loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 1093 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (1)

در این ترفند نحوه‌ی غیر فعال کردن این قابلیت را برای شما بازگو می‌کنیم.

بدین منظور:

کلیدهای ترکیبی Win+R را زده  و در کادر Run عبارت control را وارد کرده و Enter بزنید.

ابتدا به Hardware and Sound و سپس به Power Options بروید.

بر روی Change plan settings کلیک کنید.

به Change advanced power settings بروید.

به دنبال USB settings بگردید و بر روی + کنار آن کلیک کنید.

اکنون بار دیگر بر روی + گزینه‌ی USB selective suspend setting نیز کلیک کنید.

اکنون وضعیت این گزینه را از Enabled به Disabled تغییر دهید.

بر روی OK کلیک کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 215 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

نوشتن ایمیل جدید: برای ارسال ایمیل جدید باید کلید C را از روی صفحه‌کلید فشار دهید.ارسال ایمیل جدید: حال که ایمیل خود را نوشته‌اید و می‌خواهید آن را ارسال کنید، می‌توانید به‌جای برداشتن ماوس و کلید روی گزینه Send از کلیدهای میانبر Tab + Enter کمک بگیرید.برو به همه ایمیل‌ها: پوشه All Mail در جی‌میل، تمام ایمیل‌های ارسالی و دریافتی شما را در خود جای می‌دهد و به‌نوعی آرشیو ایمیل‌ها به‌شمار می‌رود. اگر می‌خواهید به این پوشه دسترسی داشته باشید ‌باید کلیدهای G و پس از آن A را فشار دهید. (G+A= Go to All Mail)

ارسال به آرشیو: اگر ایمیلی را خوانده‌اید و قصد ندارید به آن پاسخ دهید یا آن را برای دوستانتان ارسال کنید و فقط می‌خواهید در آرشیو بایگانی کنید این مهم است، می‌توانید از میانبر E کمک بگیرید.پاسخ به همه: ارسال پاسخ به ایمیل انتخاب شده یا ایمیل در حال مشاهده با فشار کلید Reply)R) ‌و ارسال پاسخ به همه دریافت‌کنندگان ایمیل با فشار کلید Reply to All)A) امکان‌پذیر است.خوانده نشده: اگر ایمیلی را خوانده‌اید و می‌خواهید آن را به حالت خوانده نشده تغییر وضعیت دهید، می‌توانید از کلید Shift + U کمک بگیرید.

فهرست مخاطبان: مراجعه به فهرست مخاطبان در جی‌میل بسیار راحت است. شما می‌توانید برای این کار کلید G و پس از آن کلید C را فشار دهید. (G+C= Go to Contacts)برگشت به صندوق ورودی: در هریک از بخش‌های جی‌میل که باشید ممکن است قصد داشته باشید به صندوق ایمیل‌های دریافتی (Inbox) بازگردید. برای مراجعه مجدد به این بخش می‌توانید کلید G و پس از آن i را فشار دهید. (G+I=Go to Inbox)

پرش به مکاتبات اخیر: خواندن ایمیل‌هایی که به‌صورت سوال و جوابی و به تعداد زیاد رد و بدل شده‌، خسته‌کننده است. دوست دارید بین آخرین مکاتبات صورت‌گرفته حرکت کنید و آخرین‌ها را بخوانید؟ از کلیدهای K و J می‌توانید برای این کار کمک بگیرید. کلید K شما را به مکاتبات اخیر منتقل می‌کند و کلید J مکاتبات قدیمی‌تر را برای شما نمایش می‌دهد.

پیام جدید و قدیم: یک مکاتبه ایمیلی می‌تواند تعداد زیادی از ایمیل‌ها را در خود داشته باشد. بابازکردن

این مکاتبات، آخرین پیام رد و بدل‌شده برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. اگر قصد دارید به پیام‌های قبلی بروید، می‌توانید از کلید Previous)P) استفاده کنید و برای انتقال به پیام‌های جدیدتر نیز می‌توانید از کلید N کمک بگیرید. چنانچه دقت کنید با هربار فشردن این کلیدها خط آبی رنگی میان پیام‌ها حرکت کرده و در کنار هریک از پیام‌ها قرار می‌گیرد. پس از قرارگرفتن این خط کنار پیام موردنظر، می‌توانید با فشردن کلید Enter آن پیام را باز کنید.

بازکردن آخرین ایمیل: چنانچه در صندوق ایمیل‌های دریافتی خود کلید O را فشار دهید، آخرین ایمیل دریافتی برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. اگر این کلید را در صفحه مکاتبات ایمیلی فشار دهید به آخرین پیام دریافتی منتقل خواهید شد و چنانچه پیش از فشار این کلید در صندوق ایمیل‌های دریافتی، یکی از آنها را انتخاب کرده باشید، آن پیام برای شما به‌نمایش درخواهد آمد.

