loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 207 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

آشنایی با اصول اولیه حریم خصوصی در فیس بوک

زمانی که شما در فیس بوک ثبت نام می کنید، تنظیمات حریم خصوصی شما بطور پیش فرض برروی Public یا عمومی قرار دارد. عمومی شامل هرکسی که در فیس بوک بوده و یا به دنبال نام شما در جستجوگر فیس بوک درحال جستجوی نام شماست. اگر دوست دارید برخی از اطلاعات، تصاویر، فعالیت ها و پست های خود را در فیس بوک از حالت عمومی درآورید توصیه ما به شما شخصی سازی تنظیمات فیس بوک است. اما ابتدا باید با این تنظیمات آشنا شوید.

این گروه ها شامل:

  • Public یا عمومی: با انتخاب این گزینه اطلاعات مورد نظر شما برای عموم قابل رویت خواهد بود. تمام کاربران، اپلیکیشن ها و آگهی دهندگان می توانند آن را مشاهده و استفاده نمایند. در حالی که این انتخاب انتخاب پیش فرض فیس بوک است، اما از نظر امنیتی بدترین گزینه برای انتخاب نیز همین است!
  • Friends یا دوستان: با انتخاب این گزینه تنها کاربرانی که به عنوان دوست قبول کرده و یا آنها را اضافه کرده اید قادر به دیدن اطلاعات خواهند بود. این انتخاب بهترین انتخاب از نظر امنیتی است.
  • Only Me یا فقط من: از این گزینه در زمانی که می خواهید دیگران قادر به مشاهده و استفاده از آن اطلاعات نباشند استفاده کنید. برای مثال شماره تلفن همراه خود را درون فیس بوک وارد کرده اید اما دوست ندارید کسی آن را مشاهده کند.
  • Custom یا سفارشی: این گزینه امکانات جالبی در اختیارتان می گذارد و توسط آن می توانید لیست های مختلفی برای مشاهده یا عدم مشاهده اطلاعات بسازید.
  • Lists یا لیست ها: لیست ها راه بسیار خوبی برای سامان دهی دوستان هستند. برای مثال لیستی برای همکاران، دوستان دوران دانشگاه، فامیل و… وقتی برای اشتراک گذاری از لیست ها انتخاب کنید، اطلاعات تنها برای لیست انتخابی شما قابل مشاهده خواهد بود.
ابوذرقنبری بازدید : 241 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

برای ورود به بخش تنظیمات اکانت برروی چرخ دنده کلیک کنید و از منوی باز شده Account Settings را انتخاب کنید.

بخش اول تنظیمات General مربوط به تنظیماتی مانند نام شما، نام اکانت شما، ایمیل، رمز عبور و غیره است. اگر دوست دارید زبان فیس بوک را به فارسی تغییر دهید از همین بخش، گزینه Language را ویرایش کنید.

در بخش Security امکاناتی از قبیل انتخاب سوال امنیتی، امکان فعال کردن SSL برای امنیت بیشتر در فیس بوک گردی، ارسال اطلاعیه در هنگام ورود به اکانت و… وجود دارد که می توانید با توجه به نوع کارکرد خود از آنها استفاده نمایید.

Privacy

در این بخش می توانید تنظیمات حریم خصوصی را انجام دهید. این بخش یکی از مهم ترین قسمت ها در تنظیمات دسترسی دیگران به داده های شماست و در بخش های دیگر بطور مفصل دراین باره صحبت خواهیم کرد.

Notifications

بطور پیش فرض فیس بوک اطلاعیه های مهم را برای شما بصورت ایمیل ارسال می کند، بطور مثال زمانی که کاربری برای شما درخواست دوستی ارسال می دارد. اگر دوست داشته باشید اطلاعیه هایی را بصورت ایمیل دریافت نکنید می توانید از این بخش آنها را تغییر دهید.

وقتی در قسمت General هستیم لینکی در زیر صفحه وجود دارد با نام download a copy. توسط این بخش می توانید تمامی اطلاعات و پست های ارسالی خود را دانلود کرده و برروی کامپیوتر خود داشته باشید. این اطلاعات حاوی، متن های ارسال، عکس ها، ویدئوها و … می باشد.

ابوذرقنبری بازدید : 248 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

همانطور که توضیح داده شد News Feed مربوط به فعالیت های اخیر دوستان و صفحات مورد علاقه شما در فیس بوک است، صفحه پروفایل شما (که آن را با نام تایم لاین هم می شناسند.) جایی است که فعالیت های شما در آن ثبت می گردند. همچنین اطلاعت و مشخصات شما نیز در این صفحه قابل نمایش می باشند. اطلاعاتی که به هرصورت (متن، ویدئو، تصویر، لینک و…) ارسال کنید در تایم لاین شما به نمایش در خواهد آمد. همچنین دوستان شما نیز می توانند در تایم لاین شما پست ارسال کنند.

