سایت‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنید، کافی است به هنگام مشاهده یک آیتم، کلید V را فشار دهید. خواهید دید که مستقیماً به صفحه‌ پست مورد نظر در سایت اصلی خواهید رفت.

10. عکس‌برداری از پنجره جاری در محیط ویندوز:
اکثر کاربران اطلاع دارند که با فشردن کلید Print Screen در محیط ویندوز، یک تصویر از کل صفحه در کلیپ‌بورد ویندوز ذخیره خواهد شد. اما در صورتی که از کلید ترکیبی Alt+Print Screen استفاده کنید، یک تصویر از پنجره جاری ویندوز در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود.

11. ثبت تاریخ جاری در Notepad:
در صورتی که قصد دارید تاریخ و ساعت جاری را در Notepad وارد کنید، نیازی به تایپ آن نخواهید داشت. کافی است کلید F5 را فشار دهید تا زمان کنونی درج گردد.

12. کلیدهای میان‌بر در Windows Live Writer:
نرم‌افزار WLW برنامه‌ای است که اکثر وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای با آن سروکار دارند و نگارش مطالب خود را توسط آن انجام می‌دهند. در صورتی که شما نیز از این برنامه بهره‌ می‌گیرید بایستی بدانید با استفاده از کلید F2 به هنگام نگارش یک پست جدید، می‌توانید جزئیات مطلب نظیر موضوع و زمان ارسال آن را تغییر دهید. همچنین کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+1 الی Ctrl+Alt+6 اندازه عنوان را از کوچک به بزرگ تغییر خواهد داد.

ابوذرقنبری بازدید : 212 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

برای ایجاد میانبر برای سایت‌های موردعلاقه خود می‌توانید به روش زیر عمل كنید:

1‌‌ـ‌ در بخش خالی روی دسكتاپ كلیك راست نشانگر ماوس را فشار دهید.

2‌‌ـ‌ از فهرست باز شده به منوی New مراجعه و گزینه shortcut را انتخاب كنید.

3‌‌ـ‌ در این مرحله پنجره جدیدی برای ایجاد میانبر جدید به‌نمایش درخواهد آمد. برای ایجاد میانبر ورود به سایت‌های موردعلاقه خود كافی است به‌جای مشخص كردن مسیر یك نرم‌افزار یا فایل، نشانی وب‌سایت موردنظر را در كادر موجود وارد كنید. (به‌عنوان مثال نشانی سایت ابا:(http:‌/‌‌/aba90.rozblog.com)

4‌‌ـ‌ پس از كلیك روی گزینه Next، در پنجره جدید یك نام به میانبر جدیدتان اختصاص دهید (به‌عنوان مثال aba90)

5‌‌ـ‌ در نهایت با كلیك روی گزینه Finish مشاهده می‌كنید كه میانبر سایت موردنظر شما روی دسكتاپ قرار گرفته است كه با 2 بار كلیك ماوس روی آن، سایت مربوط برای شما به‌نمایش درمی‌آید.

ابوذرقنبری بازدید : 308 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

در قسمت ابزارهاي ويندوز 7 (Accessories) علاوه بر Snipping Tool، Magnifier و موارد ديگري كه در گذشته به آن پرداختيم، برنامه‌هاي ساده و كاربردي ديگري نيز وجود دارد كه كم‌ و‌ بيش با آنها آشنا هستيد. برخي از اين برنامه‌ها در ويندوزهاي ويستا و XP وجود داشته كه در ويندوز 7 نوسازي و بهينه‌سازي شده و برخي ديگر مختص ويندوز 7 است. از جمله اين ابزار كه در منوي استارت و زيرمجموعه‌پوشه‌Accessories قرار دارند، مي‌توان Calculator را نام برد.

ماشين‌حساب ويندوز 7 بسيار پيشرفته‌تر از آن چيزي است كه تصورش را مي‌كنيد. به صورت پيشفرض، ماشين‌حساب ويندوز را در حالت Standard خواهيد ديد كه برحسب نيازتان مي‌توانيد نوع و امكانات آن‌را تغيير دهيد.

اگر مهندس هستيد بهتر است از منوي View، گزينه‌Scientific را انتخاب كنيد تا ماشين‌حساب مهندسي در اختيارتان قرار گيرد. اگر برنامه نويس هستيد و مي‌خواهيد با اعداد در مبناهاي مختلف كار كنيد، از گزينه ‌Programmer استفاده كنيد و براي انجام كارهاي آماري نيز ماشين‌حساب خود را در حالت Statistics قرار دهيد. با انتخاب هر يك از اين موارد يا استفاده از كليدهاي تركيبي Alt بعلاوه ‌1 و 2 و 3 و 4، امكانات ماشين‌حساب‌تان كم و زياد خواهد شد.

با كليك روي گزينه‌History كه در حالت Standard و Scientific قابل انتخاب است، پيشينه‌محاسبات خود را در نمايشگر ماشين حساب خواهيد ديد. اگر با اعداد بزرگ سر و كار داريد و مي‌خواهيد برحسب صدگان، هزارگان و... تقسيم‌بندي شوند نيز مي‌بايست گزينه‌Digit grouping را فعال كنيد.

اما ماشين حساب ويندوز 7، علاوه بر اين موارد، امكانات ديگري نيز در اختيار شما مي‌گذارد كه شايد كاربردي‌ترين آنها مبدل واحدهاي اندازه‌گيري به يكديگر باشد.

از منوي View، گزينه‌Unit Conversion را انتخاب كنيد تا Convertor به ماشين حساب‌تان اضافه شود. از منوي كشويي ... Select the type نوع واحد مدنظرتان را مشخص كنيد. به عنوان مثال اگر مي‌خواهيد واحدهاي اندازه‌گيري طول را به يكديگر تبديل كنيد، بايد در اين قسمت گزينه‌Length را انتخاب كنيد. همين طور براي واحدهاي سطح Area، براي نيرو Power، براي درجه حرارت Temperature، براي وزن Weight و... را مي‌توانيد انتخاب كنيد.

پس از آن در فيلد From مقدار اوليه را وارد و واحد آن را نيز از منوي كشويي مربوط مشخص كنيد، سپس با انتخاب واحد موردنظرتان از منوي كشويي To، مقدار اوليه واردشده به اين واحد تبديل خواهد شد.

امكان ديگري كه در ماشين‌حساب ويندوز گنجانده شده، محاسبه اختلاف زماني با استفاده از تقويم است! به عنوان مثال اگر مي‌خواهيد بدانيد كه روز پنجم از ماه دهم سال با روز سوم از ماه پنجم، چقدر اختلاف زماني دارد، براي اين منظور از منوي View،‌گزينه‌Date Calculator را انتخاب كنيد. از منوي كشويي Select the date calculation you want گزينه‌ ...Calculate the difference را انتخاب كنيد تا به جواب برسيد.

