loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 239 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

مراحل تغییر نام حساب کاربری ایمیل در Mail App

مرحله ۱: برنامه Mail App را با رفتن به صفحه Start Screen  راه اندازی کنید.

ممکن است آن را حذف کرده باشید.می توانید با کلید میانبر Windows key + W برنامه جستجو را فراخوانی کنید و بعد از درج نام برنامه در کادر جستجو به آن دسترسی پیدا کنید.

مرحله ۲: بعد از دسترسی به برنامه باید به سراغ تنظمیات (Settings)برویم. ماوس خود را در سمت راست از بالا به پایین بکشید تا نوار Charm Bar ظاهر شود و سپس گزینه Settings را از لیست انخاب کنید.

مرحله ۳: بعد از ورود به تنظیمات, در سمت راست به سراغ گزینه Accounts بروید.

مرحله ۴: از لیست حساب های نمایش داده شده, سرویس را که می خواهید نام آن عوض شود انتخاب کنید .من در اینجا گزینه Outlook را انتخاب می کنیم.

مرحله ۵: سپس به یک صفحه جدید که در آن امکان تغییر نام در دسترس است منتقل می شود. کافی است نام جدید را در کادر مربوطه وارد کنید. تغییر را بلافاصله می توانید در برنامه مشاهده کنید.

نکته : در همین قسمت می توانید دیگر تنظیمات را بررسی کنید و هر کدام را با توجه به راحتی خود در استفاده از برنامه ایمیل تغییر دهید.

ابوذرقنبری بازدید : 230 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

Windows Defender درایوهای متحرک یا قابل حمل را به طور پیش فرض بررسی و اسکن نمی کند، همانند درایوهای USB یا کارت های SD ، اما  یک تنظیم را تغییر هید تا این کار به صورت خودکار اتفاق بیفتد.

چگونه می توان آنتی ویروس درونی ویندوز ۸ را وادار به اسکن درایوهای متحرک کرد؟

برای فعال نمودن بررسی و اسکن رسانه های قابل حمل و جدا شندنی، می بایست Windows Defender را باز کنید، که این کار می تواند به آسانی با نوشتن ” Windows Defender” در صفحه شروع برای جستجوی برنامه، صورت گیرد

هنگامی که Windows Defender را باز کردید، سربرگ را به تنظیمات (settings) تغییر دهید.

در سمت چپ، گزینه تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید، و سپس جعبه کوچک انتخاب برای “اسکن درایوهای قابل حمل” در سمت راست را برگزینید (تیک بزنید).

بار دیگری که یک درایو USB را متصل می کنید، می بایست به طور خودکار مورد بررسی و اسکن قرار گیرد.

ابوذرقنبری بازدید : 239 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

روش های حل خطای Bootmgr is missing

در این بخش ما به ۴ روش حل این خطا اشاره می کنیم .

نکته : برای انجام هر کدام از سه روش اول باید DVD ویندوز ویستا یا هفت را در اختیار داشته باشید . در صورتی که DVD یکی از این دو سیستم عامل را در اختیار ندارید ، می توانید مستقیما روش شماره چهار را امتحان کنید .

۱- استفاده از Startup Repair

* دیسک نصب ویندوز ویستا یا هفت را در دستگاه قرار داده و ریست کنید .

* هنگامی که پیغام Press any key to boot from CD or DVD ظاهر شد ، یکی از کلیدهای صفحه کلید را بفشارید .

* در صفحه بعدی گزینه های زبان و ورودی صحفه کلید را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید . می توانید این بخش را بدون تغییر رها کنید .

* روی گزینه Repair your computer کلیک کنید .

* در پنجره System Recovery option روی ، درایوی که ویندوز در آن نصب شده است را انتخاب کرده و دکمه Next را کلیک کنید . این درایو معمولا درایو C است .

* در ادامه گزینه Repair your computer را انتخاب کنید .

* اکنون باید سیستم عاملی که قصد تعمیر کردن آن را دارید انتخاب نموده و دکمه Next را بزنید .

* در نهایت گزینه Startup Repair را کلیک کنید .

۲- ساختن مجدد BCD

* دیسک نصب ویندوز ویستا یا هفت را در دستگاه قرار داده و ریست کنید .

* هنگامی که پیغام Press any key to boot from CD or DVD ظاهر شد ، یکی از کلیدهای صفحه کلید را بفشارید .

* در صفحه بعدی گزینه های زبان و ورودی صحفه کلید را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید . می توانید این بخش را بدون تغییر رها کنید .

* روی گزینه Repair your computer کلیک کنید .

* اکنون باید سیستم عاملی که قصد تعمیر کردن آن را دارید انتخاب نموده و دکمه Next را بزنید .

* در پنجره System Recovery Options باید خط فرمان یا همان Command prompt را انتخاب کنید .

* اکنون دستور Bootrec /RebuildBCD را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید .

۳- استفاده از System Restore

نکته : برای استفاده از این روش نیاز است که System Restore در کامپیوتر شما فعال باشد .

* دیسک نصب ویندوز ویستا یا هفت را در دستگاه قرار داده و ریست کنید .

* هنگامی که پیغام Press any key to boot from CD or DVD ظاهر شد ، یکی از کلیدهای صفحه کلید را بفشارید .

* در صفحه بعدی گزینه های زبان و ورودی صحفه کلید را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید . می توانید این بخش را بدون تغییر رها کنید .

* روی گزینه Repair your computer کلیک کنید .

* در پنجره System Recovery option روی ، درایوی که ویندوز در آن نصب شده است را انتخاب کرده و دکمه Next را کلیک کنید . این درایو معمولا درایو C است .

* در ادامه گزینه System Restore را انتخاب کنید .

* اکنون مراحلی که برای تان نمایش داده می شود را ادامه دهید تا به مرحله انتخاب یکی از نقاط بازگردانی برسید . اکنون باید یکی از تاریخ هایی که قبل از بروز مشکل فعال هستند را انتخاب کنید .

* پس از انتخاب یک نقطه بازگردانی ، روی دکمه Finish کلیک کنید تا بازگردانی ویندوز شروع شود .

۴- استفاده از Startup Repair در کامپیوترهایی که دارای گزینه ریکاوری به صورت از پیش نصب شده باشند .

* هر گونه CD یا DVD را از دستگاه خارج کرده و با استفاده از دکمه پاور ، کامپیوترتان را ریست کنید .

* اگر روی کامپیوتر شما یک سیستم عامل نصب شده است ، قبل از اینکه دکمه لوگوی ویندوز نمایش داده شود ، دکمه F8 را بگیرید . در صورتی که لوگوی ویندوز نمایش داده شد ، باید صبر کنید تا سیستم کاملا بوت شده و مجددا آن را ریست کنید .

* در صورتی که چند سیستم را روی کامپیوتر خود نصب کرده اید ، ابتدا باید سیستم عامل مورد نظر را با استفاده از کلیدهای جهتی روی کیبرد انتخاب کرده و سپس دکمه F8 را بگیرید .

* در صفحه Advanced Boot Options با استفاده از دکمه های جهتی صفحه کلید ، گزینه Repair your computer را انتخاب کرده و با زدن کلید اینتر آن را اجرا کنید . در صورتی که چنین گزینه ای را مشاهده می کنید ، باید بدانید که گزینه ریکاوری پیش-نصب در کامپیوتر شما وجود ندارد و یا اینکه مدیر شبکه شما آن را خاموش کرده است .

* اکنون زبان صفحه کلید را انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید .

* یک حساب کاربری انتخاب کرده و کلمه عبور آن را تایپ کنید و دکمه OK را کلیک کنید .

* در منوی System Recovery Options گزینه Startup Repair را انتخاب کنید .

این ها روش هایی بودند که می توانند در هنگام مواجه با چنین خطایی به کمک شما بیایند .

ابوذرقنبری بازدید : 326 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

روش کار در ویندوزهای هفت و هشت متفاوت است:

ویندوز هفت و قدیمی تر: سیستم را ریستارت کرده و چندین بار کلید F8 را بفشارید تا منوی Safe Mode را مشاهده کنید. اکنون با استفاده از کلیدهای جهتی، گزینه Safe Mode را انتخاب کرده را و کلید اینتر را بفشارید.

ویندوز هشت: سیستم را ریستارت کرده و کلید Shift را نگه داشته و کلید F8 را چند بار بزنید. اکنون وارد صفحه ریکاوری خواهید شد که در اینجا باید گزینه restart into the Windows Startup Settings menu را انتخاب کنید. البته اگر در حال کار با ویندوز هستید، می توانید کلید شیفت را گرفته و روی گزینه restart کلیک کنید.

می توانید مراحل عیب یابی و حل مشکلات ویندوز را شروع کنید:

. اسکن بدافزارها

.بازگردانی سیستم به حالت قبلی

.حذف کردن برنامه هایی که اخیرا نصب کرده اید

.بروزرسانی درایورهای

.علت یابی بروز کرش ها


ابوذرقنبری بازدید : 229 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

کافیست روی یک قسمت خالی از نوار وظیفه ( Taskbar ) راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده به سربرگ Navigation بروید و از قسمت Start Screen، گزینه Go to the desktop instead of Start when I sign in را فعال کنید. در پایان نیز دکمه Ok را کلیک کنید.

با انجام این کار دیگری نیاز به هیچ کار اضافه یا برنامه‌ی خاصی نخواهید داشت. از این به بعد هر وقت سیستم را روشن کنید، مستقیما به محیط دسکتاپ وارد خواهید شد.