شما در هر زمان و هر صفحه ای از فیس بوک می توانید با کلیک برروی نام خودتان وارد صفحه پروفایلتان شوید.

تصویر پروفایل شما، معرف شما در فیس بوک است و بسیاری از کاربرانی که به جستجوی نام شما می پردازند با مشاهده تصویر پروفایلتان شما را خواهند شناخت. برای تغییر تصویر پروفایل برروی عکس کلیک کرده و تصویر دلخواهتان را با کلیک برروی Upload Photo انتخاب کنید

برای تغییر تصویر کاور مانند عکس بالا برروی Change Cover کلیک کرده و یکی از گزینه های Choose from photos یا Upload photo را انتخاب نمایید. گزینه اول برای انتخاب کاور از عکس هایی است که قبلا در فیس بوک قرار داده اید و گزینه دوم برای آپلود تصویری جدید است. از Reposition می توانید برای تعییز موضع و دید عکس کاور استفاده کنید. و اگر دوست ندارید تصویر کاور داشته باشید می توانید برروی Remove کلیک کنید.

اطلاعات عمومی مربوط به شما که در فیس بوک اضافه کرده اید را می توانید در این بخش مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند محل کار، تحصیل، شهر محل سکونت و زادگاهتان باشد. با کلیک برروی About در زیر این بخش صفحه ای باز خواهد شد که می توانید این اطلاعات را اضافه یا ویرایش کنید.

از این بخش بسیاری از اطلاعات شخصی خودتان را می توانید مدیریت کنید.

در سمت راست بخش اطلاعات عمومی Favorites bar یا نوار علاقمندی ها قرار دارد که میانبری است به تصاویر شما، لیست دوستانتان، صفحات دلخواه، نقشه ها، رخدادها و هرآنچه شما علاقه دارید در باره فعالیت های شما در این محل نمایش داده شود. مانند تصویر می توانید بخش های مختلف را به این نوار اضافه یا کم کنید.

پابلیشر را در صفحه نیوز فید به یاد دارید؟ پابلیشر در تایم لاین شما هم موجود است و به کمک آن می توانید هرآنچه در فکرتان است را در پروفایلتان اضافه کنید. پست های ارسالی از طریق پابلیشر در تایم لاین شما و نیوز فید دوستانتان قابل مشاهده است.

ابوذرقنبری بازدید : 259 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

Home page فیس بوک حاوی آخرین پست ها و فعالیت های دوستانتان است. وقتی یکی از دوستانتان پست جدیدی ارسال کند در News Feed قابل مشاهده خواهد بود

این قسمت شامل ۳ بخش است.

۱- درخواست های دوستی: وقتی کاربری درخواست دوستی برای شما ارسال کرده باشد.

۲- پیام ها: وقتی دوستی و یا کاربری برای شما پیغامی خصوصی فرستاده باشد.

۳- اطلاعیه ها: وقتی توسط دوست یا کاربری ارتباطی با شما و یا پست های شما برقرار شده باشد. مثلا کسی پست های شما را مورد پسند قرار داده باشد و یا برای آنها نظری به ثبت رسانده باشد. و یا تگ شما را به تصویری اضافه کرده یا شما را به رخدادی دعوت کرده باشد. برای دیدن اطلاعات بیشتر برروی هر آیکن کلیک کنید:

در نوار جستجو شما می توانید برای پیدا کردن دوستان جدید، گروه های مختلف، فن پیج ها و غیره به جستجو بپردازید.

با کلیک برروی نام پروفایلتان وارد صفحه پروفایل خود خواهید شد. از قسمت Find Friends نیز می توانید برای جستجوی دوستان خود در فیس بوک استفاده کنید. Home شما را به صفحه اصلی فیس بوک برمی گرداند. و از علامت قفل می توانید به تنظیمات حریم خصوصی هدایت شوید. علامت چرخ دنده برای ورود به تنظیمات فیس بوک استفاده می شود.

در این بخش می توانید به بخش های مختلف فیس بوک رفته و به آنها دسترسی پیدا کنید.

نام این بخش Publisher است. از این کادر می توانید پست های مختلف خود را ارسال کنید. چیزی که در تصویر مشاهده می کنید یک متن ساده است که با نام استاتوس شناخته می شود و شامل متن ساده ای بدون تصویر و چیزهای اضافه است. همچنین از این بخش برای ارسال تصاویر، ویدئوها، لینک ها، رخدادها و… می توانید استفاده کنید. اطلاعاتی که از این طریق ارسال می دارید برروی پروفایل خودتان به ثبت خواهند رسید. در پست های بعد به بررسی بیشتر پابلیشر خواهیم پرداخت.