اگر از منوي كشويي، گزينه ... ‌Add or Subtract را انتخاب كنيد، مي‌توانيد به تاريخ مدنظرتان چند روز را اضافه يا از آن كسر كنيد تا تاريخ جديد به دست آيد.

ماشين‌حساب ويندوز ابزارهاي ديگري براي محاسبه‌مقدار مصرف سوخت در مسافت‌هاي مختلف و... نيز دارد كه شايد زياد برايتان كاربردي نباشد.

اما اگر مي‌خواهيد نتيجه محاسبات خود در ماشين‌حساب را به جاي ديگري منتقل كنيد، مي‌توانيد از منوي Edit، گزينه‌Copy را انتخاب يا از كليد ميانبر Ctrl+C استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد اعداد ديگري را كه از نرم‌افزارهاي ديگر به Clipboard منتقل كرده‌ايد با استفاده از كليد Ctrl+V در ماشين‌حساب وارد كنيد. علاوه بر اين، اگر History را براي ماشين‌حساب فعال كرده‌ايد، مي‌توانيد از طريق منوي Edit آن را به صورت كامل كپي يا ويرايش و اصلاح كنيد. براي پاك‌شدن كامل پيشينه‌محاسبات نيز گزينه‌Clear را انتخاب كنيد.

يادداشت‌هاي مهم‌تان را روي دسكتاپ بنويسيد!

ابزار ديگري كه در قسمت Accessories به آن دسترسي داريد، Sticky Notes است. اين ابزار ساده كه مشابه يك Gadget عمل مي‌كند، به شكل يك برگه‌يادداشت در دسكتاپ‌تان قرار مي‌گيرد و مي‌توانيد يادداشت‌هاي خود مانند كارهاي روزانه‌تان را در آن بنويسيد. مي‌توانيد اندازه‌اين كاغذ را كوچك و بزرگ كنيد. با انتخاب آيكون «+» يك برگه‌جديد به دسكتاپ بچسبانيد و مطمئن باشيد كه با خاموش و روشن شدن سيستم نيز يادداشت‌ها‌يتان باقي خواهد ماند.

مي‌توانيد روي اين برگه كليك راست كنيد و رنگ آن را با توجه به رنگ تصوير پس‌زمينه‌تان تغيير دهيد تا هميشه جلب توجه كند.

 

كاراكترهاي خاص را با استفاده از Character Map به نرم‌افزارتان منتقل كنيد

ابزار ديگري كه در قسمت Accessories و زيرمجموعه ‌پوشه‌System Tools به آن دسترسي خواهيد داشت، Character Map است كه از طريق آن مي‌توانيد كاراكترهاي خاص را به نرم‌افزار موردنظرتان منتقل كنيد.

اگر در نرم‌افزار Word با Symbol‌ها كار كرده باشيد، حتما با Special character آشنايي داريد. اين كاراكترها در كيبورد يافت نمي‌شوند و مي‌بايست از طرق ديگر آنها را به نرم‌افزار موردنظر منتقل كرد كه ساده‌ترين روش آن استفاده از برنامه‌Character Map است. از طريق اين نرم‌افزار مي‌توانيد تمامي كاراكترهاي فونت دلخواه‌تان را ببينيد و كاراكتر موردنظر را انتخاب كنيد.

براي انتقال اين كاراكتر به نرم‌افزار موردنظرتان مثل Wordpad، بايد پس از انتخاب كاراكتر موردنظر، كليد Select را انتخاب كرده سپس كليد Copy را بزنيد تا كاراكتر به Clipboard منتقل شود بعد آن را در نرم‌افزار موردنظر Paste كنيد. مي‌توانيد چند كاراكتر را با هم Select و با هم به نرم‌افزار مدنظرتان منتقل كنيد.

در بسياري از نرم‌افزارها نيز مي‌توانيد از قابليت Drag and Drop استفاده كنيد. براي اين منظور مي‌بايست روي كاراكتر موردنظر در Character Map كليك كنيد و پس از آن كاراكتر را بگيريد و به محيط نرم‌افزار ببريد.

اگر گزينه‌Advanced view را در حالت انتخاب قرار دهيد، مي‌توانيد از امكانات جستجوي اين نرم‌افزار براي پيدا كردن كاراكتر موردنظر در فونت انتخاب شده استفاده كنيد.

ابوذرقنبری بازدید : 215 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بدین منظور:
ابتدا از صفحه‌ی Start وارد اپلیکیشن Mail شوید.
سپس کلیدهای ترکیبی Win+C را فشار دهید.
اکنون از نوار سمت راست بر روی Settings کلیک کنید.
در بخش Settings وارد Accounts شوید.
در میان لیست حساب‌های ایمیل، حساب ایمیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اکنون در قسمت Account name عنوان حساب کاربری خود را وارد کنید.
کار تمام است و عنوان حساب ایمیل شما تغییر یافته است.

ابوذرقنبری بازدید : 284 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

آنتي‌ويروس‌هاي زير بهترين گزينه‌ها براي استفاده در ويندوز ۸ هستند و مي‌توانند امنيت رايانه شما را در بالاترين سطح تامين کنند.

آنتي‌ويروس BullGuard - آنتي‌ويروس BullGuard که به همراه بسته امنيتي اينترنت است، ۳ ماه استفاده رايگان به صورت تريال به همراه ۵ گيگابايت فضا براي ايجاد پرونده پشتيبان را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد. اين محصول يک بسته کامل امنيتي مي‌باشد که شامل ديوار آتش، محافظت از پست الکترونيک، بهينه‌ساز رايانه، جلوگيري از هرزنامه‌ها و ابزارهاي متعدد ديگر است.

يکي ديگر از برندهاي صاحب نام در زمينه‌هاي امنيتي F-Secure مي‌باشد که به طور کامل از رايانه شما محافظت مي‌کند و توانايي ايجاد پرونده پشتيبان آنلاين را به همراه پشتيباني کامل از ويندوز ۸ دارد.
گزينه ديگر امنيتي Kaspersky Lab است که داراي Kaspersky Internet Security 13 نيز مي‌باشد و براي کاربراني طراحي شده است که از ويندوز ۸ بهره مي‌گيرند. اين محصول شامل تمامي موارد امنيتي مثل ديوار آتش، محافظت از ايميل و ضد اسپم مي‌باشد.