ابوذرقنبری بازدید : 466 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

برای اینکه بررسی کنیم که آیا پارتیشن ریکاوری روی کامپیوتر ما وجود دارد یا خیر باید از روش زیر استفاده کنید

- دکمه استارت را از روی کیبرد بفشارید تا وارد محیط مترو شوید.

۲- اکنون عبارت cmd را تایپ کرده تا آیتم Command Prompt ظاهر شود.

۳- روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run As Administrator را انتخاب کنید. ممکن اس از شما کلمه عبور مدیر سیستم پرسیده شود. پس آن را وارد کنید تا بتوانید با سطح دسترسی مدیریت به ابزار خط فرمان دسترسی داشته باشید.

۴- در محیط خط فرمان دستور recimg /showcurrent را تایپ کرده و اجرا کنید.

اگر با پیغام There is no active custom recovery image مواجه شدید، یعنی اینکه پارتیشن ریکاوری روی دستگاه شما وجود ندارد و در صورت تمایل باید آن را ایجاد کنید. به منظور صرفه جویی در فضای هارد دیسک یا SSD خود می توانید بعد از ایجاد پارتیشن ریکاوری آن را پاک کنید. البته قبل پاکسازی پارتیشن ریکاوری باید آن را به یک روی دی وی دی، فلش درایو یا هارد اکسترنال ذخیره کنید تا در مواقع بعدی در دسترس باشند.

برای شروع باید ابتدا یک پارتیشن ریکاوری ایجاد کنیم تا بعدا بتوانیم یک ریکاوری دیسک بسازیم. پس همانطور که در بالا گفتیم یک خط فرمان ( Command Prompt ) با سطح دسترسی مدیر سیستم اجرا کنید و یک فولدر برای استفاده ریکاوری ایمیج ایجاد نمایید. با تایپ و اجرای دستور زیر، فولدر مورد نظر ما در درایو C ساخته می شود:

mkdir c:\RefreshImage

حالا دستور زیر را تایپ کرده و اجرا کنید تا ایمیج مورد نظر در فولدری که ساختیم ایجاد شود:

recimg -CreateImage c:\RefreshImage

ساخت یک USB Recovery Disk مخصوص ویندوز ۸

برای شروع دکمه استارت را از کیبرد بفشارید و عبارت recovery را جستجو کنید. در قسمت زیر باکس جستجو، بخش Settings را انتخاب نمایید. حالا در قسمت سمت راست آیتم Create a recovery Drive را انتخاب کنید

اکنون هر پیغامی که ظاهر شد با آن موافقت کنید و کلمه عبور مدیر سیستم را وارد نمایید. اکنون در محیط برنامه، گزینه Copy the recovery partition from the PC to the recovery drive را فعال کرده و Next را کلیک کنید.

حالا صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که حجم پارتیشن ریکاوری را نمایش می دهد. شما باید اطمینان داشته باشید که حجم فلش درایو یا مموری کارت تان به اندازه کافی باشد. البته اگر قصد استفاده از هارد اکسترنال دارید، باید مطمئن شوید پارتیشنی که برای انجام این کار ساخته اید به اندازه کافی بزرگ باشد.

اکنون فلش درایو، مموری کارت یا هارد اکسترنال خود را به سیستم متصل کنید. دستگاه USB مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس Next > Create را انتخاب نمایید و منتظر بمانید. تمام پیام هایی که روی صفحه ظاهر می شود را دنبال کنید.

تمام شد! روی دکمه Finish کلیک کنید.

اکنون اگر می خواهید فضای اختصاص داده شده به پارتیشن ریکاوری روی هارد درایوتان را آزاد کنید، کافیست مسیر Delete the recovery partition > Delete را دنبال کنی

ستفاده از درایوهای نوری ( سی دی یا دی وی دی )

اگر کماکان مایل به استفاده از سی دی یا دی وی دی هستید، زیاد کار سختی ندارید. فقط کافیست یکی از مراحلی که در مرحله قبل انجام داده ایم را تغییر دهیم.

بعد از اینکه آیتم Create a recovery drive را انتخاب نمودید، مطمئن شود که هیچ چک باکسی فعال نیست. مخصوصا Copy the recovery partition… . حالا Next و سپس  Create a system repair disc with a CD or DVD instead را کلیک کنید. پس از انجام این کار، مراحل ساده و مانند قبل هستند و نیاز به انجام کار اضافه ای نیست.

بوت کردن سیستم با استفاده از ریکاوری دیسک

اگر زمانی نیاز به این ریکاوری کردن داشتید، کافیست فلش درایو خود را به سیستم متصل کرده و کامپیوتر را ریستارت کنید. سپس تنظیمات بوت را طوری تنظیم کنید که سیستم از روی USB بارگذاری شود. انجام این کار در سیستم های مختلف متفاوت است. مثلا ممکن است با فشردن کلید F12 منوی بوت سیستم نمایش داده شود و بعد از آن شما باید USB را انتخاب کنید. مراحل بعدی مثل انتخاب زبان و انتخاب گزینه های ریکاوری ساده هستند که با دنبال کردن دستورات توانایی انجام آن را خواهید داشت.

 

جمع بندی

ایجاد یک دیسک ریکاوری یکی از کارهایی است که باید در اولویت قرار دهید. چون در مواقع بروز مشکل واقعا به کارتان خواهد آمد و دیگر محبور نخواهید بود ویندوز را به صورت کامل و از ابتدا نصب کنید. گرچه انجام این کار باعث از بین رفتن تمامی اطلاعات ذخیره شده در درایو سیستم می شود، اما اگر فایل های مهم خود را روی درایوهای دیگر ذخیره کرده باشید، مشکل چندانی نخواهید داشت.

از همه بهتر اینکه انجام این کار برای هم برای ویندوز هشت و هم برای ویندوز آر تی کارایی خواهد داشت.

 

ابوذرقنبری بازدید : 259 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

برای غیر فعال کردن اسکای درایو در ویندوز ۸٫۱ دو راه پیش رو داریم.

۱- استفاده از بخش Group Policy Editor. البته این بخش در همه نسخه های ویندوز ۸٫۱ در دسترس نیست.

۲- استفاده از رجیستری ویندوز برای اعمال برخی تغییرات.

روش اول: استفاده از بخش Group Policy Editor

در صورتی که از نسخه ای از ویندوز ۸٫۱ استفاده می کنید که امکان استفاده از بخش Group Policy Editor را به شما می دهد باید مراحل زیر را انجام دهید تا اسکای درایو غیر فعال شود:

۱- کلید ویندوز را بفشارید تا به صفحه استارت بروید.

۲- عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و اولین آیتم یافت شده را انتخاب کنید.

۳- اکنون بخش Group Policy باز خواهد شد.

۴- اکنون مسیر زیر را طی کنید:

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > SkyDrive

5- در بخش سمت راست دو بار گزینه Prevent the usage of SkyDrive for file storage کلیک کنید.

۶- اکنون مقدار این آیتم را از not configured به enabled تغییر داده و دکمه ok را کلیک کنید.

نکته: در صورتی که بخواهید دوباره از همین بخش اسکای درایو را فعال کنید باید همین مراحل را طی کرده و مقدار آیتم مذکور را روی disabled یا not configured تنظیم کنید.

با غیر فعال کردن اسکای درایو از طریق بخش Group Policy اتفاقات زیر در سیستم رخ می دهند:

* کاربران نمی توانند از طریق اپلیکیشن اسکای درایو و File Picker به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

* ویندوز استور نمی تواند از طریق Windows RT API به اسکای درایو دسترسی پیدا کند.

* آیکون اسکای درایو دیگر در پنل ناوبری فایل اکسپلورر ویندوز نمایش داده نمی شود.

* اسکای درایو دیگر با فضای ابری این سرویس همسان سازی نخواهد شد.

* کاربران دیگر نمی توانند به صورت اتوماتیک تصاویر و ویدئوهای خود را از طریق دوربین با فضای ابری این سرویس همسان سازی کنند

روش دوم: استفاده از رجیستری ویندوز

در صورتی که نمی توانید به بخش Group Policy دسترسی پیدا کنید، استفاده از بخش رجیستری آخرین گزینه برای غیر فعال کردن اسکای درایو می باشد.

۱- کلید ویندوز را بفشارید تا به صفحه استارت بروید.

۲- عبارت regedit را تایپ کرده و اولین آیتم یافت شده را انتخاب کنید.

۳- اکنون بخش رجیستری باز خواهد شد. در صورتی بخش User Account Control باز شد باید آن را تایید کنید.

۴- حالا مسیر زیر را طی کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

5- اکنون باید یک فولدر به نام Skydrive بسازید. پس روی فولدر Windows راست کلیک کرده و گزینه New > Key را کلیک کرده و سپس کلمه Skydrive را تایپ کنید تا نام فولدر به Skydrive تغییر پیدا کند.

۶- حالا روی فولدر Skydrive راست کلیک کرده و گزینه New > DWORD (32-bit value ( را انتخاب نمایید و نام آن را DisableFileSync انتخاب کنید.

۷- روی آیتم ساخته شده دو بار کلیک کرده و عدد ۱ را وارد کنید.

۸- یک بار ساین اوت کرده و دوباره وارد حساب کاربری تان شوید.

نکته: در صورتی که خواستید دوباره اسکای درایو را از طریق رجیستری فعال کنید باید مقدار این گزینه را به ۰ تغییر دهید.

ابوذرقنبری بازدید : 189 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

برای این کار شما بایستی به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.حال کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید.