در این ستون اطلاعات مختلفی مانند رخدادهای جاری، پیشنهاد دوستی با افراد مختلف، پیشنهاد عضویت در فن پیج ها و تبلیغات گرافیکی مشاهده خواهد شد. همچنین اگر امروز تولد یکی از دوستانتان باشد نیز در این بخش قابل رویت خواهد بود.

اطلاعات پیشنهادی که فیس بوک به شما ارائه می دهد بر اساس اطلاعات شخصی و علاقمندی های شماست، به خاطر همین الگوریتم جستجو است که دوستان پیشنهادی یا به قول خود فیس بوک People You May Know شامل افرادی است که ممکن است در دنیای واقعی با آنها آشنا بوده باشید!

در بخش زیرین پابلیشر که به News Feed معروف است می توانید آخرین پست ها و فعالیت های دوستان خود، صفحاتی که پسندیده اید و گروه هایی که در آنها عضویت دارید را مشاهده کنید.

با کلیک برروی دکمه چت دو بخش بسیار دوست داشتنی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تیک تیک و چت. در بخش بالایی که با نام تیک تیک شناخته می شود آخرین فعالیت های دوستانتان بصورت لحظه ای و آنلاین نمایش داده می شود که این بخش یکی از امکانات جدید فیس بوک بوده و در این مدت کوتاه توانسته طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کند!

ابوذرقنبری بازدید : 402 شنبه 07 دی 1392 نظرات (1)

در این مرحله از طرف فیس بوک برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد که حاوی لینک فعال سازی یا تایید ایمیل می باشد. قبل از اینکه بتوانید از امکانات مختلف فیس بوک استفاده کنید باید ایمیل خود را تایید کنید.

۱- وارد ایمیل خود شوید.

۲- ایمیلی که از فیس بوک ارسال شده را پیدا کرده و باز کنید. (موضوع ایمیل ارسال شده Welcome to Facebook – get started now! است.)

۳- برروی دکمه سبز رنگ Get Started کلیک کنید تا عملیات تایید ایمیل شما در فیس بوک انجام گردد..

صفحه آغازین فیس بوک باز خواهد شد. الان شما دسترسی کامل به خدمات و امکانات فیس بوک دارید.

ابوذرقنبری بازدید : 264 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

فیس بوک چیست؟

فیس بوک بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر است.

این سایت ابتدا در سال ۲۰۰۴ برای دانشجویان دانشگاه هاروارد توسط مارک زوکربرگ دانشجوی همان دانشگاه ساخته شد. از سال ۲۰۰۶ ثبت نام عمومی آغاز شد و تمامی افراد بالای ۱۳ سال با ایمیلی معتبر می توانستند در این سایت ثبت نام کنند.

ساخت اکانت در فیس بوک

 وارد مرورگر خود شده و در نوار آدرس facebook.com را تایپ و اینتر بزنید.

 در زیر عبارت Sign Up اطلاعات خواسته شده را درون کادرهای موجود وارد کنید.

 بعد از تکمیل اطلاعات برروی Sign Up کلیک کنید.

برای جستجوی دوستانتان ایمیل خود را در کادر وارد کرده و Find Friends را کلیک کنید. همچنین اگر دوست ندارید دسترسی به ایمیلتان را به فیس بوک بدهید می توانید از این مرحله بگذرید. برای این کار برروی skip this step کلیک کنید.

در مرحله بعد اگر دوست داشته باشید می توانید اطلاعاتی را درباره محل تحصیل و کارتان وارد کنید. پس از تکمیل برروی Save & Continue کلیک کنید و یا برای گذر از این مرحله Skip را کلیک کنید.

اگر اطلاعات تحصیلی یا کار خود را وارد کرده باشید، فیس بوک برخی پروفایل ها را برای دوستی به شما معرفی خواهد کرد. هر دوستی را که علاقه به اضافه کردن داشتید با کلیک برروی Add Friend انتخاب کرده و در نهایت برروی Save & Continue کلیک کنید. برای گذر از این مرحله بدون ارسال هیچ درخواست دوستی برروی Skip کلیک کنید.

در مرحله بعد می توانید تصویری را به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب و آپلود کنید. برروی Upload a Photo کلیک کنید و از پنجره باز شده تصویر مورد نظرتان را یافته و انتخاب کنید. و یا با کلیک برروی Take a Photo در همان لحظه توسط وبکم خود عکسی گرفته و آپلود کنید. اگر علاقه ای به اضافه کردن تصویر به پروفایل تان ندارید برروی Skip کلیک کنید.

پس از اتمام آپلود تصویر پروفایل برروی Save & Continue کلیک کنید.

صفحه Welcome to Facebook ظاهر خواهد شد

 

 

ابوذرقنبری بازدید : 556 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

برای انجام این آموزش کافیست تا مراحل زیر را طی نمایید :


ابتدا  اطمینان پیدا کنید در Folder Options گزینه‌ی Hide extensions for known file types غیرفعال است:
کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس در Run عبارت control.exe folders را وارد کرده و Enter بزنید. سپس در پنجره‌ی Folder Options به تب View رفته و تیک گزینه‌ی Hide extensions for known file types را برداشته و OK کنید.