شرکت McAfee نيز نسخه‌اي آزمايشي از آنتي‌ويروس خود را براي ويندوز ۸ اعلام کرده است. اين محصول گزينه بسيار مناسبي براي رايانه‌هاي شخصي و کاربران خانگي است که قصد حفاظت از سيستم خود را در مقابل بدافزارهاي اينترنتي دارند.

آنتي‌ويروس ابري (Cloud) - آنتي‌ويروس ابري (Cloud) شرکت پاندا يکي از پر سرعت‌ترين آنتي‌ويروس‌هاي کنوني و گزينه‌اي عالي براي کاربران وب مي‌باشد. اين آنتي‌ويروس مبتني بر فضاي ابري مي‌باشد و در وقت کاربران صرفه‌جويي مي‌کند.

Norton هميشه يکي از محبوب‌ترين آنتي‌ويروس‌ها در ميان کاربران بوده است و به کمک لايه‌هاي قدرتمند حفاظتي خود مي‌تواند بدافزارهاي اينترنتي را قبل از اين که دستگاه شما را آلوده کنند، از کار بيندازد. اين آنتي‌ويروس گزينه مناسبي براي کنترل و حفاظت از شبکه شما مي‌باشد.

Trend Micro يک آنتي‌ويروس All in One است که تمامي امکانات امنيتي لازم را در يک بسته فراهم کرده است و در آخرين نسخه آزمايشي خود پشتيباني از ويندوز ۸ را نيز دارد. اين آنتي‌ويروس داراي ديوار آتش قدرتمندي است که علاوه بر آن مي‌تواند به سرعت سيستم شما را اسکن کند.

ابوذرقنبری بازدید : 244 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

یكي از قابليت هاي اينترنت اكسپلورر اين است كه مي تواند از صفحات ذخيره شده در

Favirote توسط شما ، يك صفحه اينترنتي در كامپيوتر شما ايجاد كند كه در آن ليست

صفحات مورد علاقه ي شما در آن  درج شده باشد و شما راحت تر بتوانيد به آنان دسترسي

پيدا كنيد .

ابتدا  اينترنت اكسپلورر باز كرده و بعد صفحات مورد علاقه ي خود را در Favorites

ذخيره كنيد . بعد از منوي Files گزينه Export And import   را انتخاب كنيد تا كادر

Import/Export Wizard باز شود . روي دكمه Next كليك كنيد . در اين قسمت با انتخاب

Favorites مي توانيد از كل سايت هاي مورد علاقه را انتخاب كنيد . دوباره دكمه Next

را فشار دهيد . حال در اينجا آدرس فايل خود را انتخاب كنيد . سپس Next  را انتخاب

كنيد . در آخرين مرحله دكمه Finishe را انتخاب كنيد  .   حال شما وارد اينترنت

اكسپلورر شده و بعد از انتخاب File  گزينه Open را انتخاب كنيد . فايلي كه ذخيره

كرده ايد انتخاب و Open را فشار دهيد . حال مي توانيد استفاده كنيد .

ابوذرقنبری بازدید : 254 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

اگر درباره ي اطلاعات كامپيوتر خود (مانند : مقدار گرافيك،هارد ، و يا رم)اطلاعاتي

ميخواهيد ترفند زير را بخوانيد :

١. وارد Startشده و Run ر انتخاب كنيد . درون كادر msinfo32 را وارد كنيد و Enter را

فشار دهيد .

٢.ابتدا وارد منوي Start شده و Run را انتخاب كنيد . درون كادر عبارت DXDIAG را تايپ

كردن و Enter   را فشار دهيد . حالا اطلاعاتي را مي بينيد ...   اين اطلاعات

كامپيوتر شماست ... 

ابوذرقنبری بازدید : 200 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)
1.یکی از مشکلات متداول کند شدن ویندوز است.
برای رفع این مشکل عبارت Performance  را در منوی استارت تایپ کنید.
گزینه‌ی Adjust the appearance performance of windows را انتخاب کنید.
گزینه‌ی adjust for best performance را از قسمتusual effects  انتخاب نمایید.
سپس تیک گزینه‌ی use visual styles on windows and buttons را فعال کنید.
2.تم  Aero کار نمی‌کند.
ابتدا باید از پشتیبانی Areo توسط کارت گرافیک مطمئن شوید. سپس از طریق رجیستری ویندوز می‌توانید این مشکل را حل کنید. ولی قبل از آن بهتر است یک پشتیبانی از آن تهیه کنید.
بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:
عبارت regedit را در Run تایپ کنید. در پنجره‌ی باز شده به آدرس زیر بروید:
Key_Current_ User \ Software \ Microsoft \ windows \ Dwm  مقدار عبارت  Enable Aero peek  را از یک به صفر تغییر دهید. تم مورد نظر فعال شد!
3.گاهی درایو DVD یافت نمی‌شود. برای رفع این مشکل طبق دستور زیر عمل کنید:
ابتدا به منوی استارت بروید، سپس عبارت Regedit را در آن تایپ کنید.
به آدرس زیر بروید:
Hkey_ Local_ Machine \ system \ current control set \ control \ class
گزینه‌های upper filters و lower filters را حذف کنید.
ویندوز را ری استارت کنید، سپس حل شدن یا نشدن مشکل مورد نظر را بررسی کنید.

اگر مشکل حل نشد، باز روی استارت کلیک کنید، عبارت Disk management را تایپ کنید و Creat and format hard disk partitions را انتخاب کنید.
روی آیکون درایو اپتیکال راست کلیک کنید سپس گزینه‌ی change drive letter and paths را انتخاب کنید.
مجددا ویندوز را راه اندازی کنید. امیدوارم با ارائه این راه حل‌ها پاره‌ای از مشکلات ویندوزتان رفع شود./
ابوذرقنبری بازدید : 310 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)


Tenorshare Data Recovery نرم افزاری بسیار مفید برای ریکاوری ( بازیابی ) اطلاعات است ، با کمک گرفتن از این نرم افزار شما به راحتی و تنها با متصل کردن گوشی به کامپیوتر قادر خواهید بود تا گوشی خودتان را اسکن کرده و تمامی اطلاعات از دست رفته از قبیل فیلم ها , موزیک ها , تصاویر , بازی ها , اسناد و... را بازیابی نمایید.

تمامی این فرایند ها بدون آنکه کوچکترین نقص و ایرادی در فایلهای شما بوجود آید انجام می پذیرد.نرم افزار Tenorshare Data Recovery از موتور جستجوگر قدرتمندی بهره گیری می نماید و با سرعت بسیار بالایی گوشی شما را اسکن می کند و فایلهای حذف شده از روی حافظه موبایل و یا کارت های حافظه برای شما بازيابي کند.