 برای شما پنجره ای به نمایش در می آید که از شما سوال می پرسد تا اقدام به قفل کردن کیبرد کامپیوتر شما کند.پس از باز شدن این پنجره ؛ روی دکمه  Yes  کیلیک کنید. هیچ کدام از کلید های کیبرد شما فعال نیستند !

برای باز کردن مجدد دکمه های کیبرد از حالت قفل کافیست دوباره کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید !

ابوذرقنبری بازدید : 185 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

از روی کیبرد دکمه ویندوز را فشار دهید و در قسمت Search programs and files ؛ عبارت “  Notepad  ” را تایپ کنید تا یک Notepad برای شما باز گردد.حال درون Notepad باز شده ؛ تایپ کنید :

FreeMem=Space(64000000)

حال از منوی File روی گزینه Save As کیلیک فرمایید. در پنجره ای که باز می شود ؛ شما باید نام ذخیره سازی فایلتان را ” cleanRam.vbs ” بنویسید و سپس Save نمایید

پس از Save شدن ؛ خواهید دید که دیگر خبری از برنامه Notepad نیست و فایل مورد نظر شما تغییرکرده است.

حالا شما باید روی این فایل دبل کلیک کنید تا اجرا گردد ! توجه داشته باشید که هیچ پیغام یا پنجره ای به صورت کامل باز نمی شود و فقط دستورات اجرا می گردند . همین !

ابوذرقنبری بازدید : 317 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

۱-شروع از دکمه استارت:

شما ممکن است برای پیدا کردن برنامه مورد تیاز خود در صفحه شروع ویندوز ۸٫۱ بسیاری مشکل داشته باشید. زیرا مقدار زیادی کاشی بر روی صفحه نمایش وجود دارد..
با این حال ۱ راه برای آسان تر کردن کار کاربران وجود دارد::

بر روی  نوار وظیفه دسکتاپ راست کلیک کنید و”Properties” را انتخاب کنید و سپس بر روی زبانه Navigation کلیک کنید و حالا می‌توانید ببینید که تمامی کاشی‌ها به صورت لیستی از برنامه‌ها در می‌آیند و کار شما را بسیار راحت تر می‌کنند.

۲-بوت کردن از صفحه دسکتاپ

در حال حاضر ویندوز ۸٫۱  به شما این خدمت را ارائه می‌دهد که با گزینه‌ای  به طور  مستقیم به دسکتاپ بروید. زمانی که  شما وارد می‌شوید در دسکتاپ و بر روی نوار وظیفه راست کلیک کنید و “Properties” را انتخاب کنید، سپس بر Navigation و گزینه When I sign in or close all apps on a screen, go to the desktop.
از حالا به بعد، زمانی که شما به ویندوز وارد شوید، شما مستقیماً  وارد دسکتاپ می‌شوید.

۳-استفاده از اینترنت اکسپلور ۱۱ در تب های مختلف:
یکی از ویژگی های بهتر شناخته شده از ویندوز ۸  ، اجازه می‌دهد تا شما به اجرای دو برنامه های جانبی در کنار هم بپردازید.
با ویندوز ۸٫۱ شما همچنین می‌توانید دو نمونه از IE11 در چند پنجره اجرا کنید.
با این حال، اگر قسمت یک نمونه از IE11  را باز کنید و سپس پنجره دوم را بخواهید باز کنید،پنجره دوم باز نمی‌شود. شما باید برای باز کردن چند زبانه در یک پنجره، بر روی یکی از زبانه‌ها راست کلیک کنید و  سپس Open tab in new window را انتخاب کنید. متاسفانه فعلا برای سایر برنامه‌ها شما قابلیت استفاده همزمان را ندارید.

۴-خاموش کردن از طریق دکمه استارت:
دکمه استارت باز هم به ویندوز باز گشته است ولی هنوز هم از منوی استارت خبری نیست.
این به آن معنا است که شما به روش خاصی برای خاموش کردن لپ تاپ و کامپیوتر خود نیاز دارید.
با راست کلیک بر روی دکمه استارت برای شما مجموعه‌ای از منوها را نمایش می‌دهد. از جمله: توابعی برای دیسک مدیریت و فرماندهی ابزار فوری.
در ویندوز ۸٫۱ شما گزینه های Shut Down و Restart و Sleep و Sign Out را مشاهده می‌کنید.

۵-ساعت آرام:

 در ویندوز ۸، مایکروسافت شبکه بین دسکتاپ و ویژگی های تلفن همراه را بهینه سازی کرد. یکی از این ویژگی های تلفن همراه اطلاعیه برنامه‌ها است، که هنگامی که شما پیغامی را دریافت می‌کند صدای یک موسیقی می‌آید.

این می‌تواند در طول روز می‌تواند مفید باشد، اما از طرف دیگر هم می‌تواند آزار دهنده باشد به خصوص در هنگام شب اگر پیغامی برای شما بیاید باعث آزار و اذیت کاربر می‌شود.

ویندوز ۸٫۱ اقدام به افزودن ویژگی جدیدی کرده است که در آن شما می‌توانید لپ تاپ خود را برای ساعت خاصی تنظیم کنید تا صدای پیغام شما را آزار ندهد (بی صدا باشد)

برای دسترسی به این تنظیمات شما باید به قسمت Settings بروید و سپس بر روی Change PC Settings کلیک کنید و از گزینه‌ها Search and apps را کلیک کنید و سپس بر روی Notifications کلیک کنید.

۶-خواندن و نمایش در اینترنت اکسپلورر ۱۱:
شما می‌توانید به‌راحتی متن‌ها را به‌صورت افقی یا عمودی بخوانید و تنها کاری که باید بکنید این است که بر روی آیکون open-book در سمت راست address bar کلیک کنید تا حالت های قرارگیری متون و نمایش و خواندن را تغییر دهید.
البته ۱ موضوع دیگر هم وجود دارد:
ویندوز هشت ممیز یک دهم به‌صورت پیش‌فرض با نسخه جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر عرضه می‌شود. اینترنت اکسپلورر پس از عرضه نسخه ۹ روند بهبودی خوبی داشته است و نسخه ۱۱ هم از این قائله مستثنا نیست؛ اما ظاهراً مشکلی در این نسخه وجود دارد که باعث به هم ریختگی جستجوهای کاربران در گوگل می‌شود. در واقع پس از اینکه از طریق وب سایت گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، دستگاه تقطیر صفحه به هم می‌ریزد و این نشان از عدم سازگاری این نسخه با وب سایت گوگل دارد. به نظر می‌رسد که مایکروسافت باید هرچه سریع تر برای این مشکل راه‌حلی پیداکرده و در قالب یک Hot Fix به کاربران ارائه دهد چون در غیر این صورت و یا طولانی شدن پروسه حل این مشکل، ضربه سختی خواهد خورد.

برای حل این مشکل کاربران باید کلیدهای ترکیبی Alt + X را بفشارند و سپس گزینه Use Microsoft compatibility lists را غیر فعال کنند تا مشکل به صورت موقت برطرف شود.

۷-حالت آزاد بودن دست‌ها:
یکی از جالب‌ترین ویژگی های ویندوز ۸٫۱ این است که شما ممکن است در حال درست کردن غذا و کیک باشید و  از روی دستور العمل بخواهید درست کنید.
ویندوز ۸٫۱ به شما کمک می‌کند تا دست خود را مقابل وب تکان دهید تا بتوانید صفحات را جا به جا کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 333 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

برای رفع این مشکل می‌توانید از رجیستری ویندوز کمک بگیرید و طبق مراحل زیر عمل کنید:

1ـ روی  استارت کلیک کرده و پس از وارد کردن عبارت Regedit.exe در کادر جستجو کلید اینتر را فشار دهید.

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM|CurrentControlSet|Control|StorageDevicePolicies

 

نکته: چنانچه گزینه‌StorageDevicePolicies را پیدا نمی‌کنید ‌باید با کلیک راست روی پوشه‌ Control و مراجعه به منوی new، گزینه‌ Key را انتخاب کرده و با دقت نام StorageDevicePolicies را به کلید جدید اختصاص دهید.
3ـ از ستون سمت راست روی گزینه‌ WriteProtect دوبار کلیک کرده و مقدار آن را از یک به صفر تغییر دهید.

نکته: چنانچه این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، پس از انتخاب پوشه‌ StorageDevicePolicies در بخش خالی از سمت راست صفحه رجیستری، کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از انتخاب گزینه‌ New، روی DWORD کلیک کنید. در انتها نام WriteProtect را به گزینه‌ ایجاد شده اختصاص داده و با دوبار کلیک روی آن مقدار آن را به صفر تغییر دهید.

4ـ رجیستری را ببندید، رایانه را دوباره راه‌اندازی کنید و پس از اتصال مجدد حافظه فلش یا کارت حافظه سعی کنید آن را فرمت کنید. چنانچه مشکل از سیستم‌عامل بوده باشد، براحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و پیغام قفل بودن درایو برای شما به‌نمایش درنخواهد آمد.

 

بازکردن قفل فلش با Diskpart
1ـ حافظه فلش خود را به رایانه وصل کرده و پس از کلیک روی گوی استارت در کادر جستجو عبارت cmd.exe را تایپ کنید.

توجه: در ویندوز اکس‌پی ‌باید عبارت فوق را در کادر Run وارد کنید و در ویندوزهای 7 و 8 نیز ممکن است نیازمند اجرای ابزار Command Prompt با سطح دسترسی Administrator باشید)

2ـ در ادامه هریک از فرمان‌های زیر را در خط فرمان وارد کرده و در انتهای هر فرمان کلید اینتر را فشار دهید:

Diskpart
list disk
select disk x

نکته مهم: در دستور فوق، عبارت x نشان‌دهنده شماره درایو اختصاص یافته به حافظه فلش است که باتوجه به فهرست به‌نمایش درآمده از دیسک‌های موجود، ‌باید آن را به شماره درایو حافظه فلش تغییر دهید.

attributes disk clear readonly
clean
create partition primary
format fs=fat32
exit

3ـ چنانچه همه مراحل با موفقیت پیش رفته باشد، اکنون فلش شما فرمت شده و می‌توانید همچون گذشته از آن استفاده کنید.