حال برای ورود به رجیستری ویندوز کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در Run عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Registry Editor تک‌تک به هر یک از مسیرهای زیر مراجعه کنید:

HKEY_CLASSES_ROOTlnkfile
HKEY_CLASSES_ROOTInternetShortcut
HKEY_CLASSES_ROOTpiffile
HKEY_CLASSES_ROOTSHCmdFile
HKEY_CLASSES_ROOTShellScrap
HKEY_CLASSES_ROOTDocShortcut
HKEY_CLASSES_ROOTxnkfile

با مراجعه به هر یک از مسیرهای زیر، در قسمت سمت راست پنجره، مقداری به نام NeverShowExt را مشاهده خواهید کرد.
اکنون کافی است بر روی NeverShowExt راست کلیک کرده و Delete و سپس Yes را انتخاب کنید تا این مقدار حذف شود.
این کار را بایستی بر روی تمامی NeverShowExtهای موجود در این مسیرها انجام دهید.
در نهایت ویندوز را یک‌بار از نو راه‌اندازی کنید تا شاهد تغییرات باشید.

ابوذرقنبری بازدید : 235 شنبه 07 دی 1392 نظرات (1)

مراحل زیر را برای تعیین رمز و پس گرفتن اکانت خود طی کنید:

ابتدا وارد آدرس http://www.facebook.com/hacked شوید،

سپس در این صفحه بر روی دکمه My Account Is Compromised کلیک کنید.سپس شما باید مراحل شناسایی که در روش بازیابی اکانتی که پسورد آن فراموش شده توضیح داده ایم را طی کنید،تا اکانت مورد نظر شما که هک شده است توسط فیس بوک شناسایی شود.

پس از انجام مراحل شناسایی،شما باید پسورد قدیمی یا کنونی که از آن برای ورود به پروفایلتان استفاده میکردید اما در حال حاضر هک شده است را در کادر این صفحه وارد و سپس بر روی دکمه continue (ادامه) کلیک کنید.

در صفحه بعد فیس بوک ایمیلی را که قرار است کد فعال سازی برای آن بفرستد را به صورت کوتاه شده نمایش میدهید،برای ارسال کد بر روی دکمه Reset Password کلیک کنید.

در صفحه بعد شما باید کد فعال سازی که فیس بوک به ایمیل شما ارسال کرده است را در کادر Password Reset Code وارد کنید،برای دریافت کد فعال سازی به Inbox ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که فیس بوک برای شما ارسال نمود است را باز و کد فعال سازی درون محتوا ایمیل را کپی کنید.

پس از وارد نمودن کد بر روی دکمه Submit Code کلیک کنید.

در صفحه بعد یک پسورد جدید برای اکانت خود تعیین و بر روی دکمه change passwordکلیک کنید.

برای ادامه در صفحه بعدی بر روی دکمه continue کلیک کنید.

در این صفحه شما باید یک پسورد نهایی و جدید برای دسترسی به پروفایلتان تعیین کنید.پس از تعیین رمز جدید بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

در ۲ صفحه بعدی نیز بر روی دکمه continue کلیک کنید.

حال اکانت شما از حالت قفل و هک خارج شده است و شما آنرا در اختیار دارید.

در مرحله پایانی فقط کافیست یک سوال امنیتی برای ایجاد امنیت بیشتر پروفایل خودتان تعیین و بر روی دکمه Submit کنید.(سوالهای امنیتی در هر سرویسی نقش مهمی در بازیابی پسورد شما و پس گرفتن اکانت شما ایفا میکنند پس جواب آنها را خوب به خاطر بسپارید)

در آخر فیس بوک اطلاعات آپدیت شده اکانت شما را نمایش میدهد،اکنون میتوانید با رمز جدید به پروفایل خود دسترسی داشته باشید.

ابوذرقنبری بازدید : 308 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

- پس از ورود به Out look روی چرخ دنده راست بالای صفحه کلیک کنید سپس روی more mail setting بروید.

- در قسمت account managing your بر روی Import email accounts کلیک کنید.

- گزینه google را انتخاب کنید.

روی start کلیک کنید پنچره‌ای باز می‌شود که باید نام کاربری و رمز عبور جی میل خود را وارد کنید تا عملیات انتقال انجام شود.

ابوذرقنبری بازدید : 212 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بدین منظور، Word را اجرا کنید. Envelopes را از تب mailings انتخاب کنید.

