loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 269 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

 

پس از انتشار ويندوز 7 بسياري از برنامه‌ها كه پيش از اين با ويندوز اكس‌پي و ويستا سازگاري كامل داشت، هنگام اجرا روي ويندوز 7 با مشكل مواجه شد. بسياري از اين نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌هاي جديدتر، اين مشكل را رفع كرده و براحتي در ويندوز 7 نيز اجرا و مورد استفاده كاربران قرار گرفت، اما برخي از اين برنامه‌ها همچنان نسخه جديدي را منتشر نكرده‌ و كاربران نيز نيازمند استفاده از آنها هستند. براي رفع اين مشكل، قابليتي در ويندوز 7 گنجانده شده است كه به كمك آن مي‌توانيد با اعمال تغييراتي در تنظيمات سيستم‌عامل هنگام اجراي برنامه مورد نظر، سازگاري آن نسبت به اجرا در ويندوز 7 را افزايش داده و از برنامه مورد نظر در اين ويندوز استفاده كنيد.

چنانچه شما هم برنامه‌اي در اختيار داريد كه هنوز هم به اجراي آن در ويندوز 7 علاقه‌منديد و به‌دنبال راه حلي براي انجام اين كار هستيد، مي‌توانيد مراحل زير را دنبال كنيد:

1‌ـ‌ به كنترل پانل ويندوز برويد و روي گزينه Find and fix problems كليك كنيد. (چنانچه كنترل پانل ويندوز شما به‌صورت كلاسيك است، مي‌توانيد روي آيكون Troubleshooting دوبار كليك كنيد)

2‌ـ‌ در بخش Programs روي گزينه Run programs made for previous versions of Windows كليك كنيد.

3‌ـ‌ اولين پنجره به‌نمايش درآمده را با انتخاب گزينه Next طي كنيد.

4‌ـ‌ در اين مرحله جستجوي نرم‌افزارهاي نصب شده روي سيستم‌عامل، آغاز شده و پس از اتمام عمليات جستجو اين فهرست به شما نمايش داده مي‌شود. پس از نمايش فهرست نتايج بايد نرم‌افزار موردنظر خود را از فهرست موجود انتخاب كرده و روي گزينه Next كليك كنيد.

5‌ـ‌ در اين مرحله بايد روي گزينه Try recommended settings كليك كرده و منتظر بمانيد تا تنظيمات پيشنهادي براي اجراي نرم‌افزار به آن اختصاص يابد.

6‌ـ‌ حال بايد با كليك روي گزينه Start the program نرم‌افزار را اجرا كرده و در نهايت روي گزينه Next كليك كنيد.

7‌ـ‌ چنانچه در مرحله 6 نرم‌افزار بدرستي اجرا شده باشد، بايد گزينه Yes, save these settings را در اين مرحله انتخاب كنيد، در غير اين‌صورت با انتخاب گزينه No, Try again بايد نسبت به اجراي نرم‌افزار با تنظيمات ديگر اقدام كنيد تا بهترين تنظيمات براي اجراي صحيح نرم‌افزار مشخص شود.
منبع:jamejamonline.ir

ابوذرقنبری بازدید : 301 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

 قصد داریم نحوه انتقال فایل ها با استفاده از ابزار Windows Easy Transfer را به صورت کامل آموزش دهیم.

برای آن دسته از کاربرانی که اطلاع چندانی از ابزار Windows Easy Transfer ندارند باید عرض کنم که این ابزار یکی از چندین ابزار پیش فرض و Built-in ویندوز ۷ است. Windows Easy Transfer شما را قادر می سازد تا به راحتی و به سرعت بتوانید فایل های خودتان را از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید انتقال دهید. این برنامه بعد از تهیه اطلاعات لازم در کامپیوتر قدیمی، آنها را در یک فایل و با فرمت MIG. ذخیره می کند که شما می توانید با انتقال این فایل از طریق کابل شبکه، هارد اکسترنال و یا فلش درایو به کامپیوتر جدید تظیمات و فایل ها را منتقل کنید. به عبارت دیگر، یکبار شما باید از اطلاعات در کامپیوتر قدیمی Backup تهیه کنید و سپس فایل پشتیبان را در کامپیوتر جدید بازیابی کنید.

مرحله اول: تهیه نسخه پشتیبان در کامپیوتر قدیمی (ویندوز ۷)

١. ابتدا از طریق کادر جستجوی منوی Start عبارت Windows Easy Transfer را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

بعد از باز شدن برنامه، بر روی دکمه Next کلیک کنید. سپس در مرحله بعد شما باید مشخص کنید که از چه راهی می خواهید تنظیمات و فایل ها را انتقال دهید. در این مثال، ما گزینه سوم یعنی انتقال از طریق هارد اکسترنال یا فلش درایو را انتخاب کرده ایم. به هرحال، با توجه به نیاز شما می توانید از گزینه دوم یعنی شبکه و یا گزینه اول یعنی کابل نیز استفاده کنید.