 

ابوذرقنبری بازدید : 284 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

برای انجام این کار ابتدا باید IP ارسال کننده ایمیل را بدست بیاورید که نحوه بدست آوردن IP در میل یاهو GMail را به طور جداگانه توضیح می دهم :

بدست اوردن IP ارسال کننده ایمیل در یاهو (Mail Beta ) : بعد از ورود به حساب خود در یاهو بروی یکی از نامه های ارسالی دوبار کلیک کنید تا نامه مورد نظر در پایین صفحه نمایش داده شود . بعد از باز شدن نامه ارسالی در بالای نامه بروی عبارت Compact Header ( یا Standard Header ) کلیک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Full Header کلیک کنید .

بعد از کلیک بروی عبارت Full Header صفحه ای جدید برای شما باز می شود . در این صفحه به دنبال عبارت Received: from بگردید . البته در این صفحه ممکن است عبارت Received: from جند بار تکرار شده باشد که ما آن Received: from را می خواهیم که در بالای آن آدرس ارسال کننده ایمیل درج شده است . بعد از پیدا کردن Received: from مورد نظر در مقابل این عبارت شما به راحتی می توانید IP ارسال کننده ایمیل را بدست بیاورید

بدست اوردن IP ارسال کننده ایمیل در GMail : بعد از ورود به حساب خود در GMail بروی یکی از نامه های ارسالی دوبار کلیک کنید تا نامه مورد نظر باز شود . در بالای نامه دکمه ای با نام Reply وجود دارد . بروی آن کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Show Original را انتخاب کنید . اینک مشابه میل یاهو که بروی عبارت Full Header کلیک کردید در GMail نیز صفحه ای باز می شود که در این صفحه نیز باید به دنبال عبارت Received: from بگردید که نکاتی که در مورد پیدا کردن Received: from صحیح در یاهو گفتم در GMail نیز صادق می باشد .

بدست آوردن محل ارسال کننده ایمیل از طریق IP : بعد از اینکه شما IP ارسال کننده ایمیل را بدست آوردید کافیست این شماره IP را در سایت های GeoBytes IP Locator و یا IP2Location قرار دهید تا از موقعیت مکانی ارسال کننده ایمیل مطلع شوید . البته این دو سایت هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشد ولی سایت GeoBytes IP Locator اطلاعات دقیق تری از موقعیت IP به شما می دهد و همچنین تشخیص می دهد که ارسال کننده ایمیل از پروکسی ( proxy ) یا نرم افزار های مخفی کننده IP استفاده کرده است یا نه ، که این مورد در برخی مواقع می تواند بسیار مفید باشد که با دانستن این موضوع و اینکه ارسال کننده نامه از پروکسی ( proxy ) استفاده کرده است می توان به امنیت نامه های ارسالی شک کرد . همچنین با ورود به سایت GeoBytes IP Locator این سایت IP و موقعیت مکانی شما را به خودتان نشان می دهد .

ابوذرقنبری بازدید : 247 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

توسط ویندوز ۷ کنترل کاملی روی عملکرد کل سیستم‌تان خواهید داشت

برای باز کردن پنجره اصلی وارد منوی استارت شده و در سمت راست این منو گزینه Control Panel را کلیک کنید

با کلیک روی هر کدام از این گزینه‌ها مستقیما وارد هریک از این پنجره‌ها خواهید شد و می‌توانید تنظیمات مربوط به آن مورد را انجام دهید به عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید تصویر پس‌زمینه دسکتاپ را تغییر دهید برای این کار در زیر مجموعه‌های گزینه Appearance and personalization وارد گزینه Change desktop background شوید

با کلیک در نوار آدرس مسیر این پنجره را در نوار آدرس مشاهده می‌کنید اگر می‌خواهید از این مسیر وارد این بخش شوید مدت زیادی طول می‌کشد در صورتی که به روش گفته شده با یک کلیک وارد همین پنجره شده‌اید در این پنجره می‌توانید یکی از تصاویر را به عنوان پس‌زمینه انتخاب کرده و Save change را کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود

اکنون فرض کنید که می‌خواهید به قسمت Folder options بروید در صفحه اصلی Control panel گزینه مربوط به Folder options را مشاهده نمی‌کنید برای پیدا کردن این مورد در قسمت Search بالای صفحه کلمه Folder options را تایپ کنید اکنون در پایین صفحه نتایج جستجو نمایش داده خواهند شد در ابتدای لیست نمایش گزینه Folder options را مشاهده خواهید کرد با کلیک روی این گزینه پنجره Folder options گشوده خواهد شد

در صفحه اصلی Control panel گزینه‌ای به نام View by را در بالای گوشه سمت راست مشاهده می‌کنید.

به صورت پیش‌فرض طبقه‌بندی براساس گروه‌ها یعنی به صورت Category تنظیم شده است با کلیک روی فلش کوچکی که کنار آن وجود دارد می‌توانید شیوه نمایش آیکن‌ها را به دلخواه تغییر دهید. با انتخاب Small icons لیستی از تمام آیکن‌های موجود در Control panel را مشاهده می‌کنید

اکنون در All Control panel قرار دارید که با کلیک روی فلش کنار Control panel نیز می‌توانستید به همین پنجره وارد شوید فرض کنید می‌خواهید Screen server را تغییر دهید همان‌طور که می‌بینید گزینه مربوط به این کار در این پنجره دیده نمی‌شود با توجه به تنظیمات نسخه‌های قبلی ویندوز می‌دانید که این تنظیم مربوط به بخش Display می‌باشد روی گزینه Display کلیک کنید تا پنجره مربوطه نمایان گردد.

در سمت چپ این پنجره نیز گزینه مربوط به Screen server دیده نمی‌شود روی Change display setting کلیک کنید

در این پنجره نیز گزینه مورد نظر وجود ندارد و همان‌طور که می‌بینید گزینه‌های سمت چپ پنجره قبلی نیز دیگر دیده نمی‌شود با کلیک روی Cancel و یا کلیک روی دکمه Back به صفحه قبلی بازگردید

با کلیک روی Back به Control panel بازگردید قابل ذکر است در هر پنجره‌ای که باشید با کلیک روی پیوند Control panel Home نیز می‌توانید به صفحه اصلی Control panel باز گردید

حال در بخش View by مجددا Category را انتخاب کنید

لازم به ذکر است پس از بستن پنجره Control panel و باز کردن مجددا آن شیوه نمایش به صورتی خواهد بود که آخرین بار آن را بسته‌اید.

ابوذرقنبری بازدید : 257 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

برای مدیریت سریع و راحت‌تر فایل‌ها و فولدرهای فراوان در ویندوز۷ برنامه‌ای به نام Windows Explorer وجود دارد به صورت پیش‌فرض برای دسترسی به این برنامه Shortcuts در قسمت Taskbar وجود دارد.

با کلیک روی این آیکن پنجره Windows Explorer باز خواهد شد.

در صورت باز کردن این پنجره از این مسیر Windows Explorer در حالتی باز خواهد شد که در آن محتوای Library را مشاهده خواهید کرد همچنین از مسیرهای دیگر نیز می‌توانید به Windows Explorer دسترسی داشته باشید به عنوان مثال از منوی استارت وارد Document شوید.

می‌بینید که Windows Explorer در مکان Document گشوده می‌شود در بالای این پنجره در نوار آدرس مسیر مکانی که هم اکنون در آن قرار دارید را مشاهده خواهید کرد.

کنار نوار آدرس قسمت Search را ملاحظه می‌کنید.

اگر ماوس را در ناحیه بین Search و نوار آدرس قرار دهید به یک فلش دوسر تبدیل می‌شود که با کشیدن آن به سمت چپ می‌توانید ناحیه مربوط به Search را بزرگتر کنید.

در این قسمت نام هر فایلی را که مایل به پیدا کردن آن هستید وارد کنید به این ترتیب سیستم به جستجوی فایل مورد نظر خواهد پرداخت.

دقت کنید که ممکن است فایلی را که مشغول جستجوی آن هستید در مکان دیگری از کامپیوترتان داشته باشید اما این Search تنها به جستجو در مکانی که اکنون در آن قرار دارید خواهد پرداخت و ممکن است فایل مورد نظرتان را در این‌جا پیدا نکنید، این بدان معنا نیست که این فایل را در سیستمتان ندارید.

پس از اتمام Search  آیتم مورد نظر در قسمت پایین پنجره عبارت Search again in را مشاهده خواهید کرد با کلیک روی هرکدام از مکان‌های ارائه شده در این قسمت می‌توانید مجددا همان جستجو را در همان مکان انجام دهید.

همچنین در این قسمت امکان جستجو در اینترنت را نیز خواهید داشت.

اکنون به قسمت سمت چپ پنجره Windows Explorer که به آن ناحیه Navigation گفته می‌شود دقت کنید در این قسمت به تمام مکان‌های موجود در سیستمتان دسترسی خواهید داشت..

با کلیک روی هر آیتم نیز محتویات آن را در سمت راست پنجره در دسترس خواهید داشت با دوبار کلیک روی فولدرهایی که در سمت راست مشاهده می‌کنید.