در پنجره‌ی باز شده در قسمت Delivery address آدرس گیرنده و در قسمت Return address  آدرس فرستنده را وارد کنید.
با استفاده از کلید Feed می‌توانید جای طرح روی کاغذ را مشخص کنید.
با کلیک بر روی option ابعاد پاکت قابل تغییر است. در نهایت با کلیک روی print می‌توانید طرح مورد نظر را چاپ کنید.
از تب Label  هم برچسب مورد نظر را طراحی کنید.
در قسمت address آدرس فرستنده را بنویسید، با کلیک روی Label  می‌توانید اندازه‌ی برچسب را تغییر دهید.
با کلیک روی print برچسب قابل چاپ است.
ابوذرقنبری بازدید : 326 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)
از منوی start پنجره‌ی Run را باز کنید. عبارت regedit را در آن تایپ کنید، سپس به این کلید مراجعه کنید:
Hkey_ Current_ User \ Software \ Microsoft \ Windows\ Current windows \ policies \ Explorer
روی آیکون explorer راست کلیک کنید. گزینه‌ی new و سپس Dword value را بزنید.
نام آن را No Drives قرار دهید. برای این کار در قسمت سفید و خالی پنجره‌ی سمت راست، راست کلیک کرده، new سپس Dword Value را انتخاب نمایید. سپس نام آن را No Drives بگذارید. بر روی آن کلیک کنید و Value date آن را اعداد زیر بگذارید:
A=1
B=2
C=4
D=8
E=16
F=32
G=64
H=128
I=256
J=512
K=1024
L=2048
M=4094
N=8192
O=16384
P= 32768
Q= 65536
R= 131072
S= 262144
T= 524288
U=1048576
V= 2097152
W= 4194304
X=8388608
Y=16777216
Z=33554432
همه‌ی درایوها = 67108863
به این ترتیب درایو‌های مورد نظر مخفی می‌گردد.
ابوذرقنبری بازدید : 2928 شنبه 07 دی 1392 نظرات (2)

وای فای هر دو لپ تاپ را روشن کنید.

 

از منوی استارت، open Network and Sharing Centerبروید پنجره Network and SharingCenter ظاهر خواهد شد روی Setup up a new connection کلیک کنید سپس روی Set up a wireless ad hoc network رفته و Next را بزنید.

 

به این ترتیب add-hoc comectiam ایجاد می شود

در لپ تاپ دون روی کانکشن ad-hoc ایجاد شده کلیک کرده و connect را بزنید در هر لپ تاپ از قسمت Network and Sharing Center باید network group تغییر دهید.

 

Password protected sharing را خاموش کنید برای انجام این کار وارد Network and Sharing Center شدهوازسمتچپرویChange advance Sharing Settings کلیککنید:

 

گزینه Turn Off password protected sharing را انتخاب و Save Changes را بزنید.

 

اکنون Network and Sharing Center را باز کنید. روی network connection ،کلیک کنید پنجره Network باز می شود و سیستم های متصل را نمایش خواهد می شود.

 

ابوذرقنبری بازدید : 317 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

1ـ در صفحه شروع، عبارت File History را جستجو کرده و از فهرست نتایج روی گزینه File History کلیک کنید. (با مراجعه به بخش System and Security در کنترل پانل نیز می‌توانید به گزینه File History دسترسی یابید)

2‌ـ‌ از گوشه پایین، سمت چپ پنجره به‌نمایش درآمده، روی گزینه System Image Backup کلیک کنید.

3‌ـ‌ اکنون امکان استفاده از ابزار فوق در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید همچون ویندوز 8 به استفاده از آن بپردازید. تنها کاری که ‌باید انجام دهید مشخص‌کردن محل ذخیره‌سازی فایل پشتیبان و کلیک روی Start backup است.

نکته:

برای استفاده از ایمیج تهیه شده ‌باید پس از مراجعه به Settings روی Change PC Settings کلیک کرده و پس از انتخاب Update and recovery روی Recovery کلیک کنید. وسپس در بخش Advanced Startup گزینه Restart now را کلیک کرده و زمانی که سیستم با منوی بوت آغاز به‌کار کرد، با انتخاب Troubleshoot روی گزینه Advanced Options رفته و System image recovery را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورتی‌که قادر به بوت در ویندوز نباشید، می‌توانید از درایو راه‌انداز بوت ویندوز 8 که روی فلش نصب می‌شود، کمک بگیرید.

ابوذرقنبری بازدید : 481 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا نرم افزارAutoRunExterminator.exe  را دانلود کرده و از حالت زیپ خارج کرده و اجرا کنید. حال فلش مموری خود را به کامپیوتر وصل کنید. این نرم افزار کوچک فایل‌های اتوران مخرب را از درایو فلش مموری شما پاک می‌کند.

به منوی Start رفته و  cmd و آن را اجرا کنید.