ابوذرقنبری بازدید : 207 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

1ـ نوار Charms را فعال و گزینه Settings را انتخاب کنید. (برای نمایش نوار Charms می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win + C استفاده کنید.)

2ـ‌ روی گزینه More PC settings کلیک کرده و از ستون به‌نمایش درآمده در سمت چپ صفحه، روی Users کلیک کنید.

4ـ  در سمت راست بخش Users، سه گزینه برای انتخاب توسط شما به‌نمایش درآمده است؛ گزینه اول برای ایجاد رمز عبور معمولی هنگام ورود به ویندوز است، گزینه دوم جهت استفاده از رمز عبور تصویری و گزینه سوم نیز برای فعال‌سازی پین‌کد برای ورود به ویندوز است.

5 ـ در این مرحله برای ایجاد رمز عبور تصویری، باید پس از کلیک روی گزینه دوم یعنی create a picture password ابتدا رمزعبور فعلی ویندوز را وارد کرده و پس از تائید آن توسط سیستم در صفحه جدید به‌نمایش درآمده روی Choose picture کلیک کنید.

6 ـ پس از فراخوانی تصویر موردنظر ‌باید مسیر سه حرکت را روی تصویر مشخص کنید. مسیرهای شما می‌تواند خط مستقیم، دایره یا حتی فشار روی بخشی از تصویر باشد. (توجه داشته باشید که به دقت باید مسیرهای حرکت ایجاد شده را به خاطر بسپارید.)

7ـ در ادامه برای تائید رمز تصویری باید یک‌بار دیگر همان مسیرها را رسم کرده و در صورتی که این کار را به‌ درستی انجام دهید، رمزجدید تائید شده و پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن انجام آن به شما نمایش داده خواهد شد.

نکته:ایجاد پین‌کد برای عبور به ویندوز نیز با استفاده از گزینه سوم یعنی Create a PIN امکان‌پذیر است.

با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن دو کادر برای وارد کردن پین‌کد وجود دارد. در هر دو کادر پین‌کد موردنظرتان را به‌صورت یک عدد چهار رقمی وارد کرده و با انتخاب گزینه Finish آن را ثبت کنید

9ـ از این پس هرگاه رمز عبور ورود به سیستم‌عامل را فراموش کردید می‌توانید از رمزهای یدکی (رمزعبور تصویری و پین‌کد) برای ورود به آن استفاده کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 247 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

اگر مایلید تا با یک کلیک ساده به بخش‌های مهم و کاربردی سیستمی دسترسی پیدا کنید کافی است ماوس را بر روی گوشه پایین سمت چپ رابط کاربری مترو یا میزکار ویندوز حرکت دهید تا نمای بندانگشتی ظاهر شود، اما بجای زدن کلیک چپ، راست کلیک کنید. سپس در منویی که نمایش داده می‌شود با میانبری از گزینه‌های کاربردی مواجه خواهید شد که شامل خط دستور (Command Prompts)، برنامه مدیریت هارد‌دیسک، و منوی سیستمی است.

ابوذرقنبری بازدید : 283 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

١. Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه نمایش (تصویر مستقیماً در Pictures Library و با فرمت PNG ذخیره می‌گردد).
2. Win + C: باز نمودن Charms Bar ویندوز.
3. Win + Tab: باز نمودن Switch List ویندوز جهت انتخاب برنامه‌های در حال اجرا.
4. Win + Q: باز نمودن قسمت جستجوی عمومی ویندوز.
5. Win + W: جستجو درون تنظیمات سیستم.
6. Win + F: جستجو درون فایل‌ها.
7. Win + Z: دسترسی به تنظیمات برنامه‌های Metro.
8. Win + I: باز نمودن منوی تنظیمات ویندوز.
9. Win + P: باز نمودن تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دوم یا پروژکتور.
10. Win + H: دسترسی به صفحه Share Settings.
11. Win + K: باز نمودن صفحه تنظیمات مربوط به سخت‌افزارهای متصل.
12.Win + X: باز نمودن منوی System Utility Settings در در پایین سمت چپ صفحه.
13.Win + T: پیش‌نمایش پنجره‌های باز در نوار وظیفه ویندوز.
14.Win + U: باز نمودن پنجره Ease of Access Center.
15. Win + E: باز نمودن Windows Explorer.
16.Win + R: باز نمودن پنجره Run.
17. Win + Pause: باز نمودن پنجره System Properties.
18. Win + Enter: باز نمودن Windows Narrator.
19. . + Win + Shift: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت راست صفحه.
20. . + Win: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت چپ صفحه.
21. , + Win: پیش‌نمایش دسکتاپ (Aero Peek).
22. Win + D: مراجعه به دسکتاپ.
23. Win + M: کمینه‌سازی تمام پنجره‌های باز.
24. Win + B: بازگشت به دسکتاپ.
25. Win + J: جابجایی برنامه کانونی در میان برنامه‌های در حال اجرای Metro.
26: Win + L: قفل صفحه نمایش.
27: Win + Page Up/ Page Down: جابجایی بین صفحه نمایش اصلی و فرعی (در صورت استفاده از صفحه نمایش دوم مانند پروژکتور).
28. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Start): بزرگنمایی صفحه.
29. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Desktop): تغییر اندازه آیکن‌ها.
30. Ctrl + Shift+ N: ایجاد یک پوشه جدید در دایرکتوری کنونی.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Win بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد و لوگوی ویندوز بر روی آن درج شده است.