در قسمت بالای پنجره Windows Explorer نوار ابزاری را در اختیار دارید در این نوار ابزار قابلیت‌هایی مانند Organize ، Share whit ،Burn را در اختیار دارید که  که گزینه‌های موجود در این بخش متناسب با آیتم‌های انتخابی متفاوت خواهد بود. در انتهای این نوار

ابزار آیکنی به نام Change view در اختیار دارید با استفاده از این قابلیت می‌توانید روش نمایش فایل‌ها و فولدرها در پنجره Windows Explorer را تغییر دهید.

با کلیک روی فلش سیاه‌رنگ کوچک در کنار این آیتم آپشن‌های مختلفی را ملاحظه خواهید کرد.

با انتخاب هریک از این گزینه‌ها نحوه نمایش آیکن‌ها تغییر خواهد کرد.

با انتخاب گزینه لیست تمام فایل‌ها و فولدر‌ها به صورت لیستی پشت سر هم نشان داده خواهند شد.

با انتخاب گزینه Details آیکن‌ها در لیستی به همراه جزئیات نمایش داده می‌شود هنگامی که لیست را با جزئیات مشاهده می‌کنید می‌توانید طرز تیپ قرار گیری آیکن‌ها را براساس موارد مختلف از جمله نام ،تاریخ ، نوع و یا سایزشان را تغییر دهید.

با کلیک روی هر کدام از این آیتم‌ها در بالای لیست این لیست بر اساس آن آیتم مرتب سازی خواهدشد با کلیک مجدد بر روی همین آیتم لیست به صورت معکوس بر اساس آن مورد مرتب می‌شود به عنوان مثال با کلیک Name در بالای لیست، لیست براساس نام فایل در بالای شکل صعودی از A تا Z مرتب خواهد شد با کلیک مجدد روی Name این بار لیست به شکل نزولی یعنی از Z تا A براساس نام فایل‌ها مرتب خواهد شد.

همچنین در حالت Details با کلیک روی هرآیتم در لیست اطلاعاتی در مورد آن در انتهای پنجره مشاهده خواهید کرد.

گزینه دیگر در کنار Change view ، Preview pan می باشدکه با کلیک روی آن پنجره به دو قسمت تقسیم می‌شود.

با کلیک روی هر فایل در سمت چپ پیش نمایشی از آن را در قسمت سمت راست خواهید دید.

با کلیک مجدد روی Preview pan پنجره پیش نمایش بسته خواهد شد.

علاوه بر این زمانی‌که روی آیتمی کلیک می‌کنید در قسمت نوار ابزار خواهید دید که ابزارهای جدیدی مانند Open و Print اضافه می‌شوند.

به عنوان مثال اگر یک فایل متنی را انتخاب کرده باشید در کنار Open آیکن مربوط به برنامه پیش فرضی که این فایل متنی با آن باز می‌شود به عنوان مثال Word را خواهید دید با کلیک روی فلش این گزینه می‌توانید برنامه‌های دیگری را برای باز کردن این فایل انتخاب نموده و یا با استفاده از این گزینه Chose Default program برنامه پیش فرض را نیز تغییر دهید.

 مشاهده کردید که با استفاده از Windows Explorer می‌توانید به راحتی به تمام مکان‌های موجود در کامپیوترتان مراجعه کرده و همچنین اعمالی را روی فایل‌ها و فولدرهایتان انجام دهید.

ابوذرقنبری بازدید : 1188 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (1)

قابلیت جدیدی که در ویندوز۷ در قسمت Security center طراحی شده‌است Action Center می‌باشد در قسمت Notification area پرچم سفیدی را ملاحظه می‌کنید که نشانه Action Center می‌باشد این بخش، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشکل خاصی برای سیستم وجود داشته‌باشد در این هنگام ضربدر قرمز رنگی را روی این پرچم خواهید‌دید .زمانی‌که ماوس را روی این پرچم قرار دهید تعداد مواردی که باید به آن‌ها رسیدگی کنید نمایش داده‌می‌شود.

با کلیک روی این آیکن پنجره‌ای باز خواهد‌ شد که در مورد مشکلاتی که وجود دارد به شما اطلاعاتی می‌دهد

کلیک روی گزینه Open action center در پایین این پنجره می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد پیغام‌هایی که دریافت می‌کنید و روش‌هایی برای رفع این مشکلات مشاهده نمایید.

در این پنجره هریک از مشکلات یافت شده در یک کادر جداگانه نمایش داده خواهد‌ شد در سمت چپ مسائل مهم نواری به رنگ قرمز دیده می‌شود مسائلی با اهمیت کم‌تر نیز با رنگ زرد نشان داده می‌شود با کلیک روی دکمه موجود در هر بخش راهنمایی در رابطه با رفع مشکل ارائه خواهد شد به عنوان مثال اگر مشکلی در رابطه با ویندوز آپدیت وجود داشته باشد در کادر مربوطه دکمه با عنوان Change setting را مشاهده خواهید کرد با کلیک روی این دکمه می‌توانید تنظیماتی را در مورد به روزرسانی ویندوز اعمال کنید.

پس از انجام تغییرات و نصب برنامه‌های پیشنهاد شده و یا آپدیت کردن برنامه‌ها و Save کردن تغییرات اعمال شده در قسمت Notification area پرچم سفیدی را بدون علامت ضربدر قرمز رنگ مشاهده خواهید کرد.

 همچنین اگر مایل به دریافت این پیغام نیستید می توانید در سمت چپ صفحه action center گزینه Change action center setting را انتخاب کنید در پنجره باز شده می‌توانید تنظیمات مربوط به این گزینه را به دلخواه تغییر دهید همچنین می‌توانید تعیین کنید که در مورد کدامیک از مسائل مربوط به سیستم به شما پیغام داده شود و در مورد کدام موارد پیغام داده نشود.

ابوذرقنبری بازدید : 267 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز۷ امکان گرافیکی جالبی  طراحی شده‌ با فشرده نگه داشتن کلید ویندوز روی صفحه کلید و فشردن متوالی کلید Tab برنامه‌های در حال اجرا یکی‌یکی به شکل گرافیکی زیبایی روی صفحه نمایش داده می‌شوند هرکدام از برنامه‌های مورد نظرتان هست را به راحتی از بین آن‌ها انتخاب کنید کافی است بعداز رسیدن به برنامه مورد نظرتان دکمه ویندوز را رها کرده تا روی آن برنامه بازگردد.


قابلیت مفید دیگر Taskbar نحوه نمایش پنجره‌های متعدد از یک برنامه می‌باشد اگر از یک شاخه برنامه خاص چند پنجره متفاوت باز کنید در این Taskbar به شکل کارآمدی برایتان نمایش داده خواهد شد به عنوان مثال چند فایل Word را همزمان اجرا کنید مشاهده می‌کنید که آیکن‌های مربوط به این چند برنامه باز شده مستقیما روی Taskbar نمایش داده نخواهند شد اکنون با قرار دادن ماوس روی آیکن Word روی Taskbar خواهید دید که آیکن پنجره‌های گشوده‌شده به شکل تصویر بسیار کوچکی از آن پنجره در کنار هم و در بالای آیکن Word قرار گرفته‌اند.

حال به راحتی می‌توانید با کلیک روی هرکدام از این تصاویر کوچک پنجره مربوط به آن را بزرگ کرده و از آن استفاده کنید قابلیت جذاب دیگر این تصاویر کوچک این است که در هر کدام از آن‌ها علامت ضربدری که برای بستن پنجره‌ها در ویندوز به کار می‌رود را مشاهده خواهید کرد این بدان معناست که می‌توانید بدون مراجعه به پنجره اصلی تنها با کلیک روی این علامت ضربدر و بستن تصویر کوچک از پنجره اصلی نیز خارج شوید.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد آن‌چه در این Taskbar مشاهده نمی‌کنید آیکن short desktop می‌باشد، این آیکن در ویندوز‌های قبلی روی Taskbar وجود داشت و با یک کلیک روی آن تمام پنجره‌های باز موجود روی دسکتاپ Minimize می‌شدند و دسکتاپ خالی در دسترس قرار می‌گرفت در ویندوز۷ این آیکن در انتهای سمت راست Taskbar منتقل شده است در این قسمت مستطیل کوچکی را مشاهده می‌کنید اگر با ماوس روی این مستطیل که Preview desktop نام دارد قرار بگیرد برنامه‌های در حال اجرا نامرئی شده و یک دسکتاپ تقریبا خالی در اختیار خواهید داشت البته هنوز دیواره‌های پنجره‌ها راخواهید دید.

برای این‌که پنجره‌ها کاملا Minimize شوند کافی است روی دکمه مستطیل شکل کلیک کنید در این صورت یک دسکتاپ کاملا خالی در دسترس دارید در این حالت آیکن تمام برنامه‌های در حال اجرا را در Taskbar مشاهده می‌کنید با کلیک روی هرکدام از این برنامه‌ها مجددا آن را روی دسکتاپ در اختیار خواهید داشت.

آن‌چه تاکنون مشاهده کردید حالت پیش‌فرض Taskbar بود شما می‌توانید به دلخواه خود تنظیمات Taskbar را تغییر دهید بدین منظور روی مکان خالی درTaskbar کلیک راست کنید در منوی باز شده امکانات مختلفی برای تنظیمات Taskbar مشاهده خواهید کرد یکی از این گزینه‌ها lock the Taskbar می‌باشد به صورت پیش‌فرض Taskbar شما قفل شده قرار دارد با خارج کردن Taskbar از این حالت می‌توانید Taskbar ‌تان را به هرجایی در دسکتاپ منتقل کنید.

