loading...
آموزش جامع وترفندکامپیوتروموبایل
امام سجاد (ع):

منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) برترین اهل هرزمان اند .  

 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

 
ابوذرقنبری بازدید : 264 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

 

راه اندازی پلتفرم در حالت Safe Mode :

برای راه اندازی گوشی یا تبلت اندرویدی خود با اندروید نسخه ۴٫۱ یا بالاتر کافی است دکمه Power گوشی خود را فشار داده و اندکی نگه دارید تا

منوی تنظیمات Power نمایان شود.بعد تنظیم Power Off را فشار داده و باز هم کمی نگه دارید.بعد از اینکار از شما پرسیده می شود که آیا قصد راه

اندازی مجدد دستگاه اندرویدی خود در حالت Safe Mode را دارید؟ بعد از نمایش این پیام روی دکمه OK ضربه ای بزنید.

نکته:برای خروج از حالت Safe Mode دستگاه خود را در حالت عادی ریست کنید

اگربخواهیدگوشی خود را به تنظیمات پیشفرض کارخانه برگردانید کافی است صفحه تنظیمات یا Settings screen را باز کرده روی گزینه Backup & reset ضربتی زده و سپس روی گزینه ای دیگر با نام Factory data reset نیز ضربتی بزنید و مراحلی که پیش رویتان می گذارد را تا انتها رفته تا عملیات

بازیابی به تنظیمات پیش فرض کارخانه انجام شود

 

ابوذرقنبری بازدید : 339 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

update یک پچ است که پس از ارائه محصول، قابل دسترس خواهد بود، کار آن نیز رفع اشکالات است. این در حالی است که upgrade به کلی به

معنای جایگزینی یک محصول با یک نوع جدید آن است.

ممکن است برای یک محصول تعداد زیادی update وجود داشته باشد، اما تنها چند upgrade موجود است.

update ها اکثراً رایگان هستند ولی upgrade ها به پول نیاز دارند.

update ها گاهی بسیار حیاتی می شوند اما upgrade ها انتخابی هستند.

ابوذرقنبری بازدید : 243 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

اگر شما احیانا قصد نصب مجدد ویندوز۸ را داشته باشید می توانید بدون استفاده از دیسک و درگیر شدن با رابطهای کاربری متداول برای نصب ویندوز

این کار را انجام دهید.این امکان از طریق قابلیت داخلی ای با نام refresh Your PC که در داخل ویندوز ۸ موجود است امکان پذیر می باشد.نحوه کار این

قابلیت بدین گونه است که تمامی برنامه های نصب شده و هر گونه تغییر سیستمی که در ویندوز ایجاد شده را حذف کرده و فایل های شخصی شما

را دست نخورده باقی نگه می دارد.

ابوذرقنبری بازدید : 260 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

نرم افزارTeamViewer. (تیم ویوور) را دانلود ونصب کنید.

برای نصب و راه اندازی این نرم افزار سه گزینه در پیش رو دارید:

نصب و راه اندازی نسخه کامل نرم افزار، با تمام امکانات

نصب برای کنترل از راه دور این کامپیوتر در آینده اگر خواستید به کامپیوتر دسترسی داشته باشید، اگر می خواهید هیچ کدی وارد نکنید باید این گزینه را انتخاب کنید.

تنها نرم افزار را اجرا می کند اما چیزی را نصب نمی کند. این گزینه خوبی است اگر می خواهید نرم افزار را در حالت فعال بر روی درایو داشته باشید.

دقت کنید که گزینه “personal / non-commercial use” در نیمه پایینی پنجره setup را انتخاب کنید.

 

در گام بعدی، باید نرم افزار تیم ویوور را بر روی اسمارت فون و یا تبلت خود نصب کنید. برنامه را اجرا کنید، سپس آیدی نشان داده شده در کامپیوتر

را وارد کنید و رمز عبور را وارد کنید تا متصل شوید. اگر از حالت دسترسی بدون مراقبت استفاده می کنید تنها باید رمز عبور خود را وارد کنید.