ابوذرقنبری بازدید : 323 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

این قابلیت در ویندوز ویستا هم بود ولی در ورژن ۶۴ بیتی مشکلاتی نیز گزارش داده شده است.با روش زیر می توانید فولدر Godmode رو بسازید و به همه ی تنظیمات ویندزو ۷ دسترسی داشته باشید.

 

1 – اول یک فولدر خالی بسازید بر روی دسکتاپ کلیک راست کنید ، بر روی Rename کلیک کنید و اسم کامل پایین را بجای اسم فولدر Paste کنید

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} – 3

4 – روی قسمت از دسکتاپ کلیک نمایید که این اسم را فولدر دریافت کند

۵ – ظاهر آیکون فولدر باید تغییر کرده باشد ، این یعنی حالت Godmode فعال شده است ، روی فولدر کلیک کنید و از امکانات آن استفاده کنید

ابوذرقنبری بازدید : 3427 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (1)

در ویندوز ۸ همانند ویندوز ۷ شما میتوانید از کیبورد مجازی استفاده کنید٬این کیبورد مجازی که بیشتر برای صفحات لمسی تعبیه شده است دارای شکلک های مخفی نیز میباشد که شما میتوانید از آنها در چت و.. استفاده کنید.

برای فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز ۸ بر روی تسکبار کلیک راست کنید و از منو Toolbar گزینه Touch Keyboard را انتخاب نمایید.مشاهد میکنید که آیکن کیبورد به تسکبار شما اضافه شده است

با کلیک بر روی آیکن کیبورد٬کیبورد مجازی نمایش داده میشود که شما میتوانید براحتی به وسلیه آن  از اعداد یا حروفی که بنا به دلایلی نمیتوانید با کیبور خود آنها را تایپ کنید استفاده کنید.

اگر به  دکمه هایی که در ردیف پایینی این کیبور قرار دارند نگاه کنید٬دکمه Smily را می بینید.با کلیک بر روی این دکمه یکسری از شکلک ها و آیکن جدید و قدیمی Smily را مشاهده خواهید کرد که میتوانید از آنها در نوشته ها٬چت و.. خود استفاده کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 289 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

۱-ابتدا کلید ترکیبی Win+I را نگه دارید٬قسمت Settings بسیار سریع در Charms Bar نمایش داده میشود و شما میتوانید از طریقه گزینه Power سیستم را خاموش یا ریستارت کنید.

۲-در هنگامی که کار شما بر روی دسکتاپ تمام شد فقط کافیست  کلید میانبر Alt+F4 نگه دارید تا پنجره Shutdown برای شما نمایش داده شود.

۳-همچنین خود شما میتوانید میانبر هایی برای خاموش،ریستارت و.. کردن سیستم ایجاد کنید.بر روی دکستاپ کلیک راست کنید و از منو New گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

در کادر متنی به دلخواه یکی از عبارت های زیر تایپ کنید:

برای خاموش کردن: Shutdown -s -t 00

برای ریستارت: Shutdown -r -t 00

برای لوگ آف: Shutdown.exe -L

برای هایبرنت: rundll32.exe PowrProf.dll, SetSuspendState

سپس بر روی Next کلیک و در مرحله بعد نیز پس از انتخاب نام بر روی Finish کلیک کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 399 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)
منوی استارت در ویندوز 8 به صورت دیفالت مانند ویندوزهای پیشین وجود ندارد. در ابتدای ورود ویندوز 8 یکی از بزرگترین ایرادات کاربران نبود منوی کلاسیک استارت روی دسکتاپ بود. اصرار مایکروسافت بر ادامه وضعیت جدید باعث شد تا نرم افزارهای جدید وارد بازار شده تا به صورت یک برنامه جانبی منوی استارت را وارد دسکتاپ کنند.
اما روشی که ما به شما آموزش می دهیم بدون استفاده از برنامه های واسط، به راحتی استارت را روی تسکبار دسکتاپ ظاهر می سازد. ابتدا باید فایلهای پنهان را آشکار کنید (hidden files) یعنی تیک پنهان سازی را غیر فعال کنید.
حالا روی تسکبار دسکتاپ (نوار پایین روی صفحه اصلی ویندوز) سمت راست موس را زده و Toolbars را انتخاب کرده ، سپس New Toolbar را کلیک کنید. حالا این آدرس را در آن وارد کنید:
C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu
دقت داشته باشید به جای  username باید همان نام اکانتی که ساخته اید را بنویسید. حالا با کلیک روی نام اکانت، folder button را کلیک کنید. در همین موقع استارت منو روی تسکبار در قسمت سمت راست ظاهر می شود. روی آن کلیک کرده تا مانند استارت قدیمی، فایلها و برنامه ها را ببینید.
اگر روزی خواستید آنرا غیر فعال کنید مجددا روی تسکبار سمت راست موس را بزنید و toolbars را انتخاب کرده و تیک Start menu  را بردارید.
ابوذرقنبری بازدید : 1373 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز 8 برای خاموش کردن سیستم باید سه حرکت انجام شود که برای کاربران ویندوز که به نسخه های قدیمی عادت دارند، این کار کمی دشوار به نظر می رسد.به همین دلیل ساخت دگمه شات دان روی دسکتاپ منطقی تر به نظر می رسد تا به جای پیدا کردن آن از روی چارم (charm نام دیگر منوی استارت در ویندوز 8) مستقیما به آن دسترسی داشت.