به این منظور روی یک قسمت خالی درTaskbar کلیک کرده و ماوس خود را به حالت فشرده نگه‌دارید اکنون می‌توانید با کشیدن Taskbar به سمت راست یا چپ یا بالای دسکتاپ آن را در هرمکانی که تمایل دارید قرار دهید.

همچنین با انتخاب Properties در منویی که با کلیک راست روی Taskbar گشوده می‌شود می‌توانید به تنظیمات بیشتری در پنجره Taskbar and start menu properties دسترسی داشته باشد.

با بازشدن این پنجره مشاهده می‌کنید که محتویات سربرگ اول یعنی Taskbar برایتان نمایش داده می‌شود این امر بدان سبب است که شما با کلیک راست روی Taskbar به پنجره Properties وارد شده‌اید.

اگر با راست کلیک روی منوی Start به این پنجره وارد شوید سربرگ Start menu وارد می‌شوید.

یکی از امکاناتی که برای تنظیم Taskbar در این پنجره در اختیار دارید گزینه hide Taskbar Auto می‌باشد این گزینه را انتخاب کنید و روی دکمه Apply کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که Taskbar در زیر صفحه دسکتاپ مخفی می‌شود.

و با قرار دادن ماوس روی قسمت پایین دسکتاپ مجددا ظاهر می‌گردد این بدان معناست که زمانیکه نیازی به Taskbar ندارید و از آن استفاده نمی‌کنید خود‌به‌خود در زیر صفحه پنهان می‌شود و از دید خارج می‌گردد.

 

قسمت بعدی روش دیگری برای تعیین مکان Taskbar است از این بخش نیز می‌توانید مکان Taskbar را روی دسکتاپ تعیین کنید می‌توانید آن را در حالت پایین،بالا،چپ یا راست صفحه قرار دهید.

آیتم بعدی که در این پنجره می‌توانید تنظیم کنید نحوه قرار گرفتن پنجره‌های متعدد از یک برنامه روی Taskbar می‌باشد با انتخاب گزینه اول در قسمت Taskbar button یعنی گزینه Always combine, Hide labels تمام پنجره‌های باز شده از یک برنامه خاص مانند مثال قبلی که در مورد Word مشاهده کردید در بالای آیکن آن برنامه به صورت لیست قرار می‌گیرند و جای زیادی رو Taskbar اشغال نخواهند کرد.

با انتخاب گزینه دوم یعنی Combine when taskbar is full آیکن‌ها تا زمانی که Taskbar پر شده و جای دیگری روی آن باقی نمانده باشد روی Taskbar کنار هم قرار می‌گیرند هنگامی که Taskbar پر شد ادغام شده و به صورت لیست در بالای آیکن برنامه‌اشان قرار خواهند گرفت.

با انتخاب گزینه آخر یعنی Never combine هرتعداد برنامه‌ی مشابه که بازکنید کنار هم روی Taskbar قرار خواهند گرفت و هرچه بیش‌تر برنامه باز باشد آیکن‌ها کوچک‌تر شده و در کنار هم جای می‌گیرند و هرگز ادغام نخواهند شد.

انتخاب گزینه اول در این مورد کارایی بهتری دارد و Taskbar مرتب‌تری را برایتان مهیا خواهد ساخت.

 

مورد دیگری که می‌توانید در قسمت تنظیم کنید ناحیه Notification می‌باشد در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که چه آیکن‌هایی در این ناحیه قرار بگیرند همان‌طور که می‌دانید ناحیه Notification در قسمت انتهایی سمت راست Taskbar می‌باشد.

ابوذرقنبری بازدید : 233 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز۷ می‌توانید ابزارهاو Gadget‌های مختلفی را بنابر دلخواه خود روی دسکتاپ قرار دهید برای این کار روی مکانی خالی روی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Gadget‌ را انتخاب کنید

در پنجره باز شده ابزارها یا Gadget‌های مختلفی را که به صورت پیش فرض به همراه ویندوز۷ نصب شده‌اند مشاهده خواهید‌کرد.

از آیتم‌های جالب  می‌توانید روی دسکتاپ منتقل کرده و از آن‌ها استفاده کنید پیش‌بینی آب و هوا و یا Currency برای تبدیل واحدهای پول دیگر و CPU Meter برای مشاهده عملکرد کامپیوتر و ابزارهای مختلف دیگر می‌باشد همچنین با کلیک روی گزینهonline Get more Gadget‌ می‌توانید ابزارهای دیگری را از اینترنت دانلود کنید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر راجع به هریک از این ابزارها روی آن کلیک کرده و سپس فلش کنار گزینه show detail را کلیک کنید در این حالت در پایین صفحه اطلاعاتی را در مورد آن ابزار مشاهده خواهید کرد.

اکنون با ابزارهایی که روی دسکتاپ قرار داده‌اید دقت کنید زمانی که ماوس را روی این ابزارها قرار دهید در کنارشان تعدادی دکمه ظاهر خواهد شد اولین دکمه که به شکل علامت ضربدر می‌باشد برای بستن این ابزار به کار می‌رود با کلیک روی آن ابزار مورد نظر روی دسکتاپ حذف خواهد‌ شد.

دکمه بعدی که در برخی ابزارها مانند تقویم قابل دسترس است برای ایجاد سایز بزرگ‌تر می‌باشد.

با کلیک روی این دکمه تصویر بزرگتر و کاملتری از آن آیتم را مشاهده خواهید کرد.

در کنار بعضی از آیتم‌ها به جای این دکمه، دکمه‌ای برای تنظیمات بیش‌تر آن آیکن مشاهده خواهید کرد به عنوان مثال در رابطه با ساعت دکمه‌ای به شکل آچار را می‌بینید که با کلیک روی آن پنجره تنظیمات نمایان می‌شود.

در قسمت Clock name می‌توانید نامی را برای ساعت وارد کنید با کلیک روی فلش موجود در زیر تصویر ساعت نیز می‌توانید شکل دلخواه را برای ساعت انتخاب کنید در قسمت Time zone می‌توانید ساعت محل مورد نظر را انتخاب کنید با فعال گردن گزینه Show the second hand ثانیه شمار نیز روی ساعت نمایش داده می‌شود پس از اعمال تغییرات دلخواه OK را کلیک کنید.

قابل ذکر است که به همین روش می‌توانید چندین ساعت را متناسب با ساعت مکان‌های مختلف روی دسکتاپ قرار دهید به این منظور باید ساعت دیگری را روی دسکتاپ قرار داده و تنظیمات آن را اعمال کنید.

دکمه آخر برای تغییر مکان ابزار مورد نظر روی دسکتاپ می‌باشد با قرار دادن ماوس روی این قسمت می‌توانید ابزارتان را به هر مکانی روی دسکتاپ منتقل کنید.

همچنین با کلیک راست روی هریک از ابزارهای قرار داده شده روی دسکتاپ می‌توانید تنظیمات بیش‌تری را روی این موارد انجام دهید به عنوان مثال روی ساعتی که روی دسکتاپ قرار داده بودید راست کلیک سپس گزینه Always on top را انتخاب کنید به این ترتیب این ابزار همیشه در بالای تمام پنجره‌ها قرار خواهد گرفت و همواره در معرض دید خواهدبود.

گزینه دیگر Opacity می‌باشد در کنار این گزینه فلش سیاه‌رنگی مشاهده خواهید کرد که با قرار گرفتن روی این فلش اعداد مختلفی را مشاهده می‌کنید اگر عدد ۱۰۰% را انتخاب کنید به صورت کامل ابزار را خواهید دید و در صورت استفاده از درصدهای کم‌تر این ابزار را کمرنگ‌‌تر مشاهده خواهید کرد مثلا اگر ۴۰% درصد را انتخاب کنید ساعت شما مقداری کمرنگ‌تر نشان داده خواهد شد که اگه پنجره‌ای زیر آن قرار بگیرد قابل رویت خواهد بود.

قابل ذکر است که با قرار دادن ماوس روی آن به صورت کاملاً واضح نمایان خواهد شد.

با استفاده از گزینه Get more gadgets online می‌توانید مستقیما به سایت مایکروسافت رفته و به بخش Gadget‌ها مراجعه کنید.

همان‌طور که می‌بینید در این صفحه سربرگ دسکتاپ Gadget فعال است که ابزارها و Gadget‌ها دیگری را به شما نشان می‌دهد شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

ابوذرقنبری بازدید : 847 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

بدین منظور:
ابتدا کامپیوتر را Restart کرده و چندین بار کلید Delete را فشار داده تا به محیط Setup بروید.


سپس گزینه Intergrated Peripherals را انتخاب کنید و در صفحه باز شده گزینه Keyboard Power on را انتخاب کنید که شامل گزینه های زیر می باشد و به ترتیب آنها را توضیح می دهیم:


1- گزینه Password : با انتخاب این گزینه می توان پسوردی را وارد نمود و از طریق پسورد کامپیوتر را روشن کرد اگر این گزینه را انتخاب کنیم باید بعد از آن گزینه KB Power On Password را انتخاب وپسورد مورد نظر را وارد کرد و سپس آن را تائید نمود.


2- گزینه Any Key : با انتخاب این گزینه با هر کلید صفحه کلید می توان کامپیوتر را روشن نمود.


3- گزینه Disabled : با انتخاب این میتوان گزینه روشن شدن کامپیوتر را توسط صفحه کلید غیره فعال نمود.
4. گزینه Key Board 98 : این گزینه مخصوص صفحه کلید های قدیمی است. پس از انتخاب یکی از گزینه های بالا کلید F10 را فشار داده وتغیرات اعمال شده را با زدن کلید Y وسپس کلید Enter آن را تائید می کنیم .
لازم به ذکر است که با برداشتن جامپر Power روی کیس می توان فقط توسط صفحه کلید کامپیوتر را روشن نمود.