 ٢. در مرحله بعد شما باید گزینه This is my old computer را انتخاب کنید. این گزینه بیانگر این است که شما می خواهید از اطلاعات این کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کنید و در یک کامپیوتر دیگر آن را بازیابی کنید. این مرحله کمی طول می کشد و باید اطلاعات حساب های کاربری کامپیوتر شما اسکن شود.

 ٣. بعد از پایان عملیات اسکن بر روی دکمه Next کلیک کنید. سپس زیر حساب کاربری مورد نظر خود بر روی گزینه Customize کلیک کنید تا جزئیات آن نمایش داده شوند. در این لحظه شما باید اطلاعاتی را که می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه شود، انتخاب کنید. بعد از انتخاب فایل ها و پوشه های مورد نظر، بر روی دکمه Next کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می شود تا یک رمز عبور برای فایل Backup انتخاب کنید. بعد از وارد کردن رمز عبور بر روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل پشتیبان با پسوند MIG. ساخته شود.

مرحله دوم: بازیابی اطلاعات در کامپیوتر جدید (ویندوز ۸)

١. حالا شما نسخه پشتیبان را در اختیار دارید و باید آن را در ویندوز ۸ بازیابی کنید. برای انجام این کار درست شبیه ویندوز ۷ شما باید برنامه Windows Easy Transfer را باز کنید.

 ٢. بعد از باز شدن ویزارد Windows Easy Transfer شما باید نحوه انتقال فایل ها و تنظیمات را مشخص کنید. در اینجا گزینه سوم را انتخاب کنید.

 ٣. در مرحله بعد، شما باید گزینه This is my new computer را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتما هارد اکسترنال یا فلش درایو به کامپیوتر متصل باشد. سپس فایل پشتیبان را انتخاب کرده و در نهایت با کلیک بر روی دکمه Transfer فایل ها، تنظمیات و پروفایل های کاربری را به کامپیوتر جدید انتقال دهید. بدین ترتیب شما می توانید بدون نیاز به برنامه خاصی فایل های خود را از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید منتقل کنید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 287 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز 7 روشی وجود دارد که به کاربر این امکان را میدهد که به راحتی با ایجاد یک فولدر ، تمام تنظیمات را بدون کپی کردن برنامه در یک پوشه در اختیار داشته باشد و به راحتی از آنها استفاده کند.

این کار تا حد قابل ملاحضه ای از اتلاف وقت جلوگیری می کند و خیلی سریع به کاربر این امکان را میدهد که از برنامه های مورد نظر بدون باز کردن صفحات جانبی استفاده کند.

1. ابتدا یک فولدر بر روی دسکتاپ ایجاد کنید.

تنظیمات ویندوز 7, جمع کردن تنظیمات ویندوز 7

2. نام فولدر را Raname کرده و عین عبارت زیر را با نام New Folder جایگزین کنید .

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

تنظیمات ویندوز 7, جمع کردن تنظیمات ویندوز 7

3.بعد از اینکه نام را تغییر دادید تصویر پوشه همراه با نام پوشه تغییر پیدا می کند

٤. پوشه را باز کنید .همانطور که مشاهده می کنید تمام برنامه های ویندوز 7 داخل این پوشه وجود دارد .

 

ابوذرقنبری بازدید : 335 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

سیستم آپ دیت ویندوز بدنبال بروزرسانی های جدید سیستم عامل و برنامه های اصلی می باشد و به شما همیشه آپ دیت های جدید را پیشنهاد می دهد. ولی گاهی بعضی آپ دیت ها باعث بروز مشکل می شوند به دلایل مختلف مثل کند شدن سیستم شما یا نداشتن سخت افزار مورد نیاز برای آپ دیت جدید و … می شود. ما امروز به شما می خواهیم روشی را آموزش دهیم که با آن می توانید آپ دیت های ویندوز را در صورت لزوم پاک کنید.

از منوی Start به Control Panel بروید

سپس مطابق عکس های زیر عمل نمایید:

در Control Panel بر روی Programs and Features کلیک نمایید.

سپس بر روی View installed updates کلیک نمایید.