از دیگر توانایی های این نرم افزار بازیابی اسناد از دست داده شده و آرشیو های ذخیره شده بر روی تلفن های اندروید و آي او اس , توانایی پشتیبانی از تمامی مدل های گوشی های اندروید و آي او اس, تنها یک کلیک برای اسکن تمام اطلاعات از دست رفته مانند عکس، فیلم، فایل صوتی، و غیره , پیش نمایش عکس های بازیابی شده در کیفیت اصلی , بازیابی اطلاعات بصورت دسته بندی شده , اتصال تنها بوسیله کابل USB  است .

ابوذرقنبری بازدید : 237 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

يكي از تغييرات عمده‌اي كه در ويندوز 8 به چشم مي‌خورد، صفحه شروع است. اين صفحه به دلايل بسياري در اين نسخه از ويندوز طراحي شده است اما مدت زماني طول مي‌كشد تا كاربران به آن عادت كنند و براحتي به استفاده از آن بپردازند. يكي از مشكلاتي كه بسياري از كاربران با اين تغيير احساس مي‌كنند، دسترسي دشوار به صفحه دسكتاپ است و اين دسترسي زماني دشوارتر مي‌شود كه نرم‌افزاري را به حالت تمام‌صفحه اجرا كرده باشيد و در يك لحظه بخواهيد مستقيما به دسكتاپ دسترسي داشته باشيد. اگر اين مشكل براي شما هم بارها تكرار شده است و به‌دنبال راه‌حلي براي رفع آن هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم يكي از سه روش زير را مورد استفاده قرار دهيد:

1‌ـ‌ يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي دسترسي به دسكتاپ، فشار دادن كليد windows از روي صفحه‌كليد است. با انجام اين كار صفحه نرم‌افزار فعال، كمينه شده و صفحه شروع ويندوز نمايش داده مي‌شود. در اين صفحه مي‌توانيد با كليك روي كاشي desktop، به آن دسترسي داشته باشيد.

2‌ـ‌ روش ديگري كه مي‌تواند دسترسي به دسكتاپ را براي شما فراهم سازد، فشار دادن همزمان كليدهاي Alt + tab از روي صفحه‌كليد است. پس از انتخاب اين كليدها مي‌توانيد با هر بار فشار دادن كليك Tab، ميان پنجره‌هاي فعال حركت كنيد تا زماني كه به Desktop برسيد. هنگامي كه اين گزينه انتخاب شد، كليدها را رها كرده و از دسكتاپ استفاده كنيد.

3‌ـ‌ روش سوم براي دسترسي سريع به دسكتاپ نيز انتخاب همزمان كليدهاي Windows + Tab است. با انتخاب همزمان اين كليدها، تصاوير بندانگشتي نرم‌افزارهاي فعال به‌نمايش درآمده و مي‌توانيد با هربار فشار دادن و رها‌كردن كليد Alt ميان آنها حركت كنيد. در نهايت روي گزينه Desktop هر دو كليد را رها كرده و به استفاده از دسكتاپ بپردازيد.

ابوذرقنبری بازدید : 240 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در پنجره‌ی Run عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید.
با باز شدن Notepad ویندوز، عبارات زیر را در آن Copy و Paste نمایید:


Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreen]
“MUIVerb”=”@shell32.dll,-51201″
“NeverDefault”=”"
“Description”=”@shell32.dll,-51202″
“MultiSelectModel”=”Single”

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreencommand]
“DelegateExecute”=”{470C0EBD-5D73-4d58-9CED-E91E22E23282}”

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
حال فایل را با نام دلخواه و پسوند reg. ذخیره نمایید (به عنوان مثال نام فایل را beytoote.reg قرار داده و روی Save کلیک کنید).
اکنون به محل ذخیره شدن فایل ایجاد شده بروید و فایل را اجرا نمایید.
در پیغام ظاهر شده بر روی دکمه‌ی Yes کلیک کنید.
حال خواهید دید که در صورت راست کلیک بر روی هر فایل با هر نوع فرمتی گزینه‌ی Pin to Start نمایان می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای بازگردانی این حالت به صورت قبل نیز کافی است مجدد کلیدهای ترکیبی Win+R را جهت باز شدن Run فشار دهید.
اکنون عبارت regedit را در Run تایپ کرده و Enter بزنید.
در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CLASSES_ROOT*shell

اکنون بر روی کلید رجیستری pintostartscreen راست کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید.
سپس بر روی Yes کلیک کنید تا این کلید حذف شود.

ابوذرقنبری بازدید : 272 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

روش کار بدین صورت است اجازه فعالیت خودکار (AUtorun) را از فلش دیسک ها گرفته، سپس آنها را به سیستم متصل کرده و در آخر از طریق command prompt یا همان داس به محتوای آن دسترسی پیدا می کنیم تا ویروس های درون آن را نابود سازیم. حال مراحل را بطور عملی شرح می دهیم:

مرحله اول » غیر فعال کردن اتوران (Autorun) فلش دیسک ها

ویندوز XP
برای اینکار ابتدا فایل کم حجم Tweak UI را از اینجا دانلود کرده و اجرا کنید.
در منوی سمت چپ، گزینه ی My Computer را انتخاب کرده و از زیر مجموعه ی آن گزینه ی Autoplay و در آخر گزینه ی Types را انتخاب کنید. سپس در منوی سمت راست تیک گزینه ی Enable Autoplay for Removable Drives را بردارید.

ویندوز ۷
برای این ویندوز از طریق بخش Start وارد Control Panel شوید سپس بروی گزینه ی Hardware and Sound کلیک کرده در صفحه گشوده شده بروی Autoplay کلیک کنید. حال در بالای صفحه تیک گزینه ی Use Autoplay for all Media and Device را برداشته و بروی دکمه Save کلیک کنید.

ویندوز ویستا
برای این ویندوز از طریق بخش Start وارد Control Panel شوید سپس بروی Autoplay کلیک کنید. حال در این صفحه تیک گزینه ی Use Autoplay for all Media and Device را برداشته و بروی دکمه Save کلیک کنید.

مرحله دوم » اتصال Flash Disk به کامپیوتر
مرحله ساده و در عین حال پر استرسی است، بایستی فلش دیسک را برداشته و به درگاه USB متصل کرد. (چقدر سخت!!!)