ابوذرقنبری بازدید : 231 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

امروز قصد دارم تا شما را با چند نکته و ترفند از این نرم افزار اشنا کنم که بتوانید استفاده کاملی را از آن داشته باشید با ما  همراه باشید.


۱- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه .

با نوشتن I MISS U یا MISS YOU دستگاه طرف مقابل پر از ستاه میشه

با نوشتن HAPPY BIRTHDAY یا BIRTHDAY دستگاه طرف مقابل شما پر از کیک تولد میشه

۲- تغییر صدا در پیامهای صوتی وی چت با WECHAT VOICE

این قابلیت برای دارندگان گوشیهای اندروید می باشند و دارندگان این پلتفرم میتوانند برنامه WECHAT VOICE را دانلود کرده و صدای خود را به شکلهای مختلف تغییر داده و در وی چت استفده نمایند که قطعا لذت بخش خواهد شود.

۳- تغییر نام لیست مخاطبین وی چت

شاید شما دلتان نخواهد که مخاطبینتان در وی چت با همان نام دیده شوند ، شما می توانید به راحتی نام مخاطبان خود را تغییر دهید برای این منظور می توانید روی تصویر شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان کلیک کرده سپس روی سه نقطه کلیک کنید و روی ALIAS کلیک کرده و هر نامی که خواستید قرار دهید.

۴- نوشتن متن در قسمت مومنت

شما در قسمت مومنتز یا همان آلبوم به راحتی می توانید تصویر اضافه کرده و متن کتاهی برای آنم در نظر بگیرید ولی اگر بخواهید متنی قرار دهید فقط کافیست که روی آیکون دوربین کلیک کرده و برای مدت سه الی چهار ثانیه آنرا نگهدارید تا بتوانید متن دلخواهتان را اضافه نمائید.

۵- استفاده از وی چت در محیط وب ، کامپیوتر

۶- تغییر تصویر زمینه محیط چت روم وی چت

settings -> General -> Chat Back ground

7- مخفی کردن نوشته های بعضی از مخاطبین

می دونید که هر مخاطبی که تو لیست شما قرار داره وقتی مطلب یا عکسی رو توی مونتز MOMENTS آپلود میکنه برای شما هم آلارم میده و میتونید اونرو ببینید حالا اگر نخواید آپلودهای بعضی از مخاطبینتون دیده بشه چکار باید بکنید؟  به مسیر زیر میرید و کسانی که نمیخواید آپدیتهاشون رو ببینید به لیست اضافه میکنید

Settings->Privacy->Moments->Hidden

8- پاسخ به نظر خاصی در لیست نظرات

فرض کنید چند نفر روی تصویر ویا مطلب شما نظر داده اند و شما میخواهید خطاب یه یکی از آنها پاسخ دهید. برای اینکار روی متن کامنت شخص مورد نظر کلیک میکنید ، می بینید که پاسخ خطاب به وی داده می شود.

۹- پیدا کردن تمامی تصاویری که در وی چت از آنها استفاده کرده اید ، دراندرویداین قابلیت جواب داده و میتونه خیلی کاربردی باشه ، شما می تونید به تمامی تصاویری که در ویچت استفاده کرده اید دسترسی داشته باشید.

برای این منظور وارد فولدر وی چت رد sd card شوید روی MicroMsg کلیک کنید و روی فولدری که نام ثابتی نداره و از یه سری حروف به معنی تشکیل شده کلیک کنید توی گوشی که من تست کردم اسمش این بود jdefjghkllnbh بود حالا به فولدر image2 برید و این گزینه رو سرچ کنید *.jpg می بینید که تمام تصاویر براتون لیست میشه.

۱۰- دوستان خود را از موقعیت مکانی خود آگاه کرده و به راحتی آدرس تصویری بدهید

خیلی راحت توسط وی چت می توانید نقشه مکانی را که در آن قرار دارید برای دوستانتان ارسال کنید . برای این کار کافیست به محیط چت شخص مورد نظر وارد شده و روی علامت + کلیک کرده و location را انتخاب نمائید ، خواهید دید که نقشه مکان فعلی شما برای دوستتان ارسال می شود.

ابوذرقنبری بازدید : 198 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

1 ـ كليدهاي Win key + R را از روي صفحه ‌كليد فشار دهيد تا پنجره Run نمايش داده شود.

2 ـ عبارت regedit را در كادر موردنظر وارد كرده و كليد اينتر را فشار دهيد تا ويرايشگر رجيستري باز شود.

3 ـ در ستون سمت چپ مسير زير را دنبال كنيد:

HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\EventLabels\WindowsLogon

4- پس از مراجعه به مسير فوق، در بخش سمت راست گزينه‌اي با عنوان ExcludeFromCPL قابل مشاهده است. روي اين كليد دو بار كليك كرده و مقدار آن را از عدد يك به صفر تغيير دهيد.

5- تا اين مرحله شما قابليت تغيير در آهنگ ورود به سيستم‌ عامل را فعال كرده‌ايد، براي فعالسازي اين قابليت هنگام خروج از سيستم‌ عامل نيز به مسير ذكر شده در مرحله 3 برويد و به ‌جاي Windows Log on گزينه Windows Log off را در انتهاي مسير انتخاب كنيد.

6- كارهاي مرحله 4 را تكرار كرده و مقدار كليد ExcludeFromCPL را از يك به صفر تغيير دهيد.

7- حالا مي‌توانيد ويرايشگر رجيستري را ببنديد و به بخش Sound در كنترل پنل مراجعه كنيد. (براي انجام اين كار مي‌توانيد پس از فشار كليدهاي Win Key + W، عبارت sounds را وارد كرده و كليد اينتر را فشار دهيد)

8- مشاهده مي‌كنيد كه دو گزينه Windows Log off و Windows Log on به فهرست گزينه‌هاي موجود اضافه شده و مي‌توانيد آهنگ دلخواه خود را به اين دو گزينه اختصاص دهيد.

ابوذرقنبری بازدید : 358 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

۱- ابتدا به سایت http://www.bluestacks.com رفته و نسخه مربوط به ویندوز خودتون رو دانلود کنید که حجمی معادل ۱۰ مگابایت داره تقریبا ( این برنامه به صورت آنلاین نصب میشه ، یعنی اینکه وقتی شما میخواهید نصب کنید runtime برنامه متناسب با سیستم شما نصب میشه که یه مقدار زمان بر هست پس تو پروسه نصب تعجب نکید شاید تا یک ساعت هم طول بکشه به سرعت اینترنت شما بستگی داره)

۲- برنامه رو باز کنید و اجازه بدید برای اولین بار لودش کامل بشه که یه کمی طول میشکه

۳- روی برنامه های نصبی اندروید که دارید و با پسوند APK هستند کلیک کنید . خواهید دید که به راحتی نصب و اجرا می شوند. فقط دوتا نکته داره که باید توجه کنید .

نکته ۱ : یه شماره موبایل که به ویچت وصل نباشه رو برای sign up بدید.

نکته ۲: نرم افزار قابلیت تایپ فارسی نداره .

 نکته : اگر سخت افزار سیستمتون ضعیف هست اصلا بی خیال شبیه سازی بشین!

ابوذرقنبری بازدید : 347 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

با سلام خدمت شما دوستان امروز می خواهم نحوه فعال کردن Telnet رو در ویندوز ۷ و ۸ آموزش بدم

خوب برای این کارابتدا باید گزینه Turn Windows features on or off را پیدا کرده وبرای اجرای گزینه فوق می توانیم به مسیر زیر بریم:

Start >control panel >program and features > Turn Windows features on or off

که در گوشه سمت چپ قرار داره کلیک کنید بعد منتظر بمونید تا Loading  بشه در پنجره باز شده گزینه های متعددی وجود داره که ما دو گزینه اش رو علامت می زنیم .این دو گزینه عبارت است از  Telnet Client وTelnet Server باید تیک رو در کنار این دو گزینه  قرار بدید.

بعد قابلیت تلنت فعال می شود. حالا اگر CMD را باز کنید می بینید با تایپ دستور Telnet صفحه ای جدید پدیدار می شه که بالای صفحه نوشتهWelcome To Microsoft Telnet Client

ابوذرقنبری بازدید : 325 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

در این آموزش ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می‌توانید در کمتر از چند دقیقه، یک فلش‌دیسک بازیابی برای ویندوز ۸ خود بسازید.

قدم اول: در صفحه شروع ویندوز ۸، عبارت recovery را تایپ کرده و گزینه setting را انتخاب نمایید تا محدوده جستجو به تنظیمات سیستم‌عامل بسط یابد. سپس از نتایج به نمایش در آمده، گزینه Create recovery drive را برگزینید تا ابزار مربوط به کار ما اجرا شود.

 قدم دوم: زمانی که ابزار مربوط به ساخت درایو بازیابی اجرا شد، تیک گزینه Copy the recovery partition from the PC to the recovery drive را بزنید. این گزینه محتویات پارتیشن بازیابی که معمولا بر روی لپ‌تاپ‌ها وجود دارد را نیز به درایو بازیابی شما خواهد افزود. اگر این گزینه کمرنگ است و قابل تیک زدن نمی‌باشد، بدین معنی است که رایانه شما پارتیشن خاصی برای بازیابی ندارد. به خاطر داشته باشید که اگر این گزینه را تیک زدید، فلش‌دیسک شما می‌بایست حداقل ۱۶ گیگابایت باشد. در غیر این صورت شما فقط به ۲۵۶ مگابایت فضا نیاز خواهید داشت.