بعد از آن می توانید روی آپ دیت مورد نظر کلیک نمایید و به راحتی Uninstall بنمایید فقط بخاطر بسپارید بعد از پاک کردن برای اطمینان بیشتر Restart کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 459 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

Viber را می بایست یکی از بهترین و محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان دانست، برنامه ای که نسخه ویندوز ۸ آن نیز عرضه و در اختیار کاربران قرار گرفت. به جز ارسال و دریافت پیام های متنی، کاربر می تواند تماس های صوتی با کیفیت HD با دیگر کاربران برقرار سازد. مکالمه های گروهی، کاشی زنده و انتقال تماسهای بین وایبر ویندوز ۸ و وایبر موجود برروی دستگاههای موبایل از جمله ویژگی های این اپلیکشن است.

Viber برای ثبت نیاز به تلفن همراه کاربر دارد و می تواند دفترچه تلفن و پیامها برروی سیستم های مختلف را سینک کرده تا برروی دستگاههای مختلف در دسترس کاربر قرار گیرد. لازم بذکر است که نسخه های مختلف وایبر از جمله نسخه دسکتاپ، ویندوز ۸، اندروید، iOS، ویندوز فون، بادا و بلک بری آن در دسترس علاقمندان مختلف قرار دارد.

ابوذرقنبری بازدید : 221 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

برای این کار:
از منوی Start به Run بروید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.
دستور net statistics workstation را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که متونی ظاهر میگردد.
در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since میتوانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.

ابوذرقنبری بازدید : 235 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

آیا مایلید کامپیوتر متن فایل های PDF شما را قرائت کند؟

برای این منظور فایلPDF مورد نظر راتوسط نرم افزار Adobe Acrobat

اجرا کنید وبا استفاده از کلیدهای ترکیبی کببورد اعمال زیر را انجام دهید:

خواندن کل متن شما:CTRL+SHIFT+B

خواندن صفحه ای که در آن هستید:CTRL+SHIFT+V

متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار:CTRL+SHIFT+E

ادامه دادن عمل خواندن:CTRL+SHIFT+C

نکته: این برنامه فقط قادر به خواندن متون انگلیسی می باشد. 

ابوذرقنبری بازدید : 249 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

نرم افزار Replay A/V نرم افزاری جالب وقابل تحسین می باشد که شما می توانید از روی تصاویر مورد نظر بدون توجه به منبع آن (یک سایت اینترنتی

یا یک نرم افزار دیگر)از آن فیلم برداری کنید.این نرم افزار امکان ذخیره سازی

هر نوع تصاویر حتی انواعی را که بصورت Streamبر روی اینترنت قرار داردرا

فراهم می کند.درحقیقت ذخیره سازی تصاویر از وب سایت های مختلف ودر

فرمت های دلخواه وظیفه اصلی این نرم افزار می باشد.

 ویژگی های این نرم افزار :

ذخیره کلیپ های سایت های معروفی مثل Google VideoوMySpace و

You Tube و ایستگاه های رادیو اینترنتی -شبکه های تلویزیونی اینترنتی

-تصاویر کارت تلویزیون (TV Tuner Cards)-تصاویر دوربین های اینترنتی

(Web Cam)درحال Chat وتمامی صداهایی که از کامپیوتر خارج می شوند

را برعهده دارد.

ابوذرقنبری بازدید : 587 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (2)

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید: Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب وبر روی دکمه OK کلیک کرده و ویندوز را Restart نمایید.
Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود، می‌پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان :
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قراردهید.

ابوذرقنبری بازدید : 289 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

 

نرم افزارهای پرتابل(نرم افزارهایی که نیاز به نصب ندارند).ویژگی ها و

مزایایی باارزشی دارند.یعنی می توان آن را از روی CD یاحافظه فلش،

بدون نصب، روی هرکامپیوتری اجرا کرد .بیشتر برنامه های پرتابل توسط

خود شرکت سازنده تهیه می شدنداما می توان با نرم افزار Thinstall

 

Virtualization Suite یک برنامه پرتابل ساخت.در واقع هر فایلی که به

این برنامه بدید همه فایل ها وسورس ها وبرنامه های مورد نیاز آن را در

یک فایل اجرایی برایتان جمع آوری می کندکه دیگر نیاز به نصب نداشته

باشید. آموزش این نرم افزار:

بعد ازنصب برنامه ،Setup Capture را اجرا کنیدودکمه Start را زده و درایوی

را که می خواهید برنامه (همان که می خواهید پرتابلش کنید)را نصب کنید

،انتخاب ودکمه Pre-Install Scan را انتخاب ومنتظر بمانید تاصفحه بعدی

ظاهر شود. بعد از آن نرم افزاری که مایلید نسخه پرتابل آن را بسازید،نصب

کنید وبعد از نصب تنظیماتش را انجام دهید (منظور از تنظیمات ریجستر یا

کرک کردن می باشد).بعد از اتمام کار،دکمه Post-Install Scan را بزنید.