مرحله سوم » از بین بردن ویروسها
مهمترین مرحله ی کار را آغاز می کنیم. برای شروع از منوی استارت بروی گزینه ی Run کلیک می کنیم. در پنجره run عبارت cmd را تایپ می کنیم.
در پنجره Command باز شده ابتدا آدرس را به سمت درایو فلش دیسک هدایت می کنیم .

سپس می بایست محتویات درون فلش دیسک را مشاهده کنیم. برای اینکار عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار می دهیم:

dir /w/a

حال محتوای درون فلش دیسک شما نمایان شده است.

اگه کمی با فایلهای ویروس آشنا باشید، حتماً می دانید که ویروس ها برای فعالیت بروی رایانه قربانی باید یک نوع فایل اجرایی باشند. بنابراین فایلهایی با پسوند exe قابلیت داشتن ویروس را دارند. البته ویروس های دیگری بدون پسوند exe هم وجود دارند، ولی در اقیلیت به سر می برند. همچنین تقریباً تمامی ویروس های فعال در شاخه ی اصلی فلش دیسک ساخته می شوند این بدین معنی است شما درون شاخه ی اصلی باید بدنبال ویروس باشد نه درون فولدرها. علاوه بر این فایل autorun.inf غالباً توسط ویروس ساخته می شود تا به محض گشودن درایو فلش مموری، ویروس شروع به فعالیت کند. خوب تئوری بس است…

کاری که ما بایستی انجام دهیم تشخیص ویروس است. از آنجایی که راه حل مدونی برای تشخیص ویروس وجود ندارد. بنابراین برای راحتی کار چندین قلق را به شما می گویم:

۱- ویروس های فعال معمولاً در شاخه ی اصلی فلش دیسک ساخته می شوند، این بدین معنی است که شما برای یافتن ویروس نیازی ندارید که تک تک فولدرهای فلش دیسک را مورد بررسی قرار دهید.

۲- ویروس ها غالباً دارای پسوند exe هستند.

۳- فایل autorun.inf نیز معمولاً توسط ویروس ساخته می شوند. بنابراین آنها را پاک کنید.

۴- در صورتیکه هرگونه فایلی با اسم مشکوک (حتی بدون داشتن پسوند exe) مشاهده کردید، در پاک کردن آن درنگ نکنید.

خوب فکر کنم که با این چهار روش، روند کار آسان تر شد. حال شما باید تک تک فایلها درون شاخه ی اصلی فلش دیسک را مورد بررسی قرار داده و آنهایی که مشکوک هستند را پاک کنید.

برای پاک کردن فایل می بایست ابتدا بوسیله ی تایپ عبارت زیر و زدن دکمه ی Enter خاصیت Read Only ، Hidden و Archive را از فایلها بردارید:

attrib -r -a -s -h *.*

اکنون برای پاک کردن فایلها می بایست عبارت del Filename را تایپ کنید، برای مثال اگر درون فلش دیسک من فایلی بنام autorun.inf وجود داشته باشد، و بخواهم که آن را پاک کنم، باید عبارت زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهم:

del autorun.inf

با اینکار فایل مورد نظر پاک می شود. اگر شما تمامی این مراحل را به درستی انجام داده باشید، و تمامی فایلهای مشکوک را از درون فلش دیسک پاک کرده باشید، فلش دیسک ایمن شده و شما می توانید با خیالی آسوده به درون آن رفت و آمد کنید.

البته برای اطمینان از ایمن بودن می توانید بعد از پاکسازی فلش دیسک یک بار آن را قطع و دوباره به سیستم وصل کنید و دوباره بوسیله ی داس محتویات آنرا چک کنید تا از عدم وجود فایلهای مشکوکی چون autorun.inf مطمئن شوید.

همانگونه که گفته شد، این روش تنها برای مواقع اضظراری می بایست، استفاده گردد. چون گاهی حتی آنتی ویروس ها نیز در تشخیص یک فایل ویروس دچار اشتباه می شوند، انسان که جای خود دارد.

منظور از ویروس تمام انواع ویروس ها، بد افزار ها، malware ها و … می باشد.

ابوذرقنبری بازدید : 426 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بالا بردن رزولوشن صفحه‌نمایش، كیفیت موضوعات به‌نمایش درآمده را بشدت افزایش می‌دهد؛ اما یكی از مشكلاتی كه كاربران با افزایش رزولوشن با آن مواجه می‌شوند، ریز شدن موضوعات به‌نمایش درآمده است. این ریزشدن موضوعات آنقدر دردسرساز است كه برخی كاربران با وجود نمایشگرهای پیشرفته و نسخه‌های به‌روز سیستم‌عامل‌ها همچون ویندوز 7 و 8 نیز از رزولوشن 600×800 یا در نهایت 768 × 1024 استفاده می‌كنند.
چنانچه از كاربران ویندوز 8 هستید و دوست دارید ضمن استفاده از رزولوشن بالا، موضوعات به‌نمایش درآمده را نیز در اندازه بزرگ مشاهده كنید، می‌توانید از قابلیتی كه به همین منظور در این ویندوز طراحی شده است، كمك بگیرید. به‌كمك این قابلیت هریك از كاربران در ویندوز می‌توانند به‌دلخواه خود، نمایش موضوعات در صفحه را بزرگ كرده و در عین حال از رزولوشن بالا نیز بهره‌مند شوند.

1‌ـ‌ پیش از هر چیز نشانگر ماوس را به گوشه بالا‌ـ‌ سمت راست صفحه‌نمایش انتقال داده و از منوی كنترل پانل مترو، روی گزینه Settings كلیك كنید.

2‌ـ‌ در صفحه به‌نمایش درآمده روی Change PC settings كلیك كنید.

3‌ـ‌ در بخش PC settings، روی گزینه Ease of Access كلیك كنید.

4‌ـ‌ در این بخش می‌توانید مقدار گزینه:

Make everything on your screen bigger

را از حالت off به on تغییر داده و در همان لحظه نتیجه را مشاهده كنید.

5‌ـ‌ برای بازگشت به حالت قبل نیز می‌توانید با طی این مراحل، گزینه مورد نظر را دوباره به off تغییر دهید.

ابوذرقنبری بازدید : 271 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

ردیف بالای صفحه کلید شما را 12 کلید F اشغال کرده اند، اما آیا تا به حال به طرز کار این کلیدها و وظیفه ای که هر یک از آنها ایفا میکنند دقت کرده اید؟ در اینجا قصد داریم تا وظیفه و عملکرد هر یک از این کلیدها را برای شما شرح دهیم.

F1 در اکثر برنامه ها از جمله خود ویندوز برای کمک رسانی (Help) به کار می رود.