روی دسکتاپ سمت راست موس را بزنید و New | Shortcut را انتخاب کنید. در واقع باید یک شورتکات بسازید.داخل باکس بعد از انتخاب شورتکات این کامند را بنویسید: “shutdown /s /t 0” ؛ (اگر قصد دارید به جای شات دان دگمه ری استارت داشته باشید می توانید کامند را این گونه بنویسید: “shutdown /r /t 0”)؛ و بعد اسم دگمه را بنویسید.
برای دادن آیکون به این دگمه جدید سمت راست موس را روی شورتکات جدیدی که ساخته اید بزنید و پراپرتیز را انتخاب کنید. روی change icon کلیک کرده و دگمه قرمز شات دان را انتخاب کنید. برای آمدن این دگمه روی استارت اسکرین کامپیوترتان کافی است روی آیکون سمت راست موس را زده و Pin To Start را برگزینید.
بدین ترتیب دگمه شات دان را روی صفحه خود خواهید دید.
ابوذرقنبری بازدید : 229 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

بدین منظور:
ابتدا بر روی فایل اجرایی بازی راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس به سربرگ Compatibility بروید.
اکنون تیک Run this program in compatibility mode for را بزنید و از منوی کشویی زیر آن گزینه‌ی Windows 8 را انتخاب کنید.
سپس تیک دو گزینه‌ی Disable display scaling on high DPI settings و Run this program as administrator را نیز زده و بر روی OK کلیک کنید.
سپس اقدام به اجرای بازی کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 593 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)
  1. ابتدا وارد دسکتاپ شده و بعد بر روی نوار تسکبار راست‌کلیک  و گزینه‌ Properties را انتخاب نمایید .و بعد به تب Navigation مراجعه کنید .
  2. در این صفحه  تیک گزینه‌ when i sign in or close all apps on a screen , Go to the desktop instead of Start when I sign in را بزنید و در نهایت پنجره باز شده را ok کنید .
ابوذرقنبری بازدید : 225 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

Win+Y : Temporarily peek at the desktop

Win+X : Launch Start Menu

Win+J : Swap foreground or switch focus between the snapped and filled apps

Win+O : Locks device orientation

Win+M : Minimize all Windows on the desktop

Win+V : Cycles through toasts

Win+Shift+V : Cycles through toasts in reverse order

Win+Enter : Launches Narrator

Win+PgUp : Moves tiles to the left

Win+PgDn : Moves tiles to the right

Win+Shift+. : Moves the split to the left

Win+B : Switch to the (classic) Windows desktop

Win+P : Choose between available display

Win+. : Moves the split to the right

Win+, : Peek at the desktop

Win+/ : Initiate input method editor reconversion

Win+F : Opens Metro File Search

Win+C : Opens Charms Bar

Win+E : Opens Windows Explorer Computer folder

Win+R : Opens Run

Win+I : Opens Settings charm

Win+K : Opens Connect charm

Win+H : Opens Share charm

Win+Q : Opens Search pane

Win+W : Opens Settings Search app

Win+L : Lock computer

Win+Z : Opens App Bar

Win Key : Bring up Start Screen

Win+Enter : Launches Narrator

Win+Arrow Keys :– Enable Aero Sna

Win+spacebar : Switch input language and keyboard layout

Win+Tab : Cycle through apps

Win+Shift+Tab : Cycle through apps in reverse order

Win+Ctrl+Tab : Cycle through apps and snap them as they cycle

Ctrl+Tab : Launches All Apps list on Start Screen

ابوذرقنبری بازدید : 257 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

برای فعال سازی و برداشتن محدویت چند روزه ویندوز ۷ یا اصل سازی آن (Genuine) راه هایی مانند خریداری نسخه اصلی با قیمت آن توسط شرکت Microsoft است که این روش در ایران جواب نمی دهد چون به ایران این سیستم عامل فروخته نمی شود ، راه دیگر استفاده از کرک ها هست که آن ها هم مشکلات خود نظیر ویروسی بودن و غیره را به همراه دارند! یک راه دیگر که تازه رواج پیدا کرده استفاده از CMD برای فعال سازی می باشد! برای دیدن آموزش این روش به ادامه همین مطلب توجه نمایید.