برنامه شروع به جستجو می کند منتظر بمانید و محل ذخیره فایل های

پرتابل رامشخص کرده ودکمه Save Results را بزنید . در صفحه بعد دکمه

خروج را زده وبه محلی که فایل را ذخیره کردید ،برویدوفایل build را اجرا کنید

تا فایل پرتابل نرم افزار مورد نظر شما ساخته شود .

بعد از اتمام کار در همان پوشه ،پوشه جدیدی به نام bin بوجود می آیدکه

فایل پرتابل برنامه درون آن قرار دارد .این فایل را روی فلش مموری یا CD

قرار داده وبر روی هر سیستم اجرا کنید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 663 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

1.در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید.

2.در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.

3. وارد Computer شده و به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT رفته و در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‏کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند .به دلخواه وارد یکی از پوشه ‏ها شده و به فولدر Theme رفته و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.

4.این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.

حال بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5 تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‏شود.

 

ابوذرقنبری بازدید : 309 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

برای این کار:
1.ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب نمایید.
2.در پنجره باز شده در محل مورد نظر عبارت زیر را وارد نمایید:
explorer.exe shell:RecycleBinFolderو بر روی دکمه Next کلیک کنید.
3.در صفحه بعدی، explorer.exe را پاک کرده و به جای آن عبارت Recycle Bin را تایپ کرده و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
4.در صفحه دسکتاپ  Recycle Bin ظاهر شده است.بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.در پنجره باز شده، در همان تب Shortcut بر روی دکمه Change Icon کلیک نمایید.
5.در پنجره جدید باز شده، در زیر عبارت Look for icons in this file مسیر موجود را حذف کرده و آدرس زیر را در آن عیناً Copy و Paste نمایید و Enter بزنید:%SystemRoot%\system32\imageres.dll
 مجموعه‌ای از آیکن‌ها نمایش داده خواهد شد.پس از انتخاب آیکن موردنظر، پنجره‌های باز را OK نمایید.
6.اکنون در صفحه دسکتاپ، بر روی شورتکات مذبور راست کلیک کرده و Pin to Taskbar را انتخاب کنید یا خود شورتکات را با استفاده از ماوس بگیرید و در محیط تسکبار رها کنیدتا سطل آشغال به نوار تسکبار ویندوز اضافه شده است.
پس از این کار می‌توانید شورتکات موجود در صفحه دسکتاپ را نیز حذف نمایید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 309 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

Windows + F= باز کردن صفحه جستجو

Ctrl + Windows + F= باز کردن صفحه جستجو برای یافتن رایانه در شبکه

Windows + E= باز کردن برنامه Explorer

Windows + U= باز کردن پنجره Utility Manager

Windows + R= باز کردن پنجره Run

Windows= باز شدن منوی Start

Windows + D= پنجره Minimize, Restore

Windows + L = کار Switch کردن بین User ها در ویندوز

Windows + U + U= خاموش کردن رایانه

Windows + U +R= راه اندازی مجدد رایانه

Windows + U + S= بردن رایانه در حالت Stand By

Windows + F1= راهنما یا Help

Esc لغو عملیات در حال انجام.
F1 راهنما.
F3 جستجو.
F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar
F5 به روز آوری Refresh
F6 مانند کلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می کند.
F10 پرش به منو های اصلی یک پنجره مثلFile,Edit,View,...
F11 پنجره جاری را تمام صفحه می کند.
PrintScreen در ویندوز از کل صفحه نمایش یک عکس می گیرد و آن را در حافظه کلیپ بورد قرار می دهد و ما می توانیم در یک برنامه ویرایش عکس مثل Ms-Paint آن را Paste کنید .
Tab بین اجزای پنجره جاری سوییچ می کند .
Space در حالت مرورگر اینترنت اکسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد .مثل Page Down
Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.
End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.
PageUp در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.
PageDown در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.

ترکیبات کلید Ctrl :
Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است.
Ctrl+e جستجو در مسیر جاری.
Ctrl+r تازه کردن صفحه معادل کلید F5 و Refresh
Ctrl+y وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلید ها یک عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایکروسافت اینگونه هستند .
Ctrl+i باز کردن قسمت علاقه مندی هاFavorites
Ctrl+o باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها ، معادل File>Open
Ctrl+p پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها.
Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها.
Ctrl+s در اکثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save
Ctrl+d در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند. (ترفندستان.کام)
Ctrl+f جستجو.
Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است)
Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo
Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.
Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy
Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past
Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند.
Ctrl+n در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند.
Ctrl+F1 در اکثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می کند .
Ctrl+F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر ویندوز.
Ctrl+F10 باز کردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....
Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان کار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکتر کلمه به کلمه پاک می کند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+End درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+Insert کپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد(Copy).