در cmd دستور زیر را تایپ کرده و Enter بزنید. دقت کنید که به جای x نام درایو فلش مموری خود را جایگزین کنید. برای راحتی کد زیر را کپی کرده و در cmd کلیک راست کنید و Paste را بزنید. تغییر x فراموش نشود.

attrib -h -r -s /s /d x:\*.*


می‌توانید به فلش مموری خود مراجعه کرده و اطلاعات سالم خود را تحویل بگیرید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 471 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

1- ابتدا اکانت مورد نظر خود را از بخش User Accounts و یا در بخش Local Users and Groups در Computer Management بسازید.

2- در منوی Run تایپ کنید regedit و OK کنید.

3- به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

نکته: اگر زیرمجموعه SpecialAccounts وجود نداشت، خودتان روی Winlog کلیک راست کنید و از منوی New گزینه Key را انتخاب کنید و نام آن‌را به SpecialAccounts تغییر دهید. سپس یک کلید هم زیرمجموعه این کلید بسازید و نام آن‌را UserList بگذارید.

4- روی UserList کلیک راست کنید و از منوی New گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

5- نام این فایل را دقیقاً مشابه نام کاربری که ساختید قرار دهید. مثلاً اگر نام کاربر را aba گذاشتید، اینجا نیز aba بگذارید. سپس OK کنید.

6- روی آن دابل کلیک کنید و مقدار آن‌را به 0 تغییر دهید.

7-. سیستم را ریست کنید. خواهید دید که این کاربر در لیست کاربران وجود نخواهد داشت.

  نکته:اگر Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید می‌توانید نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید و وارد آن اکانت شوید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 420 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

به بخش “Windows Firewall with Advanced Security” بروید ، برای این کار هم می توانید عین عبارت را در Control Panel یا در Start جست جو کنید. یا در منوی Run (دکمه Windows + R) عبارت “WF.msc” را اجرا کنید.

- از منوی سمت چپ گزینه Inbound Rules را انتخاب کنید. این گزینه قوانین ورودی از اینترنت می باشد.

- از سمت راست بر روی New Rules کلیک کنید تا قانون جدید ورودی را تعیین کنیم.

- در پنجره باز شده چهار عدد گزینه می بینم.

اولی برای نرم افزار

دومی برای بستن یک Port (مختص حرفه ای ها برای جلوگیری از کرک نشدن از طریق برخی پورت های باگ دار ویندوز)

سومی موارد از پیش تعریف شده

وچهارمی دلخواه و دستی می باشد.

 ما با گزینه اول در این آموزش کار داریم ، گزینه Program فعال بوده و Next می زنیم.

- در پنجره بعدی ۲ گزینه وجود دارد که:

گزینه اول باعث بسته شدن جریان ورودی برای کلیه نرم افزارهای می شود

 گزینه دوم که گزینه مورد نظر ماست تنها برای یک برنامه به کار می رود. گزینه دوم را فعال و از Browse فایل اجرایی مربوط به بازی را انتخاب می کنیم.

یک نکته مهم! اگر نرم افزار یا بازی دارای چند مورد فایل exe بود بهتر هست همه آنها را Block کنیم ، برای محض اطمینان! در نهایت با Next به صفحه بعد میرویم.

- در اینجا گزینه آخر یعنی Block the connection را برگزیده و Next را می زنیم. در پنجره بعدی انواع ارتباط های کامپیوتری را نشان می دهد که ما بر روی هر ۳ تیک می زنیم (توسط خود سیستم زده شده) بر روی Next کلیک می کنیم.

- این صفحه آخر هست و در آن نام و توضیحی برای قانون تعریف شده می نویسیم و در آخر Finish.

خب قانون با علامت قرمز رنگ تعریف شد ، حال در سمت چپ Outbound Rules را انتخاب کرده و قانونی برای ارسال نشدن اطلاعات توسط برنامه خاص برای سیستم تعریف می کنیم.

ابوذرقنبری بازدید : 258 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

مخفی سازی با CMD

در این روش ابتدا به CMD بروید ، برای این کار کافیست Run را باز کرده (دکمه ویندوز و R را بزنید) و در داخل کادر عبارت cmd را اجرا کنید.

- پس از باز شدن CMD فرمان diskpart را اجرا کنید. (برای این کار کافیست عبارت diskpart را بنویسید و اینتر را بفشارید.)

- اگر دستور دیسک پارت را به درستی اجرا کرده باشید نسخه نرم افزاری و نام کامپیوتر شما را می آورد. در این صورت دستور بعدی برای نمایش درایور های موجود را بزنید یعنی list volume

پس از مشاهده لیست درایو ها می خواهیم یکی ازدرایو را مخفی کنیم. ابتدا باید متذکر شوم منظور از مخفی سازی پاک کردن عنوان درایو (Drive Letter) می باشد. پس برای پاک کردن عنوان درایوابتدا آن را با دستور select volume  انتخاب می کنم.

- پس از انتخاب درایو موردنظر برای پاک کردن عنوان آن دستور remove letter  را اجرا می کنیم.