F2 اگر یک فایل یا دایرکتوری را انتخاب کنید با فشردن کلید F2 روی آن می توان اسم آن را عوض کرد. با زدن کلید Esc تغییرات اعمال نمی شود و با زدن کلید Enter تغییرات شما ثبت می شود.


F3 پنجره جستجو (Search) را برای شما باز می کند.


F4 منوی نشانی پنجره ی فعال ویندوز را به شما نشان می دهد تا بتوانید یک نشانی دیگر انتخاب کنید.


F5 اطلاعات موجود در صفحه را بازخوانی (Refresh) می کند تا از تغییرات احتمالی پس از بازکردن آن پنجره مطلع شوید.


F6 همانند کلید Tab عمل می کند و انتخاب محل های مختلف پنجره فعال را امکان پذیر می کند.


F10 منوی بالای پنجره را انتخاب می کند که می توانید با مکان نما بر روی منوها حرکت کنید. با زدن دوباره F10 یا Esc می توانید از این حالت خارج شوید.


F11 نیز پنجره را به حالت تمام صفحه (Full Screen) در می آورد. با زدن دوباره F11 هم می توانید پنجره را به حالت قبلی باز گردانید.

ابوذرقنبری بازدید : 238 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

کلیدهای میانبر در ویندوز باعث افزایش سرعت و سهولت انجام امور در سیستم عامل می شوند. کاربر می تواند برخی از نیازهای خود را بجای حرکت دادن ماوس و انتخاب چند گزینه به راحتی و با فشاردادن کلیدهای ترکیبی انجام دهد. بسیاری از شما با برخی از کلیدهای میانبر کاربردی آشنا هستید ولی ما در این مقاله قصد داریم کلید های ترکیبی را که کمتر می شناسید به شما معرفی کنیم.

پیش از ادامه مطلب اگر کاربر مبتدی ویندوز هستید لازم است بدانید که منظور از کلید ویندوز همان دکمه ایی است که در سمت چپ کی برد و بین کلید های Alt و Ctrl قرار دارد که معمولا لوگوی ویندوز برروی آن کشیده شده است.

Windows + Spacebar

اگر تمایل دارید برای چند لحظه میزکار ویندوز را مشاهده کنید و سپس بلافاصله به حالت قبل (مشاهده پنجره های فعال) برگردید از کلید های ترکیبی Windows بعلاوه Spacebar استفاده کنید تا زمانی که این دوکلید را پایین نگه داشته اید صفحه دستکاپ نمایش داده می شود و بلافاصله پس از رها کردن این دو کلید به پنجره و یا برنامه های در حال کار بازگردید.

Windows + T

با استفاده از این میانبر می توانید پیش نمایش کوچکی از پنجره های باز شده در قسمت نوار Taskbar را مشاهده کنید با فشار دادن مکرر Windows + T به ترتیب پیشنمایش اولین تا آخرین مجموعه برنامه های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد. همین کار را می توانید با بردن نشانگر ماوس برروی هر کدام از آیکان های موجود در نوار Taskbar انجام دهید.
Windows + 1,2,3, ..

در ویندوز 7، راه جدیدی برای اضافه کردن نرم افزارهای پر کاربرد به نوار Taskbar اضافه شده است و کاربر می تواند با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس برروی هر آیکان پنجره مورد نظر و انتخاب گزینه "Pin this program to taskbar" برنامه یا پنجره مورد نظر خود را به نوار ابزار اضافه کند. کاربر پس از Pin کردن نرم افزار مورد نظر، همیشه می تواند به سرعت و با کلیک کردن برروی آیکان مربوطه نرم افزار مورد نظر خود را اجرا کند. حال علاوه براستفاده از ماوس می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی Window + 1 یا 2 یا 3 و غیره به نرم افزارهای Pin شده در نوار ابزار به ترتیب از چپ به راست دسترسی داشته باشید.

Windows + / -

اگر در زمان خواندن متون یا مشاهده تصاویر قصد دارید برروی صفحه بزرگنمایی داشته باشید می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی Windows با + و یا Windows با - نرم افزار Magnifier ویندوز را اجرا نموده و صفحه ویندوز را بزرگنمایی و یا کوچک نمایی کنید. استفاده از این کلید های میانبر در تمام نرم افزارهای در حال اجرا در ویندوز 7 امکان پذیر است.

Windows + Shift + Left یا Right

منظور از کلید های Left یا Right همان کلیدهایی است که با فلش های چپ و راست در کنار فلش های بالا و پایین در سمت راست کی برد قرار دارند. اگر شما از دو مانیتور برای استفاده بهینه و افزایش فضای دستکاپ خود استفاده می کنید ممکن است بخواهید یکی از مانیتورها را بعنوان صفحه اصلی استفاده نموده و از صفحه مانیتور دیگر برای نمایش برنامه های فعال و در حال اجرا استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از ماوس و گرفتن و رها کردن پنجره ها، آنها را از صفحه یک مانیتور به دیگری منتقل کنید و یا از کلیدهای ترکیبی Windows + Shift + Right یا Left استفاده کنید.

Windows + M یا Windows + D

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + M می توانید تمام پنجره ها و برنامه های روی صفحه را Minimize کنید یعنی تمام آنها را از روی صفحه به نوار Taskbar منتقل کنید با فشار دادن کلید های ترکیبی Windows + Shift + M دوباره به نرم افزارهای در حال کار باز خواهید گشت. کلیدهای ترکیبی Windows + D نیز تقریبا با کمی تفاوت شبیه به Windows + M عمل می کنند. Windows + D تمام نرم افزارهای در حال نمایش را Minimize می کنند هر دو کلید ترکیبی را امتحان کنید تا با تفاوت جزئی این دو آشنا شوید.

Shift + Ctrl + N

در ویندوز 7 ساخت فولدر جدید راحت تر از پیش شده است. شما همواره می توانید با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس و انتخاب Create New Folder یک فولدر جدید در Explorer بسازید ولی راه حل ساده تر استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + N است با فشار دادن این کلید های ترکیبی به سرعت یک فولدر جدید ساخته می شود و شما می توانید پس از تغییر نام فولدر جدید و فشار دادن دکمه Enter آن را ایجاد نمایید.