هنگامی که متصل شدید، فورا صفحه کامپیوتر دسکتاپ تان را روی صفحه نمایش موبایل و تبلت مشاهده می کنید.  اما در نهایت می توانید به طور

لمسی کامپیوتر خود را کنترل کنید. البته شاید در ابتدا کار کردن با رابط تاچ کمی مشکل باشد و با مشکلاتی مواجه شوید. اما با کمی تمرین می

توانید مشکلات خود را حل کنید.

 

برای دسترسی به منوی TeamViewer می توانید روی آیکون کیبورد که در سمت راست پایین قرار دارد کلیک کنید تا منو باز شود

ابوذرقنبری بازدید : 907 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (2)

در نسخه جدید می توانید مستقیما به صفحه دسکتاپ وارد شوید.

برای اینکار بر روی Desktop Tile کلیک نمایید و بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست کلید کنید.

گزینه Properties را انتخاب کنید و به قسمت Navigation Tab وارد شوید.

در مرحله بعدی گزینه Go to desktop instead of start when I sign in را انتخاب کنید. (این گزینه در زیر انتخاب های Start Screen می باشد).

ابوذرقنبری بازدید : 729 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

 

یکی از دو روش زیر برای حذف این آیکون ها را انجام دهید:

روش اول

این روش مخصوص ویندوز ۷ است.

۱- در منوی استارت، قسمت جستجوی آن، عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر بزنید تا پنجره رجیستری باز شود.

۲- اگر هشداری توسط UAC ویندوز به شما داده شد گزینه Yes را انتخاب کنید.

۳- در کادر سمت چپ پنجره باز شده، به مسیر زیر بروید:

 HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\explorer\Desktop\NameSpace

4- در این جا به دنبال فولدری بگردید که در آن عبارت My Bluetooth Places باشد. این عبارت در پنجره سمت راست نمایش داده می شود.

۵- فولدری که دارای این عبارت است را حذف کرده و سیستم را ری استارت کنید.

روش دوم:

۱- بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید.

۲- بر روی آیکون آن در نوار ابزار راست کلیک کرده و گزینه Show bluetooth Devices را بزنید. (دسترسی به این بخش از طریق Control Panel ویندوز، صفحه Devices and Printers نیز امکان پذیر است).

۳- روی آیکونی که می خواهید حذف کنید کلیک راست کرده و Remove Device را بزنید. چند دقیقه ای صبر کنید تا ویندوز دستگاه را پاک کند.

 

ابوذرقنبری بازدید : 357 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

اولین تصویری که هنگام بالا آمدن ویندوز ۸ و ۸٫۱ روی صفحه نمایش ظاهر می شود، لوگوی ویندوز است. تغییر این لوگو برای تنوع برای برخی جالب است. 

ابتدا نرم افزار8oot Logo Changerرا دانلود کنیدوپس از نصب آن را اجراکنید.

صفحه اصلی این نرم افزار دارای دو تب است. Bitamps و Testmode.

در مرحله اول شما باید تصویری را که می خواهید جایگزین لوگوی بوت ویندوز شود وارد نرم افزار کنید. بر گزینه Load Picture پایین صفحه نرم افزار کلیک کنید و تصویر مربوطه را انتخاب کنید.

اگر از ویندوز ۸٫۱ استفاده می کنید باید Test Signing در تب Testmode را با استفاده از گزینه Turn it ON or OFF فعال کنید (turn on کنید). انجام ندادن این کار باعث می شود هیچ تصویری هنگام بوت نمایش داده نشود. پس از انجام این کار مجددا به تب Bitamps بازگردید.

 می توانید از تصویر وارد شده بخشی را که می خواهید به عنوان لوگو نمایش داده شود را با موس انتخاب کنید. بعد از آن دکمه فلش در زیر Edited pictures را زده تا ۶ فایل BMP در کادر کناری ایجاد شود.

مرحله بعد ایجاد یک فایل bootres.dll برای نمایش لوگوی جدید است. اما قبل از این کار، گزینه Backup را زده تا نسخه اصلی فایل bootres.dll (مربوط به لوگوی اصلی بوت ویندوز) را بک آپ گیری کند. اگر خواستید لوگوی اصلی ویندوز در مرحله بوت نمایش داده شود این فایل به درد می خورد. بعد از گرفتن بک آپ دکمه Generate bootres.dll را زده و پس از آن Apply را بزنید.