ترکیبات کلید Alt :
Alt+A باز کردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites
Alt+D انتقال مکان نما به Address Bar
Alt+F4 بستن پنجره جاری.
Alt+Space Bar معادل راست کلیک بر روی نوار عنوان پنجره جاری.
Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری.
Alt+Tab سوییچ کردن بین پنجره های باز جاری.
Alt+Home در مرورگر اینترنت اکسپلورر به صفحه خانگی پرش می کند.
Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.
Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز..
Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد.

ترکیبات کلید Shift :
Shift+F10 معادل راست کلیک.
Shift+Del پاک کردن کامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این که به سطل بازیافت انتقال یابد پاک می شود.
Shift+tab وارونه کاری که Tab انجام می دهد.
Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه کلیپبورد (Paste)

ترکیبات WinKey :
خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز.
WinKey+E باز کردن My Computer در حالت Folders.
WinKey+R باز کردن پنجره Run.
WinKey+U باز کردن پنجره Utility Manager.
WinKey+D نمایش دسکتاپ معادل Show Desktop
WinKey+F جستجو.
WinKey+Ctrl+F جستجوی یک کامپیوتر در شبکه.
WinKey+L قفل کردن کامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User
WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می کند.
WinKey+Shift+M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می کند

 

ابوذرقنبری بازدید : 319 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

از منوی Start وارد Run شوید و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
 به آدرس زیر بروید:HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop
 از قسمت دیگر رجیستری روی AutoEndTasks دوبار کلیک کرده و پنجره کوچک باز شده در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید.
OK کرده و رجیستری را ببندید. سیستم را مجددأ راه اندازی نمایید

 

ابوذرقنبری بازدید : 239 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

ابتدا باید رايتر شما over burning ساپورت کنه ! براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد : برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است يا نه!

نکته:اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي تو نيد از اين ترفند استفاده کنيد.

حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينه No Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره

ابوذرقنبری بازدید : 315 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

براي عيب يابي پيغام هاي خطا و ديگر مسائل ، مي توانيد ويندوز 7 را با استفاده از حداقل درايورها و برنامه هايي كه در آغاز ويندوز راه اندازي مي شوند آغاز كنيد .اين نوع بوت شدن ويندوز با نام بوت تميز از طرف شركت مايكروسافت نيز نام گرفته است .انجام بوت تميز به رفع عيب نرم افزار سازگار كمك مي كند.اين بخش به شما نشان مي دهد كه چطور مشكلاتتان در ويندوز 7 را با انجام يك بوت تميز عيب يابي كنيد .
نكته : زماني كه يك بوت تميز انجام مي دهيد ، ممكن است به طور موقت برخي كاركردهاي رايانه تان را از دست بدهيد .در پايان كار وقتي كه رايانه تان را از نو را ه اندازي مي كنيد ، آن كاركردها  باز مي گردند.
به اين نكته توجه كنيد كه ابزار System Configuration براي تغيير گزينه هاي پيشرفته بوت رايانه تان استفاده نكنيد مگر اين كه يك متخصص دستور به انجام آن داده باشد .انجام چنين كاري ممكن است منجر به غير قابل استفاده شدن رايانه تان بشود .

1. منوي Start را باز كنيد و عبارت msconfig.exe را در كادر جستجوي آن تايپ كرده و سپس كليد Enter را فشار دهيد تا ابزار System configuration باز شود.

2. در تب General  ،   گزينه selective startup را انتخاب كنيد و تيك گزينه Load startup items را برداريد ( مربع گزينه  use  original boot Configuration غير قابل دسترسي است )

3. در زبانه Services  گزينه Hide all Microsoft Services را تيك زده و سپس روي كليد Disable all  كليك كنيد . انجام اين مرحله باعث مي شود كه سرويس هاي مایكروسافت همچنان راه اندازي شوند . اين سرويس ها شامل Networking ، Plug and play ، Event Logging ،  Error Reporting  و سرويس هاي ديگر . غير فعال كردن اين سرويس ها ممكن است منجر به پاك شدن تمامي Restore Point هايتان شود .پس اگر مي خواهيد از ابزار System Restore به همراه Restore Point  موجود استفاده كنيد اين كار را انجام ندهيد  .

4. روي Ok و سپس روي Restart كليك كنيد

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 7,156
  • بازدید سال : 70,474
  • بازدید کلی : 1,246,805