Windows + X

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + X می توانید به تنظیمات Windows Mobility Center دسترسی یابید این تنظیمات شامل روشنایی مانیتور، نمایش طول عمر باتری و امکان تغییر وضعیت های مصرفی، روشن و خاموش کردن شبکه بی سیم، کم و زیاد کردن و یا خاموش کردن صدای خروجی و حالت Presentation و استفاده از پروژکتور استفاده نمایید. این میانبر تنها در ابزارهای موبایل مانند نوت بوک و نت بوک کار می کند

Shift + Delete

در حالت پیش فرض هر فایلی که با فشار دادن دکمه Delete حذف می شود در واقع به سطل آشغال یا Recycle Bin منتقل می گردد و در واقع آنها حذف نمی شوند تا کاربر در صورت حذف اشتباهی، بتواند فایل مورد نظر خود را از طریق Recycle Bin بازیابی کند. حال اگر شما نخواهید فایل حذف شده به Recycle Bin منتقل شود و یک راست حذف شود می توانید از کلید های ترکیبی Shift + Del استفاده کنید.

Windows + Logo

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + L می توانید ویندوز را قفل کنید، بعنوان مثال اگر در محل کار خود قصد دارید برای چند دقیقه میز کار خود را ترک کنید می توانید ویندوز را Lock نمایید تا مطمئن شوید در زمان عدم حضور شما شخص دیگری به کامپیوتر شما دسترسی نداشته باشد. البته لازمه این کار داشتن رمز عبور برای نام کاربری فعالی شما است.

ابوذرقنبری بازدید : 411 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 265 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)


برای انجام اینکار مراحل زیر رو طی کنید :
۱) روی منوی Start کلیک کنید و گزینه run رو انتخاب کنید .

 

۲) در پنجره run که باز میشه تایپ کنید regedit و اینتر بزنید . (تو ویستا و سون که گزینه run وجود نداره بعد از کلیک روی start در textbox زیر منوی باز شده تایپ کنید regedit و اینتر بزنید ) .


۳) پنجره رجیستری باز میشه . از قسمت سمت چپ پنجره به آدرس زیر برید :


- در ویندوز xp :

:: HKEY_CLASSES_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache

 

- در ویندوز seven و ویستا :

:: HKEY_CLASSES_ROOT\Local Settings\MUICache\

حالا از سمت چپ پنجره ، با کلیک رو پوشه موجود در آدرس فوق و زیر پوشه های (زیر پوشه ها رو هم حتما چک کنید) اون ، در سمت راست گزینه هایی میاد که همون اسامی قسمتهایی از ویندوز هستند . از جمله اسامی آیکون های کنترل پنل ، برخی منو ها و ...
با دابل کلیک روی گزینه هایی که در سمت راست می بینید می تونید اسم اونها رو تغیر بدید یا فارسی کنید .


نکته : قبل از اعمال این تغیرات سعی کنید از جاهایی که تغیر میدید یک فایل پشتیبان (backup) تهیه کنید . برای اینکار از سمت چپ روی پوشه ای که قصد دارید محتویاتش رو تغیر بدید راست کلیک کرده و گزینه ی export رو بزنید و فایل بک آپ رو در جایی از هاردتون ذخیره کنید . بعدا اگر خواستید تغییراتی که دادید به حالت اول برگردند ، کافیه روی فایل بک آپی که گرفتید دبل کلیک کنید و گزینه ی yes رو بزنید

ابوذرقنبری بازدید : 323 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

اگر یک تبلت با قابلیت اجرای سیستم عامل ویندوز ۷ داشته باشید، ممکن است علاقه مند به امتحان یک سیستم عامل ویندوز تبلت گرا تر، یعنی ویندوز ۸ باشید. اگر چه در حال حاضر ویندوز ۸ در دسترس ما هنوز در مرحله Pre-beta ی خود قرار دارد، با این حال، ممکن است رابط کاربری جدید مترو برای تبلت تان مناسب تر باشد. در این پست، ما به شما راهنمای نصب ویندوز ۸ بر روی تبلت ویندوز ۷ ای را ارائه می دهیم.

سلب مسئولیت: با وجود این که بسیاری از رایانه های شخصی و تبلت هایی که ویندوز ۷ را اجرا می کنند قادر به اجرای پیش نمایش ویندوز ۸ نسخه توسعه دهندگان نیز هستند، باید توجه داشته باشید که نصب ویندوز ۸ روی تبلتتان می تواند منجر به ایجاد مشکل گردد. لطفا این راهنما را با مسئولیت خود دنبال کنید. اگر دستگاه شما در طول فرآیند آسیب ببیند سایتAddictiveTips هیچگونه مسئولیتی قبول نمی کند.

 

نیازمندی ها:

- فایل ISO ویندوز ۸

- فلش درایو USB قابل بوت ویندوز ۸٫ برای ساخت فلش درایو قابل بوت به اینجا مراجعه کنید.

- حداقل ۲۰ گیگابایت فضای خالی روی هارددیسک

 

۱- نصب ویندوز ۸ از روی USB

دستورالعملها:

- USB بوتیبل ویندوز ۸ را به تبلت متصل کرده و از USB بوت نمایید. برای اینکار نیاز به تغییر تنظیمات بوت در بایوس دارید.

- وقتی که تبلت از درایو USB بوت کرد، فرایند معمولی را برای نصب ویندوز ۸ روی تبلت تان دنبال کنید.

- پس از تکمیل فرایند نصب، درایورهای تبلت تان را به ترتیب نصب کنید.( این درایورها را می توانید از سایت سازنده ی تبلت دریافت نمایید)

 

۲- نصب ویندوز ۸ از روی فایل ISO

با استفاده از این روش، می توانید ویندوز ۸ را با Mount کردن فایل ISO در یک نرم افزار درایو مجازی از روی فایل EXE نصب نمایید.

دستور العمل ها:

- به محیط ویندوز ۸ از روی تبلت وارد شده و مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان تهیه کرده اید.

- فایل ISO ویندوز ۸ را با یک نرم افزار Mount دیسک باز کنید. برای یافتن این نرم افزارها می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

- حال، درایو مجازی را باز کرده و فایل EXE را برای نصب ویندوز ۸ اجرا نمایید. در طول مراحل نصب، درایوی که ویندوز ۷ را روی آن نصب کرده اید انتخاب کنید تا ویندوز ۸ روی آن باز نویسی شود. (ویندوز ۷ از بین رفته و ویندوز ۸ جایگزینش می شود). داده های ویندوز ۷ شما بعد از نصب ویندوز ۸ به پوشه Windows Old منتقل خواهند شد.

می توانید ویندوز ۸ را Uninstall نیز بکنید. به شما توصیه می کنیم از اطلاعات نصب ویندوز ۷ خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوان در صورت نیاز تغییرات را برگرداند.

ابوذرقنبری بازدید : 289 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 293 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

3. عبور سریع از Lock Screen

در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است (ترفندستان) که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

4. جستجوی سریع

در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو

در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

6. باز نمودن Task Manager

در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.