 

ابتدا باید CMD را بصورت Administrator باز کنید ، برای اطمینان به آدرس ویندوز و سیستم ۳۲ خود مانند (C:\Windows\System32) رفته و بر روی فایل cmd.exe راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب می کنیم.

در پنجره باز شده عبارت (SLMGR -REARM) بدون پرانتز تایپ کرده و Enter می زنیم ، برای جلوگیری از اشتباه همین عبارت را کپی کنید.

سپس چند ثانیه صبر کنید تا پیغام زیر نمایش داده شود :

Commandcompletedsuccessfully

سیستم خود را یک بار Restart کنید و کار تمام هست.

ابوذرقنبری بازدید : 281 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز ۸ ماکروسافت با شعار اینکه ” App را جایگزین Gadget ها می کنیم ” ویژگی گجت ها را برداشت تا از برنامه های مترو استفاده شود. ولی اگر به گجتی از ویندوز ۷ نیاز دارید و می خواهید این ویژگی را بر روی ویندوز ۸ نیز داشته باشید پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

۱- ابتدا برای ویندوز های ۳۲ بیتی این فایل http://s3.picofile.com/file/7706528060/Gadgeterian.zip.htmlو برای ویندوز های ۶۴ بیت از ویندوز ۸ این فایلhttp://s1.picofile.com/file/7706529351/Gadgeterian_64.zip.html فشرده را دانلود کرده و در هارد خود Extract کنید. (حجم برای ۳۲ بیتی دو مگ و برای ۶۴ بیتی ۴٫۷ مگابایت می باشد)

۲- به داخل پوشه ای که از حالت فشرده شده باز کرده اید بروید و در تصویری مانند تصویر زیر بر روی دو فایل و پوشه اول راست کلیک کرده و Copy کنید :

3- حال به پوشه System32 موجود در شاخه ویندوز بروید (برای راحتی دکمه ویندوز و R را برای اجرای Run بفشارید در داخل کادر عبارت system32 را اجرا کنید.)
در داخل پوشه System32 عمل Paste را انجام دهید که برای این کار مجوز Administrator نیز لازم هست که با گذاشتن تیک همه موارد را مجوز دهید :

4- بر روی install.cmd راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید تا صفحه نصب آماده شده و عملیات نصب ادامه یابد.

5- این مرحله تست درست نصب شدن می باشد اگر در انتهای کار پیغام موفقیت آمیز بودن نصب را به شما داد و در راست کلیک شما گزینه زیر موجود نبود به پوشه files که در داخل پوشه System32 کپی کردید بروید و فایل های Sidebar1.vbs و Sidebar2.vbs را خودتان Open with command prompt را بزنید و نصب کنید. (به همراه مجوز Administrator …)

حال می توانید با یک بار Restart کردن از گجت های ویندوز ۷ در ویندوز ۸ نیز استفاده کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 2195 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز ۸ برخلاف نسخه های قبلی عوض کردن نام اکانت کمی با مشکل مواجه هست و با روش معمولی و کنترل پنل به طور کلی نام اکانت عوض نمی شود و یا پوشه نام کاربری قبلی همچنان باقی می ماند و … که در ادامه این آموزش شما می توانید در دو مرحله بطور کلی بدون هیچ نرم افزاری نام اکانت خود را در ویندوز ۸ عوض کنید.

 

مرحله اول) تغییرنام اکانت بطور کلی

برای این کار ابتدا به Run بروید ؛ برای راحتی دکمه ویندوز و R را روی کیبورد فشار دهید و عبارت netplwiz را اجرا کنید :

در پنجره باز شده  بر روی نام کاربری خود بصورت انتخاب شده (Select) گزینه Properties را بزنید :

در صفحه باز شده نام اکانت را در هر دو فیلد اول عوض کرده و ok کنید و با یک بار ریستارت کردن ویندوز نام اکانت عوض می شود.