هنگامی که پنجره هشدار را دیدید، Yes را بزنید و سیستم را ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

توجه کنید اگر گزینه Test Signing را در مراحل قبل ON  کرده باشید، یک واترمارک با عنوان Test Mode روی دسکتاپ نمایش داده می شود. برای پنهان کردن آن، نرم افزار را مجددا باز کنید، به تب Testmode رفته و گزینه Backup shell32.dll.mui و Backup basebrd.dll.mui را بزنید تا نسخه اصلی این فایل ها را بک آپ بگیرید. بعد از آن هر دو گزینه Patch مربوطه را بزنید. سپس Restart Explorer را بزنید تا آن واتر مارک روی دسکتاپ ناپدید شود.

ابوذرقنبری بازدید : 294 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

۱ - اگر برنامه ی ES File Explorer File Manager  را ندارید آن را دانلود و نصب کنید. البته دیگر برنامه های file manager مثل Astro File Manager هم میتوانند این کار را انجام دهند اما ما این برنامه را به دلیل سادگی و راحتی کار با آن انتخاب کردیم.

 

۲- ES File Explorer File Manager را باز کنید.

۳- فایل هایی را که می خواهید از آن ها روی home screen گوشی میانبر درست کنید را پیدا کنید

۴- روی آیکون آ برنامه ها بزنید و برای چند ثانیه نگه دارید و بر روی گزینه More کلیک کنید. در این صورت یک پیغام برای شما می آید.

۶- گزینه ی Add To desktop را بزنید.

بعد از انجام این مراحل یک پیغام مبنی بر ساخته شدن میانبر مورد نظر نشان داده می شود. حال شما می توانید آن میانبر را روی home screen گوشی خود ببینید.

ابوذرقنبری بازدید : 245 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

صاحب وی چت ما هاتنگ، رئیس تنسنت بزرگترین شرکت اینترنتی در اسیا در میزان دارایی و ثروت از وانگ جیانلین سرمایه دار مشهور چین پیشی گرفت و دومین مرد ثروتمند چین شناخته شد.

واما ترفندهای برنامه:

1- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه .

با نوشتن I MISS U یا MISS YOU دستگاه طرف مقابل پر از ستاه میشه

با نوشتن HAPPY BIRTHDAY یا BIRTHDAY دستگاه طرف مقابل شما پر از کیک تولد میشه .

۲- تغییر صدا در پیامهای صوتی وی چت با WECHAT VOICE

این قابلیت برای دارندگان گوشیهای اندروید می باشند و دارندگان این پلتفرم میتوانند برنامه WECHAT VOICE را دانلود کرده و صدای خود را به شکلهای مختلف تغییر داده و در وی چت استفده نمایند که قطعا لذت بخش خواهد شود.

۳- تغییر نام لیست مخاطبین وی چت

شاید شما دلتان نخواهد که مخاطبینتان در وی چت با همان نام دیده شوند ، شما می توانید به راحتی نام مخاطبان خود را تغییر دهید برای این منظور می توانید روی تصویر شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان کلیک کرده سپس روی سه نقطه کلیک کنید و روی ALIAS کلیک کرده و هر نامی که خواستید قرار دهید.

۴- نوشتن متن در قسمت مومنت MOMENTS

شما در قسمت مومنتز یا همان آلبوم به راحتی می توانید تصویر اضافه کرده و متن کتاهی برای آنم در نظر بگیرید ولی اگر بخواهید متنی قرار دهید فقط کافیست که روی آیکون دوربین کلیک کرده و برای مدت سه الی چهار ثانیه آنرا نگهدارید تا بتوانید متن دلخواهتان را اضافه نمائید.

۵- تغییر تصویر زمینه محیط چت روم وی چت

شما می تونید  پس زمینه محیط چتتون رو تغییر بدیید و کافیه برای این کار به مسیر زیر برید

settings -> General -> Chat Back ground

6- مخفی کردن نوشته های بعضی از مخاطبین

می دونید که هر مخاطبی که تو لیست شما قرار داره وقتی مطلب یا عکسی رو توی مونتز MOMENTS آپلود میکنه برای شما هم آلارم میده و میتونید اونرو ببینید حالا اگر نخواید آپلودهای بعضی از مخاطبینتون دیده بشه چکار باید بکنید؟ خیلی سادست به مسیر زیر میرید و کسانی که نمیخواید آپدیتهاشون رو ببینید به لیست اضافه میکنید

Settings->Privacy->Moments->Hidden

7- پاسخ به نظر خاصی در لیست نظرات

فرض کنید چند نفر روی تصویر ویا مطلب شما نظر داده اند و شما میخواهید خطاب یه یکی از آنها پاسخ دهید. برای اینکار روی متن کامنت شخص مورد نظر کلیک میکنید ، می بینید که پاسخ خطاب به وی داده می شود.