7. راه‌اندازی مجدد Windows Explorer

در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.

8. باز نمودن سریع منوی File History

شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز 8» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند.

9. پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها

فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.

10. افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro

شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.

ابوذرقنبری بازدید : 278 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

چگونگی اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز ۸

ابتدا بهتر است برای اینکه با چگونگی اضافه کردن زبان فارسی برای تایپ در ویندوز ۸ توسط صفحه کلید آشنایی پیدا کنید نگاهی به مراحل این کار بیندازیم. در زیر مراحل انجام این کار یک به یک نمایش داده شده است.

۱. در گوشه پایینی راست تصویر کلیک سمت راست کنید و گزینه Control Panel را از منو‌ی مخفی باز شده انتخاب کنید.

۲. در پنجره Control Panel از قسمت “Clock, Language, and Region” گزینه add a language را انتخاب کنید.

۳. در صفحه باز شده با کلیک بر روی دکمه add a language لیست زبان های موجود برای استفاده به عنوان صفحه کلید در ویندوز ۸ نمایش داده می شود. تنها کافی است گزینه Persian ( فارسی ) را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add در پایین صفحه کلیک کنید.

با انجام مراحل بالا زبان فارسی به صفحه کلید های قابل استفاده در هنگام تایپ ویندوز شما اضافه می شود که با استفاده از دکمه میانبر Ctrl + Shift در هنگام تایپ می توانید از این زبان استفاده کنید. اما همانطور که گفتیم در این صفحه کلید فارسی که در پایین نیز مشاهده می کنید تعدادی از حروف فارسی جا‌به‌جا شده اند که طریقه رفع این مشکل را در پایین می توانید ببینید.

 

تغییر صفحه کلید فارسی ویندوز ۸ به حالت قبلی

اما برای اینکه حروف جابه‌جا شده در صفحه کلید فارسی ویندوز ۸ به حالت قبلی خود که در ویندوز ۷ و نسخه های قبلی ویندوز بوده اند برگردد ، مراحل زیر را انجام می دهیم.

۱. از Control Panel ویندوز گزینه Change input methods که در زیر گزینه ”Clock, Language, and Region” نمایش داده می شود را انتخاب کنید.

۲. در پنجره ظاهر شده بر روی گزینه options زبان فارسی کلیک کنید.

۳. در پنجره ظاهر شده بر روی گزینه Add an input method کلیک کنید و سپس گزینه Persian را انتخاب و بر روی دکمه Add کلیک کنید. 

۴. در مرحله آخر نیز کافی است گزینه Persian Standard با کلیک بر روی گزینه remove از لیست input method حذف کنید و بر روی دکمه Save کلیک کنید.

همانطور که حتماً متوجه شده اید مشکل اصلی در هنگام تایپ با زبان فارسی در نسخه جدید مایکروسافت ویندوز input method جدیدی است که توسعه دهندگان این بخش با نام Persian Standard تولید کرده اند که البته در صورتی که بخواهید می توانید از همین صفحه کلید نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از نیم فاصله برای نوشتن کلماتی مانند “می‌دانم” بجای “می دانم” نیر در هر دو نوع صفحه کلید فارسی ویندوز ۸ می توانید از کلید Shift + Space برای درج نیم فاصله استفاده کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 291 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل
در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد.

۲- قابلیت mount کردن فایل های ISO
وقتی شما از یک سی دی یا برنامه فایل image می گیرید در صورتی میتوانید آن فایل را ببینید که آن فایل یا رایت بشود از طریق برنامه های رایت image یا اینکه mount شود.فرایند mount یا استقرار به این صورت است که شما فایل image را در قالب یک درایو مجازی بر روی هارد خود مشاهده می کنید و از محتویاتش استفاده می کنید.تا به امروز به این صورت بود که با برنامه های واسطه مثل Clone این عمل انجام شدنی بود ولی از این به بعد بدون برنامه ی واسطی این عمل امکان پذیر هست.

٣-قابلیت Windows To Go
این قابلیت به شما اجازه میدهد یک نسخه ی Bootable از ویندوز خود را بر روی USB ذخیره کنید و بر روی سیستم هایی که آپگرید نشدند به نسخه ی جدید ویندوز ۸ را اجرا کنید.همچین دیگر نیازی نیست برای در آوردن USB از Remove Safetly استفاده نمایید زیرا ویندوز ۸ امکانی قرار داده است که با آن بطور خودکار USB freeze می شود.

۴- اضافه کردن محیط کاربری Metro
محیط دسکتاپ شما از این به بعد تغییر خواهد کرد ظاهرا این تغییر به این شکل است که وقتی شما برنامه ای را باز می کنید تمام صفحه باز خواهد شد بدون منوی Task Bar و منوی اضافه ی دیگری .

۵- سازگاری خودکار با USB3
در نسخه ی ویندوز ۷ و قبل از آن شما باید درایوری برای شناختن USB3 نصب می کردید ولی از این به بعد نیازی نیست این کار را انجام بدید زیرا ویندوز ۸ بطور خودکار از USB3 پشتیبانی می کند. همونطور که می دانید USB3 سرعتی معادل ۱۰ برابر USB2 را دارد و تا به امروز فقط لینوکس Linux از USB3 پشتیبانی کرده است.

۶- ویندوز ۸ به شما پیشنهاد استفاده از سرویس Cloud را می دهد
ماکروسافت SkyDrive به شما اجازه می دهد تا ۲۵ گیگ اطلاعات را بر روی اکانت Windows Live خود ذخیره کنید.به این صورت شما به راحتی می توانید اطلاعات و تنظیمات خود را بر روی SkyDrive ذخیره نمایید و هر موقع خواستید بطور آنلاین آن را دریافت کنید.

۷- ویندوز ۸ احتمال دارد فرمت مدیریت فایل سیستم NTFS را تغییر دهد
ماکروسافت قرار بود در ویندوز ویستا تغییراتی در فایل سیستم بدهد که انجام نداد باز هم گمانه زنی در مورد تغییر فایل سیستم هست که احتمالا فایل سیستم جدیدی بنام ReFS که مخفف Resilient File System که به زبان فارسی فایل سیستم ارتجاعی می شود پیاده سازی شود . هنوز اطلاعات جدیدی و مطمئنی در مورد این فایل سیستم نیست فقط در این حد اطمینان هست که روی درایوی که ویندوز نصب خواهد شد نمی شود همچنین فایل سیستمی داشت.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 7,231
  • بازدید سال : 70,549
  • بازدید کلی : 1,246,880