مرحله دوم) تغییرنام پوشه اطلاعات داخل شاخه درایور ویندوز

این روش کمی سخت تر از روش اول هست و برای افرادی که دانش کامیپوتری کافی ندارند توصیه می شود ؛ در این روش ابتدا به رجیستری بروید (در Run عبارت regedit را اجرا کنید.) و به آدرس زیر بروید :

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

در این آدرس پوشه هایی با شروع نام S- وجود دارد که در یکی از آنها ProfileImagePath وجود دارد ؛ بر روی آن دابل کلیک کنید و نام اکانت را وارد کنید و با یک بار ریستارت کردن نام پوشه به نام اکانت عوض می شود

ابوذرقنبری بازدید : 319 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

سرویس ایمیل گوگل با نام Google Mail یا بهتر بگوییم GMail مدت هاست که در بین سرویس ها بخاطر سرعت و امنیت آن دارای محبوبیت خاصی قرار گرفته است ولی برخی مواقع که برای مثال باید پروژه برنامه نویسی را برای دوست و یا استاد خود بعنوان پروژه تحویل دهیم به مشکل بر می خوریم و GMail آن را ارسال نمی کند و اکثرا همه فایل های EXE را ویروس می شناسد! چند راه برای ارسال آن موجود هست که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

اولین راه استفاده از آپلود سنترهایی مانند Persiangig.com و یا مشابه آن uplod.ir یا MediFire.com و بهتر از همه اینها PicoFile.com هست که فایل را آپلود می کنید و لینک دانلود را در متن ایمیل برای مقصد می فرستید! هم سرعت بالا می رود و هم مشکل ویروس را نداریم.

راه دوم فشرده سازی و حتی گذاشتن رمز ورود به آن هست؛ با استفاده از نرم افزارهای فشرده سازی مانند WinRAR و ۷Zip فشرده سازی انجام دهید و ترجیحا زیپ نباشد و RAR یا ۷z باشد که قابل باز کردن توسط سرویس امنیتی جیمیل نباشد. گذاشتن رمز روی فایل  باعث امنیت بیشتر می شود.

راه آخری و بهتر و سریع پاک کردن انتهای فایل یا Extension فایل هست! یعنی بجای ارسال file.exe بدون انتها یعنی file خالی را می فرستیم و در متن می گوییم exe آخر را اضافه کنند که  آن هم باید از Folder Option گزینه Show file extension برای مشاهده انتهای فایل ها فعال باشد.

ابوذرقنبری بازدید : 235 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

- اول ازهمه مطمئن شوید که کامپیوتر تان دارای آخرین بروز رسانی های ویندوز ۸ را دارا است. اگر شما به طور مدام از ویندوز ۸ استفاده می کنید به احتمال زیاد کامپیوتر شما آپدیت و بروز است اما اگر شما هر از گاهی و چند روز یک بار به کامپیوترتان سر میزنید مراحل زیر را برای حل این مشکل دنبال کنید

.a – بر روی Setting (تنظیمات)  کلیک کنید .

٫b – بر روی Change Setting (تغییر تنظیمات) کلیک کنید

٫c – گزینه Windows Update  (به روز رسانی ویندوز) را انتخاب کنید

٫d – بر روی Check for updates کلیک کنید تا اگر فایل جدیدی هست دانلود شود

٫e – آپدیت های جدید را با کلیک بر روی گزینه Install نصب کنید. دکمه Install بلافاصله بعد از اتمام دانلود آپدیت ها ظاهر خواهد شد

۲ – بخش اپ استور ویندوز را باز کنید

۳- بر روی دکمه آپدیت به ویندوز ۸٫۱ کلیک کنید. اگر شما این دکمه را بر روی صفحه نمایش خودتان نمی بینید. دوباره مراحل آپدیت ویندوز ۸ را چک کنید برگشت به مرحله اول. و یا سیستم خودتان را ریستارت کنید ویا اپ استور را ببندید و دوباره باز کنید.

۴ – بر روی گزینه Download  برای تایید کلیک کنید

ممکن است ۳۰ دقیقه یا بیشتر برای نصب دانلود ها منتظر بمانید، اما در همین بین می توانید از کامپیوترتان استفاده کنید.

۵- بر روی دکمه RESTART کلیک کنید.

کامپیوتر تان برای نصب ویندوز ۸٫۱ چند دقیقه زمان خواهد برد و در اخر هم با یک رستارت کامل خواهد شد. این پروسه ۵ دقیقه یا بیشتر زمان خواهد برد.

۶ – بر روی “I Accept”  بعد از خواندن مفاد لایسنس  کلیک کنید

۷ – بر روی دکمه Use Express Settings در پایین صفحه کلیک کنید. شما میتوانید دکمه custom settings را انخاب کنید اما Express برای بیشتر کاربران به خوبی کار می کند.

۸ – وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید

۹ – به ویندوز اجازه دهید تا کد امنیتی را به گوشی تان بفرستد. شما می توانید از این مرحله رد شوید اما  ممکن نیست قادر باشید تا حسابتان را با کامپیوتر شخصی تان بدون اجرای این مرحله همگام کنید

۱۰- کدی که بر روی گوشیتان دریافت کرده اید را وارد کنید

۱۱- بر روی دکمه NEXT بر روی صفحه اسکای درایو کلیک کنید

۱۲ – مجبور خواهید بود چند دقیقه منتظر بمانید تا زمانی که ویندوز پروسه نصب را تمام کند. شما چند پیام بر روی صفحه خواهید دیدکه از شما برای نصب یا تنظیم چند برنامه دعوت می کند

بعد از چند دقیقه زمان ، صفحه شروع ویندوز ۸٫۱ ظاهر خواهد شد و شما آماده استفاده از ویندوز جدید خواهید بود

ابوذرقنبری بازدید : 1265 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

برای نمایش یا عدم نمایش آیکون های ویژه ی دیسکتاپ مانند مای کامپیوتر و سطل زباله جهت دسترسی سریع تر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید.