۸- پیدا کردن تمامی تصاویری که در .ی چت از آنها استفاده کرده اید ، اندروید

این قابلیت رو من روی پلتفذمهای دیگه استفاده نکردم ولی روی اندروید استفاده کردم و جواب داده و میتونه خیلی کاربردی باشه ، شما می تونید به تمامی تصاویری که در ویچت استفاده کرده اید دسترسی داشته باشید.

برای این منظور وارد فولدر وی چت رد sd card شوید روی MicroMsg کلیک کنید و روی فولدری که نام ثابتی نداره و از یه سری حروف به معنی تشکیل شده کلیک کنید توی گوشی که من تست کردم اسمش این بود jdefjghkllnbh بود حالا به فولدر image2 برید و این گزینه رو سرچ کنید *.jpg می بینید که تمام تصاویر براتون لیست میشه.

۹- دوستان خود را از موقعیت مکانی خود آگاه کرده و به راحتی آدرس تصویری بدهید

خیلی راحت توسط وی چت می توانید نقشه مکانی را که در آن قرار دارید برای دوستانتان ارسال کنید . برای این کار کافیست به محیط چت شخص مورد نظر وارد شده و روی علامت + کلیک کرده و location را انتخاب نمائید ، خواهید دید که نقشه مکان فعلی شما برای دوستتان ارسال می شود.

ابوذرقنبری بازدید : 228 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

 

 

Star8 را دانلود کنید و بعد از اینکه برنامه باز شد اولین گزینه را بزنید. گزینه ی دوم برای خرید آنلاین آن است .

گزینه ی  Style 7 و Shadow Theme را که در زیر نوار ابزار Style قرار دارند را بزنید

- بعد از آن گزینه ی Desktop را بزنید .

تیک Disable all Windows 8 hot corners را بزنید. این گزینه باعث عدم نمایش  میانبرهایی می شود که ویندوز ۸ زمانی که ماوس را در قسمت گوشه ی دسکتاپ می بردید نشان داده می شدند .

در این قسمت هم تیک گزینه ی Automatically go to the Desktop when I sign in را بزنید . عملکرد این گزینه باعث می شود تا ویندوز ۸ یا ۸٫۱ هنگامی که بالا می آید مستقیما به قسمت دسکتاپ برود به جای اینکه به صفحه ی Start برود .

نکته: تیک گزینه ی Disable Taskbar Translucency رابردارید.

 بعد از انجام این مراحل در کادر Start8 گزینه ی کنترل را بزنید .

 در پنجره ای که باز می شود گزینه ی show the Windows 8 menu when I press the right windows key را غیر فعال کنید و تیک آن را بردارید. این گزینه هنگامی که شما اتفاقی کلید سمت راست ویندوز را بزنید از بسته شدن صفحه ی استارت جلوگیری می کند.

 پنجره ی تنظیمات برنامه ی Start8 را ببندید .

منوی Start8 را باز کنید و All programs خود را در آنجا ببینید.

همچنین می توانید برنامه ی مورد علاقه ی خود را به منوی استارت آن اضافه کنید. به این صورت که روی آن کلیک راست کرده و گزینه ی Pin To Start8 را بزنید

 

ابوذرقنبری بازدید : 252 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

۱- برنامه ی تماس را باز کنید 

۲- روی قسمت جستجو ضربه بزنید . این قسمت جستجو را گوگل در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید در آن علاوه بر جستجو در مخاطبین گوشی خود در دنیای وب هم جستجو کنید 

۳- در این قسمت اسم مخاطب یا عنوانی را که می خواهید جستجو کنید را وارد کنید.

۴- روی نام جستجو ضربه بزنید تا برنامه ، شماره تلفن آن فرد را در اختیارتان قرار دهد .