پس از یک بار ریستارت کردن کامپیوتر دیگر در Computer یا My Computer خود درایور انتخابی  را نمی بینید. برای مخفی سازی درایو های دیگر نام آنهارا  تغییر دهید.

توجه : برای باز گردانی به حالت اول و قابل مشاهده تا مرحله select volume  رفته و این بار دستور assign letter را برای انتخاب نام زده و با یک بار ری استارت نام آن بر می گردد.

ابوذرقنبری بازدید : 271 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها در مرورگرهای موزیلا استفاده از Page info می باشدبرای رفتن به این بخش کافی هست در سایت مورد نظر بر روی آیکن سایت  در کنار آدرس کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی آن روی دکمه Show more information کلیک کنید تا صفحه مورد نظر باز شود و همه اطلاعات را می توانید مشاهده کنید ؛ در بخش Media هم تمامی فایل های تصویری و صوتی در صفحه موجود می باشد.

ابوذرقنبری بازدید : 287 جمعه 06 دی 1392 نظرات (1)

) در Desktop راست کلیک کرده و از New گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

۲) در پنجره باز شده گزینه مناسب را می توانید وارد کنید 

Shutdown :

shutdown.exe -s -t 00

 Restart :

shutdown.exe -r -t 00

 Hibernate :

rundll32.exe poweprof.dll, setsuspendstate

 Logoff :

Shutdown.exe -l

 پس از وارد کردن عبارت مورد نظر بر روی Next کلیک کنید.

۳) در پنجره بعدی نام میانبر از شما خواسته می شود که دلخواه می باشد. با اتمام مراحل میانبر مورد نظر در دستکتاپ شما ساخته می شود. حال می توانید در Properties آن آیکن مناسب تری برای آن انتخاب کنید.

۴) برای اضافه شدن به مترو هم کافیست بر روی میانبر کلیک کرده و Pin to start را انتخاب کنید. .

ابوذرقنبری بازدید : 376 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

bootim

با این دستور شما به منوی بوت ویندوز می روید که راه دیگر رفتن به این منو از بخش بوت و کنار قابلیت Safe Mode می باشد! توجه کنید که در این پنجره تنها با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shit + Esc می توانید خارج شوید!

daprop

رفتن به پنجره Direct Access Properties

filehistory

نمایش File History یکی از ویژگی های جدید در ویندوز ۸

recoverydrive

با این دستور شما می توانید یک درایو برای ریکاوری فایل ها و اطلاعات خود تهیه نمایید

systemreset

این کد شما را به صفحه Refresh PC می برد. این تنظیمات باعث پاک شدن اطلاعات و برگشت به حالت اولیه می شود! مراقب باشید!

psr

اگر می خواهید مراحل انجام کاری را برای آینده ذخیره کنید و یا آموزش ساده ای برای یکی از دوستان خود در کمترین زمان درست کنید این قابلیت ویندوز ۸ به شما کمک می کند

launchtm

با این دستور هم می توانید Task Manager را اجرا کنید (همانند دستور “taskmgr” در نسخه های قبلی ویندوز می باشد)

tabtip

در ویندوزهای قبلی برای دیدن کیبورد مجازی از دستور OSK استفاده می شد ولی در ویندوز ۸ با آمدن قابلیت Metro UI کیبورد جدیدی اضافه شده است که کد بالا آن را فراخوانی می کند


isoburn

ویژگی Windows Disc Image Burning Tool را اجرا می کند

smartscreensettings

تنظیمات Windows SmartScreen را نمایش می دهد

wsreset

باعث پاک شدن کش (Cache) فروشگاه ویندوز “Store” می شود

wusa

ویژگی Windows Update Standalone Installer را فراخوانی می کند ولی این دستور با کامندهای دیگر باید اجرا شود که با زدن دستور بالا راهنمای دستورات بعدی ظاهر می شود

ابوذرقنبری بازدید : 211 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

برای این کار به Run سیستم می رویم (برای اجرای سریع دکمه کلیدی Windows و R را از کیبورد فشار دهید). حال در پنجره Run عبارت CMD را تایپ کنید و Enter بزنید تا به Command Prompt بروید. در پنجره داس مانند عبارت systeminfo.exe را بنویسید و Enter را برای اجرا فشار دهید.

در سطر مربوط به Original Install Date می توانید تاریخ و زمان دقیق نصب ویندوز را مشاهده نمایید.

ابوذرقنبری بازدید : 238 جمعه 06 دی 1392 نظرات (1)

در ویندوز ۸٫۱ نام Computer به This PC تغییر پیدا کرده و در صورتی که آن را باز کنیم با پوشه های جدیدی مانند Videos , Pictures , Documents و Desktop هم مواجه خواهیم شد که شاید مزاحمی برای درایوهای هارد باشند و برای حذف آنها فعلا ویندوز گزینه ای در ننظیمات ارائه نداده است ولی در ادامه این آموزش با دو روش شما را با حذف این پوشه ها آشنا خواهیم کرد.