سپس گزینه ی Personalize را و بعد گزینه ی Change Desktop Icons را انتخاب نمایید.

در پنجری باز شده در بخش Desktop Icons ایکون های مورد نیاز را جهت نمایش یا عدم نمایش انتخاب نمایید.

ابوذرقنبری بازدید : 227 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

فایل word خود را باز کنید. در منوی File گزینه option را انتخاب کنید.
در پنل سمت چپ روی گزینه Customize Ribbon کلیک کنید.
سپس از بین گزینه های سمت راست، گزینه Mailing  در زیرمجموعه‌ی the Customize Ribbon را انتخاب و New Group  را بزنید.
حال برای این گروه جدید یک نام انتخاب کنید، مثلا email در مرحله بعد از بین زیرمجموعه های Choose command from گزینه Email را انتخاب کنید و ok کنید.

حال هنگامی که می خواهید فایل word راایمیل کنید فقط کافیست به سربرگ
Mailing بروید و گزینه Email را انتخاب کنید. با این کار فایل شما به صورت خودکار ضمیمه نرم افزار outlook می شود و شما می توانید اقدام لازم جهت ارسال را انجام دهید.

ابوذرقنبری بازدید : 433 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

اگر تابحال دقت کرده باشید در تمامی ویندوزها همیشه وقتی به My Computer یا Computer مراجعه می‌کردید درایوهای هارددیسک به صورت جدا از سایر بخش‌های دیگر مانند درایو CD یا DVD و ... نمایش داده می‌شدند؛ اما این جداسازی در ویندوز 8.1 به صورت پیش‌فرض غیرفعال است و تمامی محتویات  My Computer  به طور یک‌جا نمایش داده می‌شوند. اگر تمایل دارید همان حالت ویندوزهای قبلی در ویندوز 8.1 شما نیز وجود داشته باشد در این آموزش با ما همراه باشید.

برای این کار:
وارد My Computer شوید.
در فضای خالی صفحه My Computer   خود راست‌کلیک کنید.
سپس روی Group by رفته و More را انتخاب کنید تا پنجره‌ی Choose Details باز شود.
در این پنجره‌ تیک گزینه‌ی File System را بزنید و روی OK کلیک کنید.

حال یک بار دیگر در فضای خالی صفحه راست‌کلیک و با رفتن روی Group by  این‌بار گزینه‌ی File System را انتخاب کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 289 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

اگر شما هم جزو کاربران این ابزار در سیستم‌عامل ویندوز هستید و اکنون ویندوز خود را به ٨.١ ارتقا داده‌اید، احتمالا با مشکلی بزرگ مواجه شده‌اید! ابزار System Image Backup در جایی که باید باشد نیست! با تغییرات اعمال شده در این نسخه از ویندوز، دسترسی به ابزار System Image Backup کمی دشوار شده و برخی کاربران گمان می‌کنند این ابزار از ویندوز ٨.١ حذف شده است. خوشبختانه ابزار فوق همچنان در این نسخه از ویندوز نیز قابل استفاده بوده و دسترسی به آن به روش زیر امکان‌پذیر است:

1ـ در صفحه شروع، عبارت File History را جستجو کرده و از فهرست نتایج روی گزینه File History کلیک کنید. (با مراجعه به بخش System and Security در کنترل پانل نیز می‌توانید به گزینه File History دسترسی یابید)

2‌ـ‌ از گوشه پایین، سمت چپ پنجره به‌نمایش درآمده، روی گزینه System Image Backup کلیک کنید.

3‌ـ‌ اکنون امکان استفاده از ابزار فوق در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید همچون ویندوز 8 به استفاده از آن بپردازید. تنها کاری که ‌باید انجام دهید مشخص‌کردن محل ذخیره‌سازی فایل پشتیبان و کلیک روی Start backup است.

توجه: برای استفاده از ایمیج تهیه شده ‌باید پس از مراجعه به Settings روی Change PC Settings کلیک کرده و پس از انتخاب Update and recovery روی Recovery کلیک کنید. در نهایت در بخش Advanced Startup گزینه Restart now را کلیک کرده و زمانی که سیستم با منوی بوت آغاز به‌کار کرد، با انتخاب Troubleshoot روی گزینه Advanced Options رفته و System image recovery را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورتی‌که قادر به بوت در ویندوز نباشید، می‌توانید از درایو راه‌انداز بوت ویندوز 8 که روی فلش نصب می‌شود، کمک بگیرید.