ابوذرقنبری بازدید : 192 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
در قسمت سمت چپ صفحه بر روی دکمه‌ی Gmail کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Contacts را انتخاب نمایید.
از منویی که زیر کادر جستجو قرار گرفته بر روی More کلیک کنید.


اکنون از منوی نمایان شده Restore Contacts را انتخاب کنید.
در پنجره‌ای که ظاهر می‌گردد می‌توانید هر مخاطبی که حذف شده است را بازگردانی کنید.
بر روی Restore کلیک کنید تا بازگردانی مخاطبان انجام شود.

ابوذرقنبری بازدید : 254 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا دکمه‌‌ی منوی گوشی را لمس کرده و به Settings بروید.
گزینه‌ی Data usage را لمس کنید تا وارد این بخش شوید.
در این قسمت تمامی اپلیکیشن‌هایی که تاکنون از اینترنت استفاده کرده‌اند فهرست شده‌اند.
اپلیکیشنی که قصد قطع دسترسی آن را دارید را انتخاب کنید.
به انتهای صفحه رفته و تیک گزینه‌ی Restrict background data را بزنید.
نکته:اپلیکیشن مورد نظر  هنگامی متصل خواهد شد که شما اپلیکیشن را اجرا کرده و مشغول کار با آن شوید.

ابوذرقنبری بازدید : 298 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا وارد حساب ایمیل خود در یاهو شوید (http://mail.yahoo.com).


 نشان‌گر ماوس را به گوشه‌ی پایین سمت چپ صفحه ببرید. در این محل تصویر کوچکی قرار دارد که با قرار گرفتن نشان‌گر ماوس بر روی این آیکن، پیش‌نمایش تعداد زیادی تصویر نمایش داده می‌شود.
 بر روی یکی از این تصویرها کلیک کنید تا به عنوان تصویر پشت‌زمینه‌ی سرویس ایمیل انتخاب شود.

ابوذرقنبری بازدید : 258 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

1. Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه نمایش (تصویر مستقیماً در Pictures Library و با فرمت PNG ذخیره می‌گردد).

2. Win + C: باز نمودن Charms Bar ویندوز.
3. Win + Tab: باز نمودن Switch List ویندوز جهت انتخاب برنامه‌های در حال اجرا.
4. Win + Q: باز نمودن قسمت جستجوی عمومی ویندوز.
5. Win + W: جستجو درون تنظیمات سیستم.
6. Win + F: جستجو درون فایل‌ها.
7. Win + Z: دسترسی به تنظیمات برنامه‌های Metro.
8. Win + I: باز نمودن منوی تنظیمات ویندوز.
9. Win + P: باز نمودن تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دوم .
10. Win + H: دسترسی به صفحه Share Settings.
11. Win + K: باز نمودن صفحه تنظیمات مربوط به سخت‌افزارهای متصل.
12.Win + X: باز نمودن منوی System Utility Settings در در پایین سمت چپ صفحه.
13.Win + T: پیش‌نمایش پنجره‌های باز در نوار وظیفه ویندوز.
14.Win + U: باز نمودن پنجره Ease of Access Center.
15. Win + E: باز نمودن Windows Explorer.
16.Win + R: باز نمودن پنجره Run.
17. Win + Pause: باز نمودن پنجره System Properties.
18. Win + Enter: باز نمودن Windows Narrator.
19. . + Win + Shift: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت راست صفحه.
20. . + Win: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت چپ صفحه.
21. , + Win: پیش‌نمایش دسکتاپ (Aero Peek).
22. Win + D: مراجعه به دسکتاپ.
23. Win + M: کمینه‌سازی تمام پنجره‌های باز.
24. Win + B: بازگشت به دسکتاپ.
25. Win + J: جابجایی برنامه کانونی در میان برنامه‌های در حال اجرای Metro.
26: Win + L: قفل صفحه نمایش.
27: Win + Page Up/ Page Down: جابجایی بین صفحه نمایش اصلی و فرعی 
28. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Start): بزرگنمایی صفحه.
29. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Desktop): تغییر اندازه آیکن‌ها.
30. Ctrl + Shift+ N: ایجاد یک پوشه جدید در دایرکتوری کنونی.