 

روش اول) فایل RegisteryKeys.zip را دانلود کرده و آن را درجایی Extract کنید. (از زیپ خارج کنید) و سپس گزینه مورد نظر را دابل کلیک اجرا و Yes بزنید.

روش دوم) در این روش همان روش اول را دستی می رویم. یعنی ابتدا به Run رفته و Regedit را اجرا می کنیم. به آدرس زیر در آن می رویم :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\

بالای DelegateFolder پوشه ها همان موارد اضافی هستند که به صورت کد نوشته شده اند :

Desktop Folder – {B4BFCC3A-DB2C-424C-B029-7FE99A87C641}
Documents Folder – {A8CDFF1C-4878-43be-B5FD-F8091C1C60D0}
Downloads Folder – {۳۷۴DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B}
Music Folder – {۱CF1260C-4DD0-4ebb-811F-33C572699FDE}
Pictures Folder – {۳ADD1653-EB32-4cb0-BBD7-DFA0ABB5ACCA}
Videos Folder – {A0953C92-50DC-43bf-BE83-3742FED03C9C}

هرکدام را مایل بودید حذف نمایید و برای افزودن هم مانند شکل فوق یک پوشه با نام داده شده در لیست بالا ایجاد نمایید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 244 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

استفاده از بازگردانی سیستم در ویندوز ۷

در ویندوز ۷ استفاده از بازگردانی سیستم تفاوت زیادی با ویندوز ویستا ندارد. شما می توانید به این برنامه با رفتن به این نشانی کار را  شروع کنید:

Start –> All Programs –> Accessories –> System Tools –> System Restore.

به سادگی موقعیت بازیابی را از لیست انتخاب نموده و Next  را کلیک کنید و در صفحه بعد Finish  را انتخاب کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 345 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

قبل از اینکه از System Restore استفاده کنید ، شما باید مطمئن شوید که آن ویژگی فعال شده است. برای این کار ، به سادگی بر روی مای کامپیوتر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. در زبانه System Restore ، مطمئن شوید که System Restore  برای همه درایوهای شما فعال است (یا حداقل برای درایو c:)

پس از فعال کردن این قسمت ، کامپیوتر شما به طور خودکار شروع به گرفتن پشتیبان از وضعیت ویندوز  به طور منظم یا وقتی شما نرم افزار جدیدی را نصب می کنید خواهد نمود.

اگر شما هر زمان به مشکلی بر روی کامپیوتر خود برخوردید ، میتوانید کامپیوتر خود را به مرحله ای که بدون مشکل ذخیره شده برگردانید. برای این کار ،بازیابی سیستم را با رفتن به این آدرس باز کنید:

Start –> All Programs –> Accessories –> System Tools –> System Restore

پس از بازشدن برنامه، شما باید دو یا سه گزینه برای انتخاب یکی از میان انها را ببینید.

گزینه اول به شما امکان می دهد رایانه خود را به زمانی در گذشته بازیابی و ترمیم کنید .

گزینه دوم به شما امکان ایجاد نقطه بازگردانی را می دهد. این گزینه اخیر  اگر شما در حال انجام کاری هستید که احتمال می دهید رایانه شما را دچار مشکل کند فوق العاده است.

گزینه سوم تنها در صورتی ظاهر می شود که شما قبل از این از  بازیابی سیستم استفاده کرده و این گزینه به شما اجازه خنثی سازی بازگرداندنی را در صورتیکه در حل مشکل شما ناتوان باشد یا حتی شرایط را بدتر کند میدهد.

ما می خواهیم رایانه خود را بازیابی کنیم ، بنابراین گزینه اول را انتخاب کنید و روی  next  کلیک کنید.

در صفحه بعد به شما تقویم و همه تاریخ هایی که در آن پشتیبان از سیستم انجام شده نمایش داده می شود. یکی از تاریخ اخیر را انتخاب کنید  البته آن را که بیشتر احتمال می دهید در آن زمان رایانه شما بدون هیچ مشکلی کار می کرده.

پس از انجام انتخاب روی next  کلیک کنید و بعد پیام اخطار را تایید  کرده و سپس بعدی دکمه را فشار دهید.

سپس کامپیوتر شما راه اندازی مجدد  و بوت شده و برنامه های مورد استفاده  دیگر باید ترمیم و رفع مشکل شده باشند. اگر این چنین نیست ، شما می توانید با انجام دوباره مراحل بالا تاریخی ماقبل تاریخ انتخابی اول را امتحان کنید و آنقدر این کار را انجام دهید تا مشکل رااینه به طور کلی رفع گردد.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 243
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 243
  • بازدید ماه : 7,344
  • بازدید سال : 70,662
  • بازدید کلی : 1,246,993