قدم سوم: مطمئن شوید که فلش‌دیسک مورد نظر شما خالی بوده و در لیست درایوهای در دسترس رایانه شما قرار دارد. لازم به ذکر است که کلی محتویات احتمالی فلش‌دیسک شما توسط ابزار تهیه درایو بازیابی حذف خواهند شد. زمانی که مراحل ساخت درایو به پایان رسید بر روی دکمه Create کلیک کرده و دقایقی صبر نمایید تا درایو بازیابی شما ایجاد شود.

تمام شد! به همین راحتی. اکنون شما می‌توانید با استفاده از این فلش‌دیسک بازیابی ویندوز ۸، سیستم خود را راه‌اندازی مجدد کرده و اموری نظیر بازیابی، بازگردانی و تعمیر خودکار را انجام دهید.

ابوذرقنبری بازدید : 296 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

برای استفاده از این قابلیت مفید، مراحل زیل را دنبال نمایید:

۱ یک فلش‌دیسک خالی را به رایانه خود وصل کنید. مطمئن شوید که حافظه در دسترس این فلش‌دیسک برای پشتیبان‌گیری از تمام فایل‌های مورد نظر شما کافی خواهد بود.

۲ در صفحه Start از رابط کاربری مترو، عبارت file history را تایپ نمایید. پایین گزینه جستجو، بر روی Settings Catagory کلیک کنید. از نتایج بدست آمده در ستون سمت چپ بر روی File History کلیک نمایید.

۳ تاریخچه فایل می‌بایست اتصال فلش‌دیسک شما را تشخیص و آن را نمایش دهد. بر روی گزینه Turn On در پایین صفحه کلیک کنید تا تاریخچه فایل فعال شود. شما پیغامی را مشاهده خواهید کرد که طی آن به شما اعلام می‌شود که تاریخچه فایل، فایل‌های شما را برای اولین مرتبه ذخیره می‌کند. زمانی که پشتیبان‌گیری به اتمام رسید، شما پیغامی مبنی بر اعلام زمان آخرین کپی از فایلها دریافت خواهید نمود.

۴ اگر شما می‌خواهید به‌جای استفاده از فلش‌دیسک، فایل پشتیبان خود را بر روی شبکه محلی ذخیره نمایید، بر روی دکمه Turn Off کلیک کرده و فلش دیسک را از رایانه خارج کنید. در ستون سمت چپ، بر روی گزینه Select Drive Option کلیک نمایید. سپس بر روی گزینه Add Network Location کلیک کنید. ویندوز تمامی رایانه‌ها و درایوهای موجود در شبکه محلی شما را به نمایش خواهد گذاشت. محل مورد نظر خود را از لیست مذکور انتخاب نمایید.

۵ شبکه اشتراکی و یا پوشه مورد نظر خود را که مایلید تاریخچه فایل در آنجا ذخیره شود انتخاب کنید. شما می‌توانید بر روی دکمه ایجاد پوشه کلیک کرده و پوشه‌ای با نام دلخواه خود را بسازید. بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید تا لیستی از پوشه‌ها و درایوهای شبکه را در قالب درایو File History مشاهده نمایید. ویندوز از شما سئوالی مبنی بر تمایل به انتقال فایل‌های موجود به مکان جدید خواهد پرسید که گزینه No را انتخاب کنید.

۷ شما می‌توانید برخی از پوشه‌ها را مستثنی کرده و از تاریخچه فایل خارج نمایید. در ستون سمت چپ بر روی گزینه Exclude Folders کلیک کرده و در صفحه جدید گزینه Add را انتخاب کنید.پوشه‌هایی را که مایل نیستید تا از طریق تاریخچه فایل، پشتیبان‌گیری شوند را انتخاب نموده و در پایان بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

۸ شما تنظیمات دیگری نیز در اختیار دارید. از ستون سمت چپ بر روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید. در منوی کرکره‌ای مربوط به Save Copies of Files مدت زمان دوره‌ای را که مایلید به فرآیند ذخیره فایل‌ها اختصاص دهید، انتخاب کنید. به صورت پیش‌فرض این گزینه بر روی «هر یک ساعت» تنظیم شده است. در منوی کرکره‌ای مربوط به Size of Ofline Cache میزان فضای اختصاص داده شده به تاریخچه فایل در محل ذخیره‌سازی را مشخص کنید. این گزینه به صورت پیش‌فرض به میزان «۵ درصد» تنظیم شده است. و در نهایت منوی کرکره‌ای مربوط به Keep Saved Versions که مشخص می‌کند نسخه‌های مختلف فایل‌های پشتیبان، چه مدت زمان نگهداری شوند. این گزینه نیز به صورت پیش فرض بر روی Forever یعنی «برای همیشه» تنظیم شده است. در پایان بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

۹ اما آخرین مرحله. برای بازگردانی فایل یا فایل‌های مورد نظر خود، بر روی گزینه Restore Personal Files در ستون سمت چپ کلیک نمایید. بر روی پوشه‌ای که فایل‌های مورد نظر شما در آن قرار دارند دوبار کلیک کرده و فایل یا فایل‌های مورد نظرتان را برای بازگردانی انتخاب نمایید. سپس دکمه Restore to Orginal Location را فشار دهید. پنجره جدیدی از ویندوز اکسپلورر، فایل‌های بازگردانی شده را در محل اصلی نمایش خواهد داد.

ابوذرقنبری بازدید : 225 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

روش اول-تغییرات سرعت انیمیشن ها

ابتدا باید تنظیمات توسعه دهندگان یا همان Developer Options را فعال کنید.برای این کار به تنظیمات اندروید بروید و About Phone یا About Tablet را پیدا کنید; این گزینه ممکن است در گوشی های مختلف مانند سری جدید گلکسی در زبانه More بالای صفحه قرار گرفته باشد.حالا Build Number را پیدا و چندین بار پشت سر هم لمس کنید تا جمله You Are Now Developer ظاهر شود.حالا منوی Developer Options را در تنظیمات پیدا و آن را باز کنید.حالا در بالای صفحه سوویچ مربوط به آن را فعال کرده و از بخش Drwing گزینه های،Window animation scale,Transtion animition scale را پیدا کنید.بالمس هر کدام می توانید مدت زمان نمایش این انیمیشن ها را تغییر داده یا آن ها را به کل غیر فعال کنید این انیمیشن ها به صورت پیش فرض در حال مقیاس ۱xقرار دارند اما می توانید با انتخاب ۰٫۵x آن ها را سریع تر یا حتی مدت زمان آن ها را بیشتر کنید.

توجه داشته باشید که بر اساس سلیقه هر فرد این مدت زمان برای هر یک از ۳گزینه ی عنوان شده متفاوت و سلیقه ای خواهد بود.همچنین گفتنی است ، با تغییر این گزینه ها باید گوشی یا تبلت خود را یک بار مجددا راه اندازی (ریست) کنید.تا تغییرات به صورت کامل اعمال شوند.وقتی مقادیر مورد نظرتان را پیدا کردید در گشت و گزار در منوها و اپلیکیشن ها تاخییر و کندی کمتری را مشاهده خواهید کرد.

روش دوم-استفاده از GPU برای پردازش دو بعدی

اندروید به صورت پیش فرض پردازنده گرافیکی یا همان GPU را تنها برای رندر و پردازش صفحات وب و محیط های ۳بعدی به کار می گیرد و برای نمایش و رندر رابط کاربری از CPU استفاده می کند.بعضی اوقات و مخصوصا اگر گوشی یا تبلت شما دارای پردازنده گرافیکی خوبی باشد می توان با تغییر این عادت اندروید سرعت گوشی یا تبلت خود را افزایش دهید.

برای این کار دوباره به تنظیمات Developer Options بروید و در بخش Hardware-accelerated rending اولین گزینه یعنی Force GPU rendening را فعال کنید.به این ترتیب اندروید را مجبور می کنید که از پردازنده گرافیکی برای نمایش محتوای دوبعدی استفاده کند.

روش سوم-محدودیت اجرای اپلیکیشن ها در پس زمینه

یکی از قابلیت های خوب اندروید مالتی تسکینگ یا همان چند وظیفگی است; با این قابلیت قادر خواهید بود تا چندین اپلیکیشن را هم زمان و درحال اجرا نگه دارید و به راحتی بین آن ها سوویچ کنید اما اگر حافظه ی رم گوشی بیش از اندازه اشغال شود احتمالا با کندی و هنگ کردن های رایج اندروید مواجه خواهید شد.اندورید به صورت پیش فرض سعی می کند با بستن اپلیکیشن های اضافه پس زمینه این مشکل را حل کند اما اگر از آن دسته کاربرانی هستید که با باز کردن چندین اپلیکیشن متوجه کندی می شوید احتمالا رم گوشی شما ظرفیت پایینی دارد و بااین ترفند شاید بتوانید اوضاع را کمی بهتر کنید.

در همان منوی Developer Options در قسمت Apps گزینه ی Limit Background Processes  را انتخاب  کنید.حالا در این منو می توانید تعداد اپلیکشن های حداکثری که اجازه باز ماندن در پس زمینه دارند را تعیین کنید. باز هم بسته به مشخصات سخت افزاری گوشی یا تبلت شما عدد بهینه می تواند هر کدام از این ها باشد.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 210
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 210
  • بازدید ماه : 7,311
  • بازدید سال : 70,629
  • بازدید کلی : 1,246,960