ابوذرقنبری بازدید : 254 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

نحوه دسترسی به منوی Advanced Boot Options در ویندوز 8 

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید تا نوار Charms در سمت راست صفحه نمایان شود.
اکنون بر روی Settings کلیک کرده و پس از آن بر روی More PC settings کلیک کنید.
در پنجره PC settings، از قسمت سمت چپ بر روی General کلیک کرده و سپس از قسمت راست پنجره، در قسمت Advanced startup بر روی دکمه Restart کلیک نمایید تا ویندوز مجدد راه‌اندازی شود.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز، مستقیماً وارد منوی Startup Options خواهید شد.
اکنون به Troubleshoot و سپس Advanced options رفته و بر روی Windows Startup Settings کلیک کنید.
حالا بر روی Restart کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا وارد منوی Advanced Boot Options شوید.

ابوذرقنبری بازدید : 224 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
در ویندوز 8 صفحه Start جایگزین منوی Start شده است. اما در این صفحه اثری از Control Panel قدیمی برای دسترسی مستقیم به آن نیست. بلکه تنها با تایپ عبارت Control Panel در قسمت جستجو و یا مراجعه به Windows Explorer می‌توان به آن دسترسی داشت. در این ترفند به نحوه دسترسی به Control Panel از صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.


 

بدین منظور:
بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب نمایید.
در قسمت Type the location of the item کد زیر را عیناً Copy و Paste نمایید:
%windir%\explorer.exe shell:::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}
بر روی دکمه Next کلیک کرده و نام شورتکات را Control Panel تنظیم نمایید.
در نهایت بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
برای تغییر آیکن این شورتکات ساخته شده، بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
در تب Shortcut بر روی Change Icon کلیک نمایید.
در قسمت Looks for icons in this file، آدرس زیر را جایگزین نمایید:
%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
کنون از میان آیکن‌های موجود، آیکن Control Panel را انتخاب کرده و پنجره‌های باز را OK کنید.
در آخر بر روی این شورتکات راست کلیک کرده و Pin to Start را انتخاب نمایید.
اکنون با مراجعه به صفحه Start خواهید دید که Control Panel به این صفحه اضافه شده است و مستقیماً می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
منبع: ترفندستان
ابوذرقنبری بازدید : 272 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا نرم‌افزار آفیسWord 2013 را اجرا کنید.


از قسمت بالای پنجره در سمت چپ و در محلی که دکمه‌های Undo و Redo قرار گرفته‌اند بر روی فلش کوچک کنار آن‌ها کلیک کنید.


با باز شدن منوی Customize Quick Access Toolbar بر روی گزینه‌ی Touch Mode کلیک کنید.


با این کار یک دکمه جدید به شکل دایره در کنار دکمه‌های Undo و Redo قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی این دکمه، حالت لمسی فعال می‌شود.


در این حالت اندازه‌ی دکمه‌ها و آیکن‌های موجود بر روی صفحه بزرگ‌تر شده و فضاهای بین این گزینه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

ابوذرقنبری بازدید : 235 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

نکته:  سیستم یا دستگاه شما بایستی دارای یک وب‌کم یا دوربین باشد.
بدین منظور:
ابتدا وارد صفحه Start شده و در بالای صفحه در سمت راست، بر روی تصویر حساب کاربری کنونی خود کلیک کنید.
سپس از منوی باز شده بر روی Change account picture کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد به جای کلیک بر روی دکمه Browse جهت انتخاب یک عکس، در قسمت Create and account picture بر روی دکمه Camera کلیک کرده  بر روی Video mode کلیک کنید.
با کلیک بر روی صفحه، ضبط ویدیو آغاز می‌شود.

نکته:حدأکثر مدت زمان ضبط ویدیو 5 ثانیه است و بعد از این زمان، ضبط به طور اتوماتیک قطع می‌شود.
در نهایت با انتخاب OK، این فایل ویدیویی تهیه شده، به عنوان تصویر حساب کاربری ویندوز انتخاب می‌شود.