ابوذرقنبری بازدید : 273 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

به‌روزنمایی ویندوز 7 به ویندوز 8.1 از طریق ابزار کمکی بروزرسانی مایکروسافت که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، امکان‌پذیر خوهد بود. ویندوز 8.1 در دو نسخه خانگی(Home) و حرفه‌ای (Pro) عرضه شده است که تهیه نسخه خانگی آن 119.99 دلار و نسخه حرفه‌ای 199.99 دلار هزینه در بردارد. شما می‌توانید این سیستم‌عامل را به صورت آنلاین و یا از فروشگاه‌های مرتبط، خریداری نمایید.

لازم به یادآوری است که زمانی که شما از ویندوز 8 به 8.1 بروزرسانی می‌کنید، علاوه بر اطلاعات شخصی شما، تنظیمات ویندوز و اغلب برنامه‌ها به ویندوز جدید منتقل می‌شوند. ولی در بروزرسانی از ویندوز 7 به 8.1، فقط فایل‌های شخصی شما حفظ خواهند شد.

ابوذرقنبری بازدید : 273 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

پیش از انجام بروزرسانی، شما می‌بایست چند اقدام اولیه و مهم را انجام دهید:

- ابتدا اطمینان حاصل کنید که از تمامی فایل‌های شخصی خود فایل پشتیبان تهیه کرده‌اید. پوشه‌هایی نظیر اسناد (Documents)، تصاویر، موزیک‌ها، ویدیوها، دانلود ها، فایل‌های موجود بر روی دسکتاپ و... . پیشنهاد ما نگهداری فایل های مهم بر روی هاردهای اکسترنال می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از قابلیت تهیه خودکار فایل پشتیبان که در ویندوز موجود می‌باشد بهره ببرید.

- زمانی که از ایمن بودن فایل‌های شخصی خود اطمینان حاصل کردید، باید مطمئن شوید که اگر به هر دلیل نتوانستید عملیات بروزرسانی را با موفقیت به اتمام برسانید، قادر به بازگردانی سیستم خود به شرایط پیش از آغاز بروزرسانی خواهید بود. یکی از بهترین روش‌های موجود برای این منظور، تهیه یک System Image می‌باشد. پیش از آغاز بروزرسانی ویندوز خود به نسخه 8.1، مطمئن شوید که یک System Image به‌روز تهیه نموده‌اید. همچنین تهیه یک USB Recovery Drive را نیز فراموش نکنید. (اگر با مراحل تهیه System Image در ویندوز 8 آشنا نیستید، کمی صبر کنید؛ در روزهای آینده آموزش‌های مرتبط با آن در زومیت قرار خواهد گرفت)

این احتمال نیز وجود دارد که سخت‌افزار موجود در سیستم شما، برای نمایش بهترین عملکرد در ویندوز 8.1، به درایور جدیدی نیاز داشته باشد. اگر برنامه پیش‌فرض سخت‌افزار شما قابلیت بررسی انتشار نسخه‌های جدید را دارا می‌باشد که کار شما ساده است. در غیر اینصورت، شما می‌بایست با مراجعه به سایت سازنده سخت‌افزار مورد نظر، از انتشار درایور متناسب با ویندوز 8.1 اطمینان حاصل کنید.

این بروزرسانی به حداقل 3 گیگابایت از فضای دیسک سخت شما نیاز دارد. پس پیش از شروع از فراهم بودن این میزان فضای خالی بر روی درایو ویندوز فعلی خود نیز اطمینان حاصل کنید

برای بروزرسانی شما می‌بایست با حساب کاربری مایکروسافت خود لاگین نمایید. اگر به صورت پیش‌فرض لاگین نیستید، بر روی گزینه Store کلیک کرده و از چارم منو، Setting را انتخاب نمایید. سپس گزینه Your Account را فشرده و وارد شوید. در نهایت در فروشگاه ویندوز بر روی کاشی Large Update to Windows 8.1 for Free کلیک نمایید.

اگر این گزینه در دسترس نبود، شما می‌بایست ابتدا ویندوز خود را با استفاده از آخرین Patch های منتشر شده به‌روز نمایید. بدین منظور به منوی Start بازگردید و Charm Bar را انتخاب نمایید. سپس از گزینه setting بر روی Change PC Setting کلیک کرده و Windows Update را انتخاب کنید. سپس آخرین بروزرسانی‌های منتشر شده را بررسی و نصب نمایید. در پایان سیستم خود را مجدد راه‌اندازی کنید

اگر هنوز هم گزینه مربوط به دانلود ویندوز 8 را مشاهده نمی‌کنید، کمی به ویندوز فرصت دهید! تجربه نشان داده است که معمولا مایکروسافت بروزرسانی‌های خود را در زمان‌های مختلف منتشر می‌نماید.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 7,189
  • بازدید سال : 70,507
  • بازدید کلی : 1,246,838