نکته: شما امکان انتخاب یک ویدیو از روی هارددیسک را ندارید و تنها می‌توانید توسط وب‌کم یا دوربین، اقدام به ضبط ویدیو کنید

ابوذرقنبری بازدید : 191 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری، به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\Grid

از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow قرار دهید.
حال بر روی Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 1 تغییر داده و OK کنید.
از این پس صفحه‌ی Start همراه با انیمیشن اجرا خواهد شد.

برای غیرفعال کردن این قابلیت، کافی است به این مقدار جدید ساخته شده در رجیستری، مقدار 0 بدهید.

ابوذرقنبری بازدید : 222 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا از طریق Computer، به محل پیش‌فرض دخیره‌ی عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش بروید:

C:\Users\USERNAME\Pictures\Screenshots

(منظور از USERNAME نام حساب کاربری ویندوز شماست).
اکنون بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در پنجره‌ی باز شده به تب Location بروید.
بر روی دکمه‌ی Move کلیک کنید.
پوشه‌ی مورد نظر خود را جهت ذخیره‌ی تصاویر گرفته شده از صفحه نمایش انتخاب کرده و روی Select Folder کلیک کنید , در پنجره‌ی Properties بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
پس از این کار پنجره‌ای نمایان می‌شود که از شما در خصوص انتقال تصاویر کنونی به پوشه‌ی جدید سوال می‌کند. در صورت تمایل به انجام این کار بر روی دکمه‌ی Yes کلیک کنید.
اکنون با فشردن کلید Win+PrintScreen خواهید دید که عکس گرفته شده در این پوشه‌ی جدید ذخیره خواهد شد

ابوذرقنبری بازدید : 229 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+W را فشار دهید. 


در قسمت جستجو عبارت Default Programs را وارد کرده و Enter بزنید.

در پنجره‌ی Default Programs بر روی Associate a file type or a protocol with a program کلیک کنید.
اکنون در قسمت Protocols، گزینه‌ی MAILTO را یافته و آن را انتخاب کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Change program کلیک کنید.

اکنون نرم‌افزار دسکتاپی یا اپلیکیشن دیگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با این کار این نرم‌افزار دسکتاپی یا اپلیکیشن به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض مدیریت ایمیل در ویندوز فعال خواهد شد و با کلیک بر روی یک لینک با پروتکل mailto این برنامه باز خواهد شد.

ابوذرقنبری بازدید : 455 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

در ویندوز 8 قابلیت جدیدی به نام Touch Keyboard افزوده شده است که با استفاده از آن می‌توانید با ماوس و بدون در اختیار داشتن کیبورد، تایپ کنید

برای دسترسی به برنامه Touch Keyboard:
بر روی تسک‌بار راست کلیک کرده و از منوی Toolbars گزینه Touch Keyboard را انتخاب کنید.آیکن کیبورد در کنار ساعت ظاهر خواهد شد.
با کلیک بر روی این آیکن، برنامه Touch Keyboard باز می‌شود و با کلیک بر روی حروف، شروع به تایپ کنید. 
برای تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی و یا بالعکس، روی دکمه‌ی ردیف آخر در پایین سمت راست، کلیک کرده و زبان مورد نظر را انتخاب کنید. 
ویژگی جالب دیگر این کیبورد که اختصاصاً برای تبلت‌ها به کار می‌آید، امکان تغییر شکل کیبورد برای تایپ بهتر با دو انگشت شست می‌باشد. برای این‌کار دوباره بر روی دکمه گوشه‌ی پایین کلیک کنید و در زیر زبان‌ها، روی عکس کیبورد دوم از سمت چپ کلیک کنید. با این کار کیبورد به دو قسمت تقسیم شده و به کناره‌های صفحه نزدیکتر می‌شود  تا امکان تایپ راحتتر برای کاربران تبلت به وجود آید. 
حالت دیگر کیبورد با کلیک بر روی دکمه‌ی گوشه‌ی پایین و انتخاب کیبورد وسط، قابل دسترسی‌ است. این حالت نیز مختص تبلت می‌باشد و بدین صورت عمل می‌کند که شما با استفاده از لمس صفحه و کشیدن شکل حروف یا کلمات، می‌توانید تایپ کنید!

نکته: این حالت برای کیبورد فارسی در دسترس نیست.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1067
  • کل نظرات : 308
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 143
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 7,244
  • بازدید سال : 70,562
  • بازدید کلی : 1,246,893